32 Reacties

3 weken geleden

Tot 1 jaar zijn nachtvoedingen heel normaal! Zelfs langer voor sommige kindjes. Laat je hier niet onzeker maken. Zou het de slaapregressie kunnen zijn? Hier zijn we er net uit en komt weer 1x per nacht. Daarvoor ruim 4 weken 4-6 keer per nacht. Ik zie het dat hij mijn nabijheid gewoon even meer nodig heeft. En ja, het is zwaar! Hou vol lieve mama, je doet het super!!

3 weken geleden

Nachtvoedingen schijnen tot 18m bij te dragen aan goede hersenontwikkeling. Bron moet ik je even schuldig blijven. Hier bij mijn oudste gaat het nu met 2,5j nog in fases qua doorslapen en borstvoeding snacken 😂. De jongste met bijna 5 maanden heeft dus nog wel wat tijd en nachtvoedingen te gaan 😅

Reactie op femmmie96

Tot 1 jaar zijn nachtvoedingen heel normaal! Zelfs langer voor sommige kind ...
Ahh heel erg bedankt voor je lieve reactie! 🥺💛 Merkte je het verschil echt van de ene op de andere dag, of ging het bij jullie geleidelijk beter? Ik ga elke avond slapen met de hoop dat ik wakker word en ineens 07:00 op de klok zie staan, maar helaas… tot nu toe nog geen succes haha. Het geeft me wel echt wat rust om te horen dat dit normaal is en dat meer kindjes dit hebben.

3 weken geleden

Reactie op VerwonderdeRivier643061

Ahh heel erg bedankt voor je lieve reactie! 🥺💛 Merkte je het verschil ech ...
Hier van de een op de andere dag weer normaal, viel ineens zelfstandig in slaap zonder speen 's avonds (wij hebben nog nooit laten huilen oid) en dat gebeurd nu ook overdag.
Super herkenbaar, mijn zoontje is inmiddels 26 weken en rond de 22 weken ook 4 of 5 nachtvoedingen per nacht. Nu gelukkig 2 of 3. Het duurde bij ons iets van 2-3 weken tot het weer minder werd. Ik vond dat ook heel pittig. Zeker omdat ik toen ook bijna weer aan het werk moest.. ik dacht hoe moet dat dan straks? Het is echt achterhaald dat die nachtvoedingen vanaf een bepaald gewicht of leeftijd niet meer nodig zijn. Voor een baby of jong kind is dat heel normaal. Het is idd zwaar maar hopelijk helpt de gedachte dat het normaal is je, en dat je zeker niets verkeerd doet! Je bent juist een goede moeder dat je op je kindje reageert en zijn behoeftes vervult.

Reactie op yrie

Nachtvoedingen schijnen tot 18m bij te dragen aan goede hersenontwikkeling. ...
Hahaha ja precies! 😄✨ Dan is hier dus een nieuw genie in de maak

3 weken geleden

Heel herkenbaar. Bij mij werd de kleine man vanaf 19 weken ineens elk uur wakker. Was echt drama. Was zo vermoeid, want moest dag erna gewoon weer in de zorg werken 🫣. Maar hij is nu 24 weken en sinds 3 dagen slaapt die ineens volledig door van 18.30 uur tot 05.30 uur. En komt dan voor een voeding. Ervoor was het echt drama maar kijk er nu doorheen te zijn. Dus even volhouden mama, het komt goed ❤️

Reactie op Nicole_01

Heel herkenbaar. Bij mij werd de kleine man vanaf 19 weken ineens elk uur w ...
Oh wauw, ik kan me écht niet voorstellen hoe zwaar dat voor je geweest moet zijn… Ik kan ook echt niet wachten tot wij door deze fase heen zijn. Voor nu maar extra veel knuffelen ’s nachts en hopen dat het snel beter wordt. ❤️

3 weken geleden

Reactie op VerwonderdeRivier643061

Oh wauw, ik kan me écht niet voorstellen hoe zwaar dat voor je geweest moet ...
Hopelijk zijn jullie er ook snel doorheen, en idd anders lekker knuffelen 's nachts ❤️ Sterkte nog komende nachten! Hopelijk slaapt de kleine snel iets beter❤️🍀

3 weken geleden

Ik begrijp je zo goed. Helaas geen advies. Mijn kleine meid van 19 Juni zit ook in een slaapagressie denk ik. Ze sliep hiervoor lekker door van 19:00 tot 05:00/06:00 uur. En nu de laatste 2 weken slaapt ze heel slecht en de laatste dagen zelfs ieder 45 min wakker tot de ochtend. Ik ben zo moe en ben blij als dit voorbij is

3 weken geleden

Hier een vergelijkbare situatie en die heeft 7,5 week geduurd. Van zo goed als doorslapen naar elke 2,5-3 uur voeding (echt krijsen als ze t niet snel genoeg kreeg). Nu sinds 3 nachten lijkt het voorzichtig beter te worden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ze komt nu rond 22:00 nog en dan 1x in de nacht, ergens tussen 2:30 en 3:30 volgens mij. Ook ik had een topic geopend met de vraag of dit het nieuwe normaal was, omdat het zo lang duurde🙈 Maaaar, het kan dus zeker nog goedkomen! 😅🥳 Ze was afgelopen maandag 5 maanden en is wel klein/licht, dus dat verschilt wel met jouw kindje.

