20 Reacties
gisteren
Ja, maat 3 nu net 6kg (hij is klein 😉 half jaar oud). Al een paar keer een ontzettend dikke doorlek plasluier gehad, dus sinds 2 weken 1x per nacht rond 3 a 4 uur verschonen. Gewoon op bed, hij slaapt nog in de cosleeper. Nu krijgt hij wel live borstvoeding en drinkt hij snachts ook wat vaker sinds de afgelopen maand ongeveer.
gisteren
Dochtertje van bijna 7 maanden draagt maat 4 van kruidvat. Ze weegt +/- 10/11 kilo en draagt maat 68/74.
We verschonen haar rond 18:00/19:00. Net voor het slapen. En dan in de ochtend weer. Is meestal rond 6:00/7:00. Tenzij ze een poepluier heeft natuurlijk. Heel zelden verschoon ik haar wel in de nacht. Als ik voel dat de luier echt overvol is.
gisteren
Onze zoon is 7.5 kg en 7 maanden. Overdag maat 3 en ‘s nachts maat 4. Verschonen hem tussen 20-21 voor t laatst en dan rond 6:30-7:00 weer. Ik denk dat hij 1x per week een beetje doorlekt maar dan is het minimaal, hij ligt niet in de nattigheid ofzo
20 uur geleden
Ik denk dat ik na een maand of 2 al ben gestopt met in de nacht verschonen.
Mijn kond id 6.5 maand, geen idee hoe zwaar hij is. Maat 4 en voor de nacht gebruiken we altijd pampers baby dry. Nog nooit lekkage gehad. Laatste luier doen we tussen 18.30 en 19.00, eerste luier tussen 7 en half 8.
20 uur geleden
Huh wat gek dames! Mijn zoontje is ong 8 kilo en maat 4 lekt hij al tijd door. De bandjes klit ik echt bijna tegen elkaar aan en nog voel ik bij de liezen ruimte. Net weer even geprobeerd met maat 4 en na poepluier weer doorgelekt achter bij de rug. Ik zie hier dat zelfs kindjes die lichter wegen al de 4 hebben?
Ik gwbruik de babylove van DM
19 uur geleden
Reactie op Maryam 19
Huh wat gek dames! Mijn zoontje is ong 8 kilo en maat 4 lekt hij al tijd do ...
Dat is vreemd ja. Wij gebruiken de luiers van Kruidvat of Etos. Misschien verschillen de maten erg veel per merk? Wij gebruiken de maat 4 al iets van 3 weken in de nacht
19 uur geleden
Reactie op Maryam 19
Huh wat gek dames! Mijn zoontje is ong 8 kilo en maat 4 lekt hij al tijd do ...
Heb hetzelfde probleem helaas. Maat 4 moet ik altijd hem helemaal omkleden omdat die nat word. Maat 3 gaat het wel goed. Maar als die nog komt voor een fles ben ik wel verplicht hem te verschonen omdat de luier het anders niet aan kan. Maar je bent dus niet de enige waar maat 4 geen succes is😂
19 uur geleden
Onze zoon is vrijdag 6 maanden en was 2 weken terug 70 cm en 9130 gram. Ik heb nog 1 pak maar 4 harmonie pampers en dan koop ik denk 1 pak etos puur en zacht maxi 4 en dan gaan we al naar maat 5 denk ik. Gister 1 getest en zit prima, maar onze jongen is echt breed. De maten met wat er op het pak staat qua aantal kg komt hier nooit overeen met hoe het daadwerkelijk zit.
Ik doe altijd een pamper aan voor de nacht en dan rond 19.00 krijgt hij die aan rond 07.00 verschoon ik hem weer. Hij wordt anders onnodig veel te wakker.
19 uur geleden
Wij verschonen 's nachts nog wel 1x de luier. Anders lekt hij door. Hij krijgt borstvoeding, ik voed op verzoek (ook s nachts nog regelmatig) en we slapen samen. 's Ochtends is de luier ook weer goed vol. Hij weegt 8,7 kg en droeg nog maat 3. We gaan wel over op maat 4 en 4+ voor de nacht. Wie weet maakt dat nog verschil.
19 uur geleden
Ik ben er denk ik na de kraamweek al mee gestopt 😂. Maar ondanks dat ze veel drinkt in de nacht vind ik wel meevallen hoe vol haar luier is. Ze kan er zo 12 uur mee doen. We hebben pampers harmonie.
8 kg en maat 3 nog. Ik gebruik zo lang mogelijk kleine luiers want hoe groter de maat hoe duurder ze worden 😂
18 uur geleden
Bijna 6 maanden, 6,5kg maat 3 van de kruidvat. Overdag kan maat 2 nog maar de nacht doe ik maat 3. Vaak tussen 01u -03u ergens verschoon ik de luier.
18 uur geleden
Mijn dochter is zes maanden, 6,5kg en draagt rascals luiers maat 2 (4-8kg). Gaat bijna over naar maat 3. We geven haar een schone luier om 19:00 voor ze drinkt en naar bed gaat. En dan rond 03:00 wordt ze wakker om te drinken aan de borst en geven we eerst een schone luier. Als we dat niet doen, lekt ze sowieso door daarna. Want dan drinkt ze veel en heeft ze weer genoeg vocht om nieuwe plas te maken… ;) en eind van de nacht poept ze vaak, dat moet dan nog wel erbij passen in de luier. Eens per week lekt het dan klein beetje in de slaapzak, maar meer een vlekje dan echt nat.
16 uur geleden
Mijn dochter is 6,9 kilo en draagt nog maat 3 van pampers.
Ik verschoonde haar een tijdje niet meer, maar in de ochtend lekte ze dan echt door, want van 20:00 tot 06:00 met daarin nog 3 voedingsmomenten, tja dan heb je echt een volle luier😅 Nu verschoon ik haar dus in de nacht als ze voor de voeding komt sws.
5 uur geleden
Reactie op Bruisend
Ik ben er denk ik na de kraamweek al mee gestopt 😂. Maar ondanks dat ze ve ...
Nou dat is zeker met de harmomie zo. Wij hebben al een zolder vol maat 5. Laatst ingeslagen bij plein.nl voor 28cent p.s. dus dan is het leuk. Het zijn wel hele goede luiers maar voor overdag ga ik straks toch etos puur en zacht halen. Die vind ik ook heel fijn en nu meneer dikke drollen heeft ipv spuitpoep kan het wel voor overdag😆.
42 minuten geleden
In de nacht verschonen doen wij al niet meer sinds de kraamweek, omdat ze anders te wakker wordt. Tenzij ze heeft gepoept natuurlijk.
Ze is nu 5,5 maand oud en 7,3 kg. Overdag draagt ze pamper premium protection maat 2. Voor de nacht pakken we maat 3 en daar kan ze makkelijk 12 uur mee doen. Zonder doorlekken of uitslag.