134 Reacties

vorige week

Wat leuk zeg! Zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Ilona en dit is mijn eerste zwangerschap. Wij krijgen een zoon 馃槉 Ik ben uitgerekend op 06.06. Het gaat op zich goed met mij. Last van m'n bekken en sinds deze week ook m'n banden. Helaas ook last van mijn paniekstoornis die erger is geworden . Sinds week 20 zit ik in de ziektewet en ben ik thuis, Ik geniet de laatste weken steeds meer van de zwangerschap, Je baby voelen bewegen en mn buik die nu echt groter en groter word. Hoe dichterbij hoe angstiger ik voor de bevalling word, Benieuwd of meer mensen daar last van hebben.? Nieuwsgierig naar de rest van de verhalen 馃槉

vorige week

Hi, Ik ben Kim en ruim 30 weken zwanger! Uitgerekend op 01.06 van een meisje馃┓ Dit is ons 2e kindje, maar een hele andere zwangerschap. Laatste paar weken veel harde buiken dus sinds deze week volledig in de ziektewet tot mijn verlof helaas. Verder ook te maken met zwangerschapsdiabetes waarvoor ik al sinds week 27 insuline spuit. Dus dit meisje gaat 100% eerder komen en wordt dus met zekerheid een mei baby!

vorige week

Hoihoi! Wat super leuk. Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Jessica, ook ruim 30 weken zwanger en ook 01.06 uitgerekend van een meisje馃グ Dit is ons eerste kindje, en een flinke achterbaan als ik eerlijk moet zijn. Na de 13 weken echo doorgestuurd naar het Wkz in Utrecht ivm dat ze wat achterloopt met haar groei.. verloskundige legde alles erg netjes uit en zorgde voor rust bij ons en er was eigenlijk geen paniek.. wkz in Utrecht gaf aan dat ze verder volledig gezond is en we niet meer terug hoefde te komen in verband met dat alles goed was en ze zou gewoon een "fijn, klein babytje zijn". Weken vlogen voorbij.. afgelopen maandag een groei echo gehad bij 30+1, verloskundige ging overal heel erg snel doorheen en gaf aan dat ze "zeer zorgwekkend" te klein was en dat een thuis bevalling er echt niet meer in zat, ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis in Deventer om daar gecheckt te worden door een Gynaecoloog.. natuurlijk volledig in de stress en paniek want het was zo zorgwekkend volgens haar, in mijn schoonfamilie zijn eerder 2 miskramen geweest (nicht van vriend voldragen maar heeft het niet gered, moeder van vriend met 20 weken helaas een miskraam van zijn zus) Het kwam dus allemaal super dichtbij ineens.. Na een stevige controle door de gynaecoloog bleek er eigenlijk geen paniek nodig te zijn.. ze zit onder het gemiddelde en is inderdaad te klein, maar zolang ze op het lijntje blijft waar ze nu zit is er niks om ons zorgen over te maken.. komende 2 weken elke week 1 afspraak staan om haar groei te checken, mocht ze ineens een groeispeurt maken of gewoon op het lijntje blijven kunnen we hoogstwaarschijnlijk gewoon thuis bevallen.. Ik wordt momenteel dus goed in de gaten gehouden.. Maar zijn er hier meer mensen met een nare ervaring bij de verloskundige? Deze vrouw vond ik de eerste keer erg fijn, maar nadat ze ons zo angstig heeft gemaakt wat onnodig was wil ik eigenlijk niet meer dat zij nog iets met ons te maken heeft.. Ik heb zo verder niemand in de omgeving waar ik lekker mee kan kletsen over dit soort dingen dus hoop dat hier misschien mensen zitten die het wellicht wel zien zitten om een praatje te maken. Vast excuses voor het hele verhaal! Ik moest even mijn verhaal kwijt!

vorige week

Reactie op Jess0575

Hoihoi! Wat super leuk. Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Jessic ...
Hoi Jessica, Inderdaad een flinke achtbaan! Gelukkig gaat jullie meisje goed en ben je onder controle, hopelijk geeft dat wat rust. Ik hoop dat je ondanks je wekelijkse controles en dat je je zorgen maakt ook kan genieten van je laatste weekjes tot ze in je armen ligt.

