13 Reacties

vorige week
Het klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent! Echt geen enkele baby heeft een prachtige kamer met mooie spullen nodig. Melk en nabijheid (co-sleeper) is letterlijk genoeg het eerste half jaar. Met een sterke relatie en veel liefde te geven heeft jullie kindje al een voorsprong op sommige anderen, don’t worry!

vorige week
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Een warme familie en liefdevolle verzorging, daar doe je een baby veel meer plezier mee dan een volledig ingerichte babykamer. Zo’n babykamer maken is eigenlijk meer voor het plezier van de ouders, want baby’s kunnen hun omgeving in het begin toch niet eens zien 😂
Tips: lekker genieten van je baby bij je op de kamer. Mijn dochter had ‘pas’ toen ze 1 werd een eigen kamer

vorige week
Hey
Gewoon onthouden dat er goede moeders zijn die nog een stuk minder kunnen bieden ❤️
Een goede moeder zijn gaat niet om spullen en ruimte.
Zorg dat je plekjes maakt om spullen op te bergen anders word je helemaal gek in een kleine ruimte.
Wij wonen nu ook nog kleiner en ik ga een trolley kopen voor luiers en een opvouwbaar verschoonmatje en een paar kleertjes en doeken etc.
Die kan omdat we gelijkvloers wonen, meegenomen worden van slaap naar woonkamer zodat ik alles bij de hand heb.
Vooral voor tijdens het herstellen nog ☺️

vorige week
Wij hebben een huis gekocht en daar moet nog steeds een hoop aan gebeuren. Onze dochter is nu 2jaar en nog niet zolang is haar kamer klaar. Maar ze slaapt al die tijd bij ons in de slaapkamer. En heeft al haar speelgoed in de woonkamer. Ze heeft een eigen kamer niet 1x gemist. Nu zwanger van de 2de 11juni uitgerekend. Wij geven de zorg die ze nodig hebben en veel liefde en aandacht. Meer hebben ze niet nodig🥰. Zown babykamer is uitgemolken idee wat ooit bedacht is kost heel veel geld en gebruik je zo kort. En je baby mist het niet. Maak je niet druk😁

vorige week
Wij zijn ook nog druk bezig met de verbouwing van ons huis en wonen momenteel op de bovenverdieping. Het is verre van ideaal en hadden het liever ook af gezien maar we zijn er ook van overtuigd dat we genoeg liefde, aandacht en nabijheid te bieden hebben en dat dat belangrijker is!

vorige week
Hier ook geen ruimte of mooie kamers! Mijn tactiek bij de eerste en nu tweede is "ik koop het wel na de bevalling wanneer ik het nodig heb".
En zo minimalistisch wonen heeft ook een voordeel, je haalt niet mega veel onnodige zooi in huis. Als ik soms bij vriendinnen zie hoeveel speelgoed er is (wat ze toch niet gebruiken).

vorige week
No worries! Jullie zijn goed voorbereid en je baby komt straks niets tekort. Ben nu zelf zwanger van onze tweede en bij onze eerst zag de babykamer er tiptop uit voordat hij geboren werd. Eindstand; sliep ons zoontje de eerste vijf maanden gewoon bij ons inde kamer in zijn Co sleeper. De commode stond ook bij ons op de kamer. Hij heeft die mooie babykamer nauwelijks gezien dat eerste half jaar 🙃

vorige week
Wij hebben bij onze eerste ook in een woonunit gewoond. Dit tot ze 10 maand was ongeveer en begon te stappen achter een loopwagentje.
Ons kleintje heeft hier geen hinder van ondervonden, in tegendeel. Mama en papa heel kortbij, nooit 1 van de 2 moeten missen omdat die telkens ergens km’s verder stond te ploeteren in de bouw.
We merkten wel, wij zijn verhuist naar de bouw zelf op haar 10 maand ongeveer (ook al hadden we nog niet eens een keuken of sanitair!), dat dit de moment werd. Anders liep ze met haar loopwagentje alle 2m (als het al zoveel was) tegen obstakels aan.

vorige week
Maak je geen zorgen! Onze zoon is nu 14 maanden en heeft nog geen nacht in zijn eigen kamer geslapen haha. 🫣 Hij slaapt gewoon nog steeds bij ons. Al het speelgoed ligt ook in de woonkamer, daar spelen we samen. Meer hebben ze echt niet nodig. We gaan hem op een gegeven moment rustig aan wennen aan zijn eigen kamer, want de baby komt er straks ook weer bij in onze kamer! Ach en als hij wel beter slaapt bij ons, is dat ook prima. ☺️ Kindjes willen gewoon dichtbij hun ouders zijn. Het klinkt dus alsof je het allemaal hartstikke goed voor elkaar hebt!