3 weken geleden

Hier nu 24 weken en sinds een week een verbetering dat ze op vaste tijden komt (22u, 2u, 5u). nog steeds frequenter dan dat het eerst was maar nu in ieder geval niet meer elke 1 a 2 uur en voorspelbaarder. Als ze tussendoor nog een keer wakker wordt is speen voldoende.

3 weken geleden

Herkenbaar, bij ons gaat het iets beter als mijn man bij hem slaapt en troost. Bij mij wordt hij ook boos als hij de borst niet krijgt. Hij wil alsnog elke 3 uur drinken maar als ik bij hem slaap elke 1.5 uur. Betekent wel dat we allebei wat slechter slapen, maar ik hou het wel vol zo.

2 weken geleden

Oh wat fijn om te lezen dat meer ouders hetzelfde ervaren. Je leest online ook zoveel verschillende dingen, waardoor je zo aan jezelf gaat twijfelen. Hier is meneer 25 weken en sinds een paar weken komt hij om de 2 a 3 uur voor een voeding en breekt mij op. Eerst was dit om de 4 a 5 uur. Nu las ik dat ze snacht komen door 1: Honger, borstvoeding geeft niet meer genoeg calorieën. 2: Gewenning. 3: ze willen weten dat jij er nog bent. Omdat onze kleine man echt wel wil drinken, zie ik het als echte honger. En nu stelde mijn partner voor om met die laatste voeding van rond 22:00 / 23:00 over te gaan naar kunstvoeding. En de rest nog steeds de borst. Wat is jullie ervaring of advies hierin? Ps. Wij zijn vandaag weer begonnen met een paar lepels hapjes, omdat hij er enorme krampjes van kreeg (was ontroostbaar). Dus verder nog altijd borstvoeding

2 weken geleden

Reactie op Wondertje68

Ik begrijp je zo goed. Helaas geen advies. Mijn kleine meid van 19 Juni zit ...
Mijn dochter is ook van 19 juni en hier echt precies hetzelfde 🙈

2 weken geleden

Reactie op Nandy89

Oh wat fijn om te lezen dat meer ouders hetzelfde ervaren. Je leest online ...
Hier komt ze ook nog heel vaak per nacht. Afgelopen week was mijn productie heel laag door ziekte. Hierdoor hebben we ook kunstvoeding gegeven. Ze sliep er geen minuut langer op dan anders. Dus je kan het proberen, maar ik denk niet dat het helpt :)

2 weken geleden

Reactie op BoeiendeKamille114024

Hier nu 24 weken en sinds een week een verbetering dat ze op vaste tijden k ...
Oke, het gaat nu weer veel slechter. Ik heb het idee dat het echt gewenning en geborgenheid is, en niet per se honger. Volgens mij is een speen ook goed ipv mijn borst zolang ze maar bij mij is. Ik ben echt bang dat we in een vicueuze cirkel raken op deze manier.. geloof niet echt meer dat dit een sprong/regressie ofzo is

2 weken geleden

Hier hetzelfde verhaal, nu 24 weken. Sinds de slaapregressie onrustig. Ik denk echt dat ze in sprong 5 zit en dat het daardoor een bende is haha.

2 weken geleden

Reactie op Niquee

Hier komt ze ook nog heel vaak per nacht. Afgelopen week was mijn productie ...
We hebben het nu 2 dagen getest en hij slaapt idd niet langer 😅 dan is het gewenning of troost / geborgenheid als we uitgaan van 1 van de 3 dingen waar ik ove raad gelezen
Update: Ik heb vandaag het consultatiebureau gesproken over een andere kwestie (erge buikpijn en mogelijk een melk- of ei-allergie). Zij gaven als tip om in de avond een flesje gekolfde borstvoeding te geven met één à twee eetlepels rijstepap, om hem wat meer verzadigd te houden zodat hij misschien beter doorslaapt. Hij slaapt namelijk nog steeds heel slecht ’s nachts. Heeft iemand hier ervaring mee? En merkten jullie verschil bij jullie kleintje?