vorige week

Reactie op kiimm25

Hi, Ik ben Kim en ruim 30 weken zwanger! Uitgerekend op 01.06 van een meis ...
Hoi Kim, Hopelijk heb je niet teveel last van de zwangerschapsdiabetes en de harde buiken. Voor jou zijn het dus echt nog maar een paar weekjes! Geniet ervan 馃槉.

vorige week

Reactie op Jess0575

Beste Jessica, Wat moet dat een vervelende situatie zijn geweest met de verloskundige. Dit kan je gewoon bij je praktijk bespreken. De bevalling is al stressvol genoeg en dan helpt het er niet bij als je iemand hebt waar jij je niet prettig bij voelt. Hopelijk blijft de kleine meid goed groeien en is de thuisbevalling weer een mogelijkheid!!

vorige week

Reactie op Ilona T

Hoi Kim, Hopelijk heb je niet teveel last van de zwangerschapsdiabetes en ...
Jaa ik hoop dat meer thuis, meer rust zal geven en het wat beter zal gaan. Jaa bizar nog maar iets meer dan 7 weken. 馃ス

vorige week

Reactie op Jess0575

Hoi Jessica, Snap dat het naar is als ze je laten schrikken met nieuws en erna er weer terug moet. Gelukkig gaat het nu wel goed met je kleine meid! Soms denk ik dat hun niet doorhebben hoe woorden bij je kunnen blijven. Heb ik zelf ook last van. Ik loop bij Leidsche Rijn zh in Utrecht, had eerst iemand waar ik niet mee klikte omdat ze iets had gezegd en ik het niet los kon laten. Aangegeven graag iemand anders te willen zien en was geen probleem. In het zh werken er genoeg medewerkers, spreek vooral je wensen uit. Jij en je kleine zijn het belangrijkste en als jij je niet prettig voelt kunnen is niet de bedoeling. Probeer nog te genieten van de laatste weken van je zwangerschap 馃グ.

vorige week

Reactie op kiimm25

Jaa ik hoop dat meer thuis, meer rust zal geven en het wat beter zal gaan. ...
Ik zeg eerlijk dat ik zelf meer rust ervaar nu ik thuis ben. Mentaal en lichamelijk (al moet ik het ook rustiger aan doen van de verloskindige). Geniet van je laatste weekjes 馃槏

vorige week

Wat leuk dat we alweer in deel 2 van dit groepje zijn gekomen. 馃尭 Ik houd mezelf anoniem op dit forum, maar ik ben 9.5 jaar samen met mijn man waarvan meer dan 3 jaar getrouwd. Mijn man is bijna 29 en ik ben 27, we verwachten ons eerste kindje op 3 juni 馃┑ Hiervoor een prille miskraam gehad dus de eerste 20 weken waren extreem stressvol en onzeker voor mij. Gelukkig kan ik sindsdien wel echt genieten en we kijken erg uit naar de komst van ons zoontje.
Hoi allemaal! Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Paulina en nu 30+2 weken zwanger, uitgerekend op 2 juni van een meisje馃┓ Ik zit ook in de ziektewet voor 2/3 van mijn uren vanwege rug en bekken klachten. En werk nu nog ongeveer 12 uur per week op een BSO. Ik begin ook steeds meer te genieten van het zwanger zijn en over 3,5 week al met verlof!

