27 Reacties

4 dagen geleden

Ik ben nog niet zover (vandaag 41 weken). Mijn vorige zwangerschap met 41+2 bevallen, ik laat het nu weer komen zoals het komt. Het liefst geen inleiden, zolang het veilig blijft

4 dagen geleden

Ik ben 40+3, maar ik stress 'm nu al soort van. Ik heb maar even een lesje online yin yoga gedaan om te relaxen haha

4 dagen geleden

Ook 41+2 vandaag! Eerst had ik volle vertrouwen op geen medische-thuisbevalling, maar ik heb nu soms kleine onzekerheid/onrust dat opspeelt, omdat een gesprek over strippen/mogelijke inleiding dichterbij komt. Maar blijf vertrouwen/hopen 🫶🏼 Al wel 3 avonden voorweeën gehad, maar het zet nog niet door bij mij. Hoe sta jij er zelf in?

4 dagen geleden

Reactie op Poppetje123

Ik ben 40+3, maar ik stress 'm nu al soort van. Ik heb maar even een lesje ...
Heb je niet aan gedacht aan inleiding ? Ik strees me nu ook enorm en wil als nog wachten tot 42 weken

4 dagen geleden

Reactie op Esther Luna Nijdam

Ook 41+2 vandaag! Eerst had ik volle vertrouwen op geen medische-thuisbeval ...
Ik begon me ook al te stressen hoor Ik had vol vertrouwen in mijn lichaam Nu begin ik me te twijfelen en ook onzeker geworden of dat het nog vanzelf komt. Mijn gynaecoloog wil liever vandaag dan morgen inleiden, Dat is wat eigenlijk niet wil

4 dagen geleden

Yess hier nog iemand. Nu 41+4. Gister poli afspraak in t ziekenhuis gehad en gestript. Daar tot nu toe onregelmatige weeen op. Maar wel krachtig. Anders dit weekend inleiden.

4 dagen geleden

Ik ook 41+2 en hetzelfde verhaal ! Het doet mentaal wel wat met me, zeker omdat ze in het ziekenhuis onrustig worden enzo. Hoe voelden die voorweeen ? Ik heb alleen regelmatig harde buiken sinds een paar dagen

4 dagen geleden

Reactie op JuuL19911

Ik ook 41+2 en hetzelfde verhaal ! Het doet mentaal wel wat met me, zeker o ...
Heftige menstruatiekrampen in de nacht door het slapen heen. Voelt soms als iets dat komt en gaat, maar heel onregelmatig. Meestal 1-2 uur lang (rond 4 uur in de nacht elke keer) met pauzes van 10 minuten. 1 nacht was het langer en zat er echt maar 2-4 minuten tussen elke keer, maar het zwakte na 2 keer opeens een rugwee weer af..

4 dagen geleden

Reactie op JuuL19911

Ben je dan al in gesprek met het ziekenhuis of nog met de verloskundige? Lijkt me ook lastig om bij je eigen vertrouwen te blijven!

4 dagen geleden

Reactie op JuuL19911

Ja dat is dus bij mij ook zij willen echt niet mee wachten tot 42 weken ik eigenlijk ook niet meer. Ik heb wel voorweeen met name krampen Om de paar minuten maar die zetten niet door 😔 En harde buiken ook vanaf 38 week al

4 dagen geleden

Yes hier ook 41+2. Zojuist 3cm ontsluiting gemeten, en voor t eerst gestript. Liever strippen en zelf op gang laten komen dan inleiden met medicatie/breken vliezen. Idee nu is te wachten tot max 42 weken.

4 dagen geleden

Reactie op Merli

Yes hier ook 41+2. Zojuist 3cm ontsluiting gemeten, en voor t eerst gestri ...
Hoe heb je het strippen ervaren? Is de 3cm gekomen na het strippen?

4 dagen geleden

Ben je dan al in gesprek met het ziekenhuis of nog met de verloskundige? Li ...
Ja in het ziekenhuis, maar ik ga voor 42 weken sowieso niks doen qua inleidingen oid. Daarna pas. Net wel gestript, had nu wel iets meer dan 1 cm ontsluiting (dinsdag nog niet) , dus dat was heel fijn . Heb jij je al laten strippen?

4 dagen geleden

Hoe heb je het strippen ervaren? Is de 3cm gekomen na het strippen?
Ik had 2 cm ontsluiting (2 dagen geleden nog helemaal niks). En na het strippen 3cm. Ik vond het goed te doen, het voelde eerder ongemakkelijk en vreemd wat je ervaart dan dat het (echt) pijn deed. Wel meteen wat bloedverlies gehad.

4 dagen geleden

Hier 41+3 vandaag! Vorige keer met dit termijn bevallen. Heb nu 3cm ontsluiting en vandaag mijn slijmprop verloren. Morgen hebben we een afspraak in ziekenhuis om inleiding te bespreken met precies 42 weken. Ik heb veel weeën die niet doorzetten helaas. Hoop nog steeds voor 42 weken thuis te kunnen bevallen. Zet hem op iedereen! Hoe dan ook, we hoeven niet lang meer. Het einde is bijna in zicht en dan zijn onze kindjes er.

Reactie op JuuL19911

Ja in het ziekenhuis, maar ik ga voor 42 weken sowieso niks doen qua inleid ...
Hoe ver ben je nu? 🫶🏼 Ik laat me misschien vandaag strippen of morgen, heel benieuwd of dat iets doet. Anders wordt het wel snel medisch opgepakt vanaf dinsdag/woensdag. Ik had zo gehoopt op een natuurlijke manier, en ik heb zoveel geprobeerd.. mentale tegenvaller wel dit.

gisteren

Wat spannend allemaal en moeilijk hè dat wachten 🙁

gisteren

Ik vind het wachten nu echt niet meer te harden.. ook totaal niet het idee dat er iets aan het gebeuren is 😅 Ik ben nu al 41+3 en mijn zoontje was de vorige keer met 41+2 geboren en helemaal niet verwacht dat zijn zusje er nog langer over zou gaan doen

gisteren

Ik leerde dat in het ziekenhuis hier je een ballonnetje kunt krijgen en daarna gewoon naar huis mag om alsnog thuis (of poliklinisch) te bevallen. Super blij mee, want dan is er na strippen toch nog een optie die niet meteen inleiden is. Misschien geldt dit voor andere ziekenhuizen ook? Mentaal vind ik het wachten nu ook echt zwaarder worden, het voelt alsof m’n leven op pauze staat..

19 uur geleden

Reactie op Emily123456789

Hier 41+3 vandaag! Vorige keer met dit termijn bevallen. Heb nu 3cm ontslui ...
Hoe is het hier afgelopen voor de meeste? Ik ben uiteindelijk gisteren alsnog spontaan bevallen met 41+5 van onze zoon! Nooit gedacht dat ik deze zwangerschap nog 2 dagen langer door zou moeten dan de vorige keer maar ik ben super blij dat ik heb aangegeven te willen wachten tot 42 weken met inleiden. Ik had eindelijk een avond geen voorweeën en zei nog: vanavond gebeurt het vast niet hoor. En na 2u slapen werd ik wakker met krachtige weeën en ik dacht oef gelukkig het begint alsnog spontaan! Altijd positief blijven en de hoop niet opgeven, hoe zwaar het mentaal ook is.