12 Reacties

13 uur geleden

Als je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige opbellen en zeggen dat je het niet volhoudt dat je wilt dat zij komen checken voor de ontsluiting als je op meer zit weet je wat je te wachten staat!

13 uur geleden

Bij mij begon het ook met weeen om de 10 min, ben na 3 uurtjes onder de douche gaan zitten met warme douchekop op m’n buik en toen kwamen de weeen steeds sneller. Ben ze daarna gaan time en toen zaten ze al rond de 4/5 min dus misschien dat dit voor jou ook gaat werken? Denk dat ik al met al zeker een uur onder de douche heb gezeten maar dat kwam echt omdat ik t beter te doen vond met de warmte op m’n buik.

13 uur geleden

Zo is het bij mijn eerste ook begonnen. Uiteindelijk braken een nacht later mijn vliezen en kwam het goed op gang maar de aanloopfase heeft heel lang geduurd en was echt slopend. Tip, bespreek nu vast met je partner wat je wil als het blijft modderen. Ik wilde vooraf geen pijnstilling maar was na 24 uur weeën opvangen en toen pas 1cm echt kapot en wilde toch een ruggenprik. Overigens zat ik bij aankomst in het ziekenhuis ineens alsnog op 7cm dus was dat niet meer nodig 😂 Tweede tip, stel je er mentaal op in dat je misschien nog niet eens enige ontsluiting of verweking hebt. Het kan zó tegenvallen anders. Maar onthou wel: rondom je bevalling doet je lichaam zelden iets voor niets. Hoe frustrerend ook als het lang duurt, je lijf heeft het blijkbaar even nodig. Ik hoop voor je dat het snel door mag zetten en je je kindje gauw in je armen hebt!❤️

13 uur geleden

Heb ik ook gehad bij mijn eerste bevalling. Echt een héle lange aanloop met wat onregelmatige en moeilijk te timen weeën. Na anderhalve dag en geen enkele uur slaap was ik uitgeput en heb ik ervoor gekozen om te gaan slapen in het ziekenhuis. Dit was overigens allemaal zonder check van de verloskundige. 5 min nadat we in het zkh aankwamen braken mijn vliezen en bleek ik al 5 cm te hebben.. had dus toch actieve weeën. Toen gekozen voor ruggenprik omdat ik echt kapot was en die nacht bevallen! Als je het niet vertrouwt idd echt nog een keer bellen en zeggen dat je gecheckt wil worden!

11 uur geleden

Ik herken dit ook van m’n eerste. Mijn weeën bleven 24 uur om de 5/6 minuten komen, maar het werd niet korter op elkaar. Na die 24 uur was ik zo uitgeput (en uitgedroogd) dat ik naar het ziekenhuis ging en weeënopwekkers en een ruggenprik kreeg. Het voelde een minimomentje als falen en verder was het de hémel om even op adem te kunnen komen. Toen ik volledige ontsluiting had was ik weer helemaal op krachten en had ik een heel snelle persfase. Trek dus aan de bel als je echt het idee hebt dat het niet meer gaat!

11 uur geleden

Bedankt voor jullie berichtjes🫶🏼 Ik heb toch de vk gebeld omdat ik dit echt niet trek. Ik lig nu in het zh om hier met medicatie te gaan slapen. Ze hebben ontsluiting gemeten en zit op 2 cm, dus het is gelukkig niet voor niks. Ze gaan nu overleggen of ze de medicatie kunnen geven ivm de ontsluiting dus ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren

11 uur geleden

Reactie op Lindsay105

Bedankt voor jullie berichtjes🫶🏼 Ik heb toch de vk gebeld omdat ik dit ec ...
Succes Je kunt het!! probeer even goed bij te slapen want vandaag of morgen wordt echt een van de mooiste dagen uit je leven🤍

4 uur geleden

Reactie op Lindsay105

Bedankt voor jullie berichtjes🫶🏼 Ik heb toch de vk gebeld omdat ik dit ec ...
Hoe is je nacht afgelopen? 💕

44 minuten geleden

Reactie op desperate23

Hoe is je nacht afgelopen? 💕
Heb in totaal 2 uurtjes kunnen slapen. Zit nu op 8 cm dus het schiet op gelukkig

38 minuten geleden

Reactie op Lindsay105

Heb in totaal 2 uurtjes kunnen slapen. Zit nu op 8 cm dus het schiet op gel ...
Laatste loodjes! Succes!!❤️

23 minuten geleden

Reactie op Lindsay105

Spannend zeg!! Succes 💕

7 minuten geleden

Reactie op Lindsay105

Super veel succes je kunt dit!!! ❤️❤️❤️