290 Reacties

2 maanden geleden

Jaa leuk! Ik voelde me al bezwaard om weer een topic te openen maar ideeën zijn welkom! We weten nu niet wat we krijgen en het zoeken naar een derde jongensnaam is zó moeilijk! We vinden Lars, Olaf, Oliver, Aaron, Teun en Joep bijvoorbeeld erg leuk maar die zijn al in gebruik in onze omgeving. We hebben zelf een Luuk en een Oscar. Idealiter een naam die in het Engels uit te spreken is vanwege werk en familie/vrienden. Stijn en Wout vallen bijvoorbeeld af daardoor. Iemand nog dé tip?🫠🙃

2 maanden geleden

Reactie op runningmom

Jaa leuk! Ik voelde me al bezwaard om weer een topic te openen maar ideeën ...
Ik vind Alex een hele mooie naam en passen bij je andere namen ☺️ Wij doen m zelf als 2e naam 🥰

2 maanden geleden

Reactie op runningmom

Haha ik had dat precies hetzelfde!! Zo lastig hè die namen die je dan leuk vind maar in de omgeving al bekend zijn. Dat hebben wij hier heel erg met Abel en Luuk, verliefd op die namen maar al in de omgeving helaas. Misschien Benjamin? (Ben) Morris?

2 maanden geleden

Wij hebben twee meiden Julia en Hanna en krijgen nu een jongen. Ik vind het heel lastig. Ik vind Morris dus een hele leuke naam en er leuk bij passen maar mijn man vind het niet echt wat. Luuk en Abel stonden hoog op ons lijstje maar zijn helaas al bezet. Lastig weer hoor 🙈

2 maanden geleden

Ik volg hier ook zeker mee, alle namen die we tot nu toe hebben gekregen passen niet bij ons ofzo. Onze knul heet Olivier en we verwachten een meisje. Je zou denken dat, dat makkelijk zou zijn. Olivier echt op zijn Nederlands uitgesproken dus geen super Franse namen. Zelfs de namen van chatgpt waren hem niet 😅😅

2 maanden geleden

Reactie op MK-89

Wij hebben twee meiden Julia en Hanna en krijgen nu een jongen. Ik vind het ...
Milan misschien een idee? Daar zijn we zelf gek op maar die is al bezet in onze kring haha

2 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Ik volg hier ook zeker mee, alle namen die we tot nu toe hebben gekregen pa ...
Wat vind je mooi qua klank/lengte/taal? En wat zijn echte no-go’s?

2 maanden geleden

Reactie op VWJ

Voor ons waren de enige die heel belangrijk zijn dat het een Nederlandse naam is we hebben alledrie echt Nederlandse namen. En het moet in het buitenland uit te spreken zijn al dan niet met een kleine aanpassen. Ik heet zelf Noortje en dat is echt drama in alle landen behalve de Scandinavische landen 😅

2 maanden geleden

Reactie op VWJ

Oja en we hebben de S, N en O en liever heb ik dus een andere voorletter 😅

2 maanden geleden

Reactie op KittyNootje

Oja en we hebben de S, N en O en liever heb ik dus een andere voorletter 😅 ...
Dit is ook echt een eis bij ons haha, dus R, S, H & K vallen al af.. 😅 Lastige is, wij zijn een samengesteld gezin en de namen van onze zoons passen dus ook niet perse bij elkaar (inmiddels zijn we er wel aan gewend, maar als het echte broertjes waren geweest was het nooit deze combi geworden) Ze heten Hidde en Kai. Ik ben nu in verwachting van een meisje en we komen er niet uit.. ik neig naar meer Nederlandse namen en mijn partner juist niet haha. Enige waar we het over eens zijn is dat het kort moet zijn en dat de voorletter niet hetzelfde mag zijn haha.

2 maanden geleden

Reactie op VWJ

Milan misschien een idee? Daar zijn we zelf gek op maar die is al bezet i ...
Zo’n heet mijn achter neefje al. Verder in de vriendenkring/familie Sven, Thijs, Thijn, Daan, Lucas en Max 😅

2 maanden geleden

Reactie op runningmom

Zo leuk! Vind Oscar ook een hele leuke naam 😍 Misschien wat opties maar weet niet heel goed hoe dit zit qua uitspraak in het Engels: Tijn, Toon, Otis, Abe, Cas, Jur, Jurre, Joe, Lou

2 maanden geleden

Wij krijgen een tweeling en zoeken nog een leuke tweede naam die start met een m. We hebben nu: Meave Lilly Lexie .....

2 maanden geleden

Reactie op Sandrien mom

Wij krijgen een tweeling en zoeken nog een leuke tweede naam die start met ...
Marie? Vind ik prachtig en tijdloos. Maeve zou ik trouwens wel echt met ae schrijven, niet met ea - dan moet je dochter dat haar hele leven lang uit gaan leggen, want ae is de normale spelling van Maeve.

2 maanden geleden

Reactie op CtB

Marie? Vind ik prachtig en tijdloos. Maeve zou ik trouwens wel echt met ae ...
Dat was een typfoutje inderdaad we doen maeve

2 maanden geleden

Reactie op MK-89

Zo’n heet mijn achter neefje al. Verder in de vriendenkring/familie Sven, T ...
Noud?

2 maanden geleden

Hoi, wij zoeken een meisjesnaam wat bij grote zus Isa past. Heeft iemand nog leuke suggesties? Vind het leuk als de naam 2 lettergrepen heeft. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Jssca_92

Hoi, wij zoeken een meisjesnaam wat bij grote zus Isa past. Heeft iemand no ...
Evi Amy?

2 maanden geleden

Reactie op Jssca_92

Hoi, wij zoeken een meisjesnaam wat bij grote zus Isa past. Heeft iemand no ...
Ken toevallig iemand die twee meisjes heeft; Isa en Anna. Vindt dat wel mooi klinken dus dacht deel ff ☺️

2 maanden geleden

Wij hebben al een meisje en zoeken nu een jongensnaam… Maar kom tot nu toe niks leuks tegen 🥹 We gebruiken mijn man z’n achternaam weer (mijn achternaam moet ik altijd spellen dus irritant), en die is echt super Nederlands. Sowieso hebben we een voorkeur voor een Nederlandse naam en willen niet een top 100 naam die iedereen al heeft. Heb zelf een naam die weinig hebben en vindt dat echt zooooo fijn. Bij m’n dochter had ik een voorkeur voor een bepaalde begin letter en nu bij een jongen echt geen voorkeur daarin, dus dan heb je ook gewoon zoveel keuze nog wat fijn is maar ook lastig haha