14 Reacties

14 uur geleden

Ahh wat spannend!! Waar ben je vooral zenuwachtig voor? Komt vast helemaal goed hoor! Ziekenhuispersoneel is vaak super lief en zorgzaam, ruggenprik is spannend maar valt waarschijnlijk echt heel erg mee. Morgen heb je je kindje in je armen 🥰

14 uur geleden

Ik hb 2 weken terug een spoedkeizernee gehad. Ik vond de keizersnee echt meevallen. Je voelt dat ze aan je duwen en trekken maar doet absoluut geen pijn. Herstel gaat ook goed. Denk dat vaginaal bevallen 10x zo erg is op moment zelf haha je voelt echt niks bij een keizersnee. Ook de ruggenprik niet gevoeld.

14 uur geleden

Ik heb hem afgelopen dinsdag gehad, het is zo voorbij. Ze praten je er rustig doorheen. Ik vond de eerste 24 uur heftig qua naweeën, daarna vind ik het herstel heel erg goed te doen! Succes je kan het💪

13 uur geleden

Aww wat spannend!! Mijn tip is sws laat het over je heen komen! Om even een beeld te krijgen voor jezelf, zo verliep het bij ons; Ze gaan eerst van alles meten zoals een halfuurtje ctg en alle metingen die nodig zijn verder (bloeddruk, temperatuur etc). Je krijgt dan vooraf al een katheter en moet OK jasje aan. Daarna ga je al snel richting de anesthesist waar je voorbereid wordt met voorbereidende medicatie en infuus wordt geprikt. En vanuit daar gaat het vrij snel. Ze plaatsen een ruggenprik op de Ok en gaan vanuit daar al vrij snel van start met de keizersnede. De kleine zal binnen 15 na start van de OK geboren worden & komt dan als alles met hem/haar goed gaat bij jou te liggen. Vooral aangeven als je je niet lekker voelt. Ik voelde mij wat misselijk en gek in mn lijf, door alle medicatie. Dit was gelijk weg toen ik dit aangaf! Verder vooral blijven praten met je partner vond ik heel fijn, om je minder te focussen op wat er achter het doek allemaal gebeurd. Maar echt, het is een hele gekke maar zo bijzondere ervaring!! Ik wens je vooral een hele mooie ervaring toe 💗
Hee’ Ik had afgelopen dinsdag mn keizersnee En ik was ook kapot zenuwachtig Wat mij heel goed hielp is goed praten met je zuster die op je kamer gekoppeld is en duidelijk aangeven wat je wel en niet wil horen Daarna is het echt even rustig bij komen en dan zie je je baby weer En dan kan je gaan genieten Neem je medicijnen/pijnstilling heilig in! Want dat helpt alleen maar voor het herstellen Ik zit nu op dag 5 en moet zeggen Ja was even intens maar doordat ik veel praat met mijn kraamhulp in het ziekenhuis kan ik de dag goed aan 🍀

11 uur geleden

Reactie op Huisje-Boompje-Beestje kindje??

Hee’ Ik had afgelopen dinsdag mn keizersnee En ik was ook kapot zenuwacht ...
Heb je nu na 5 dagen nog veel pijn?

11 uur geleden

Reactie op Kimberleyddd

Aww wat spannend!! Mijn tip is sws laat het over je heen komen! Om even een ...
Is bij jou de katheter geplaatst voor de ruggenprik? Ik dacht dat ze dit daarna pas deden. Hoe voelt de katheter inbrengen?

Reactie op Kirs1992

Heb je nu na 5 dagen nog veel pijn?
Ja en nee… Ja bij te veel willen doen Dan krijg je beetje beurs gevoel Nee als ik relaxe op bed lig dan is het echt te doen Bij opstaan maak ik ook gebruik van het ziekenhuis bed rug leuning helemaal omhoog zodat je je buikspieren nog niet volledig gebruikt want… die doen niet wat je wil🤣 En m’n pijnstilling innemen En voldoende rust pakken

Reactie op Kirs1992

Is bij jou de katheter geplaatst voor de ruggenprik? Ik dacht dat ze dit da ...
Mijn ervaring was het half Ze gaven aan dat ze het gingen aanbrengen maar voelde niet echt veel Uit halen stelde ook niet veel voor beetje het idee dat je je tampon uit haalt terwijl je vagina heel droog is

11 uur geleden

Reactie op Huisje-Boompje-Beestje kindje??

Ja en nee… Ja bij te veel willen doen Dan krijg je beetje beurs gevoel N ...
Ik had 4 jaar geleden een spoed na een lange bevalling. Vond het herstel echt heel heftig. Nu de 24e een geplande maar begin toch best bang te worden. Vooral inderdaad het besef dan weer waar je die buikspieren wel niet allemaal voor gebruikt! Ik kon dus echt de eerste dagen geen enkele luier verschonen of m'n zoontje zelf oppakken. Vond dat heel erg. Hopelijk gaat het herstel nu iets beter en sneller

8 uur geleden

Reactie op Kirs1992

Jaa bij mij wel 🙈 eigenlijk voel je niks alleen na die tijd voel je op een gegeven moment wat een brandend gevoel 🙈

7 uur geleden

Reactie op Kirs1992

Ik krijg dinsdag mijn geplande KS. Daar doen ze de katheter pas na de ruggenprik zetten zodat vrouwen dat niet hoeven te voelen. Misschien is het per ziekenhuis verschillend? Of een verschil tussen spoed/gepland?

Reactie op Kirs1992

Ik had 4 jaar geleden een spoed na een lange bevalling. Vond het herstel ec ...
Ja die buikspieren Ik was er zelf ook echt verbaasd over van hoe en wat Ik lig nog in het ziekenhuis dus heb nog luxe En anders m’n man Maar ben vandaag ook achter gekomen dat ik de verschoon tafel hoog genoeg moet hebben zodat ik minder voorover moet staan en zo

3 uur geleden

Hier inmiddels 11 dagen geleden dat ik de keizersnede heb gehad en heb eindelijk weer op mn zij kunnen slapen. Ik heb in 2023 een spoedkeizersnede gehad en 11 dagen geleden een geplande en wat een wereld van verschil! Ik vond het heel spannend maar het viel reuze mee en ondanks dat ik niet natuurlijk kan bevallen, heb ik de keizersnede als zeer prettig ervaren! Heel veel succes lovely! Als alles meezit in het ziekenhuis dan gaat alles heel vlot en voor je het weet lig je op de ok met je kindje in je armen