vorige week

Reactie op Jess0575

Wat een vreselijk stressvolle periode voor je. En wat vervelend st je je zo slecht behandeld voelt. Bij m鈥檔 eerste zwangerschap had ik al snel complicaties maar dat werd allemaal niet serieus genomen door de vk. Toen ik op de dag van mn mk de vk belde vertelde ze eerst dat het wel heel erg vroeg is om te bellen (het was 0730). En dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ik geen buikpijn had, enkel rugpijn. Toen later bij de echo werd vastgesteld dat het inderdaad mis was gegaan, ze de echoscopist doodleuk dat ik lekker een wijntje kon gaan drinken. En de vk die later belde zei dat we weer meteen seks konden hebben en het opnieuw konden proberen. Ben bij deze zwangerschap overgegaan naar een andere praktijk en ze behandelen je zo ontzettend goed. Ze nemen me heel serieus en ik mag de hele dag door alles vragen. Wie weet kan je zelf ook nog kijken naar een andere praktijk of op z鈥檔 minst een andere vk. Dit zijn immers ook de mensen die je gaan begeleiden bij de bevalling 馃檲
Heeft iemand een idee hoe snel de baby van maten veranderd? Ik ben 1 juni uitgerekend. Zit de baby in de herfst dan in maat 62-68 of meer in maat 74-80?

vorige week

Reactie op ZelfstandigeTulp662900

Heeft iemand een idee hoe snel de baby van maten veranderd? Ik ben 1 juni u ...
Ik heb ook geen idee!! Ik ga in september op vakantie, welke maat badpak moet ik kopen voor m鈥檔 mini meisje? 馃槣 ik ben 05-06 uitgerekend.

vorige week

Volgens mij hangt dat heel erg af van hoe groot je kindje geboren wordt en hoe snel het daarna groeit. 馃檲 Kleertjes zijn zo bijgekocht dus ik heb zelf niet zo mega veel in huis gehaald, zie het dan wel

vorige week

Is echt kind afhankelijk, mijn schoonbroer werd geboren en zat na een week al in 62 en na een maand in 68 馃ぃ (is nu bijna 2m lang haha!) ikzelf begon in maatje 44 en heb lang in 56/62 gezeten (ik ben dan ook maar 1.58馃槣)

vorige week

Mijn dochter was 4+ kilo bij geboorte, wordt in mei 2 jaar, en draagt nog steeds wat kleding in maat 80. In het begin gaat het doorgaans vrij vlot, ga er niet vanuit maaaanden te doen met 50-56, maar 62-68 kan je meestal best een tijdje mee door. Al verschilt dit natuurlijk per kind en zou ik idd vooral ook aanraden om nog wat terughoudend te zijn met teveel kleren kopen zo ver van tevoren.

vorige week

Reactie op Nicole_01

Hoi Jessica, Snap dat het naar is als ze je laten schrikken met nieuws en e ...
Hoihoi! Wat fijn dat je hebt kunnen aangeven dat je graag iemand anders wou, ik heb vanochtend contact gehad met de praktijk en heb vanmiddag even contact met de verloskundige waar het mee botst, zodat wij dit zelf even kunnen aangeven en uitspreken.. mocht ze haar fouten in zien zou ik het best nog eens willen proberen met haar, zo niet ga ik ook zeker aangeven dat wij haar liever niet meer als verloskundige willen. Heel erg bedankt voor jou verhaal! Ik probeer zeker nog van de laatste weken te genieten馃グ

vorige week

Reactie op VWJ

Wat een vreselijk stressvolle periode voor je. En wat vervelend st je je zo ...
Wat een verhaal zeg jeetje! Wat heftig allemaal.. absoluut niet netjes van de verloskundige en de gehele praktijk.. dit zijn de laatste dingen die je wilt horen nadat je zoiets mee maakt! Wij hebben vanmiddag een telefonisch gesprek met desbetreffende verloskundige, mocht ze haar fouten inzien en haar excuses aanbieden zou ik het best nog eens willen proberen gezien mijn eerste ervaring met haar wel goed was. Mocht dit niet het geval zijn ga ik zeker aangeven dat ik haar liever niet meer als verloskundige wil. Heel erg bedankt voor jou ervaring en verhaal.. laten we vooral proberen te genieten van de laatste weken馃グ

vorige week

Reactie op Jess0575

Wat een verhaal zeg jeetje! Wat heftig allemaal.. absoluut niet netjes van ...
Wat netjes, succes alvast met het gesprek. Het zijn mensen en fouten horen erbij, heel mooi van jullie dat jullie nog open staan voor een nieuwe kans. Laten we zeker proberen te genieten van de laatste fase 馃グ