13 Reacties

10 uur geleden
Ik krijg donderdag ballon en vrijdag vliezen breken ivm hoge bloeddruk,dan ben ik 40 weken en 2 dagen, ik zie ook op tegen de slangetjes die lijkt me niet helpen met van houding kunnen veranderen, daarnaast ben ik bang voor extra pijn met het infuus, hoor wisselende verhalen

10 uur geleden
Hee, ik ben 4-6 ingeleid en heb een prima ervaring gehad.. dag ervoor ballonnetje gehad, de ochtend erna naar t ziekenhuis en bij 4cm zijn mijn vliezen gebroken.. daarna ruggenprik en wee opwekkers gekregen en uiteindelijk dezelfde avond 19:00 bevallen van een prachtig zoontje 🩵

10 uur geleden
Ik was 18 mei ingeleid en 19 mei werden me vliezen gebroken.
Ik ben aleens eerder bevallen van onze andere dochter doormiddel van strippen met 41,2 weken.
Onlangs dat was ik echt super bang voor het inleiden ( ballonnetje )
• Om 08:30 moesten we ons melden en ben ik het eerste uurtje aan de Ctg scan gezet om in de gaten te houden hoe het met de baby en mij ging.
• 10:00 kwamen de verpleegkundige weer terug en gingen ze checken hoeveel cm ontsluiting ik had en ik zat op 0 cm alleen was me baarmoeder mond wel al verweekt, Ze maakte erna alles klaar om de ballon te gaan plaatsen bij mij ik was hier super bang voor en raakte helemaal in paniek kreeg het er benauwd van ze waren klaar met het klaarmaken van de ballonnetje te plaatsen en gingen aan de slag ze wilde eerst met de vingers voelen of ze het slangetje konden gaan plaatsen maar konden niet genoeg zien dus pakte ze de eendenbek erbij ze gebruikte de eendenbek en maakte eerst het gebied bij mijn baarmoeder schoon en plaatste vervolgens het slangetje ik voelde hier helemaal niets van! Vervolgens kwam het ballonnetje eraan en vulde dit met water daarna met een plakbandje dit aan me been geplakt het slangetje en kon gewoon me broek weer aandoen, En kon zeker vrij bewegen mocht alles doen wat ik wou behalve het terrein af moest wel in het ziekenhuis zelf blijven.
• 11:00 merkte ik al vrij snel hele lichte menstruatie krampen / lichte harde buikjes deed zeker geen pijn maar dacht oh hoort erbij helemaal geen last van verder gewoon gegeten en lekker rondjes gelopen en gepraat met me man.
“ Verder niets meer gebeurd gewoon zoals het normale zwangere dagelijkse leven met wat krampjes “
•14:30 kwamen de verpleegkundige weer terug want ik wou graag of dat ze even konden controleren ik ben erg nieuwsgierig dus wilde dat graag tot onze verbazing was de ballon eral uit gevallen en zat ik op 3 cm terwijl ik al die tijd niets gemerkt had alleen die krampjes dus.
Hele dag ware de krampjes weg en lekker gegeten en in de avond lekker proberen te slapen dat lukte ook alleen lag te bed niet zo fijn maar goed moet toch wat hè 🤪
•05:30 werd ik wakker en om •06:00 kwam de verpleegkundige ons wakker maken en moest ik me eigen klaarmaken om me vliezen te laten breken om 07:00.
•06:30 kwam de verpleegkundige en wilde me vliezen komen breken gingen ter controleren weer even 30minuten aan de scan zetten erna me vliezen breken, ik zat toen op 4cm ontsluiting en had hier weer niets van gevoeld had de hele nacht lekker kunnen slapen!
07:00 kwamen ze me vliezen breken en gingen met een plastic stokje erin met een klein mini haakje en braken de vliezen enigste wat je voelde was dat er warm vocht over je been stroomde.
Er gebeurde helemaal niks en ze wouden om 08:30 komen om te kijken of ik al actieve weeën activiteit had anders zouden ze mij aan de weeën opwekkers zetten.
•08:30 kwamen ze en om •09:00 gingen ze me aan de opwekkers zetten ze begonnen met 1.5 ML 20 minuten aangekeken.
•09:30 nog niks en opgehoogd met 1.5 Ml extra zat toen op 3 Ml onlangs ik geen weeën had zag ik wel op dikke 4+ Cm ontsluiting!
•10:00 Halfuur aangekeken en weer geen actieve activiteit 6 ML opgehoogd.
•10:30 hadden ze me opgehoogd weer en zag ik inmiddels aan de 12ML weeën opwekkers.
•10:50 kwamen ze terug en toen begonnen de weeën intens te worden maar onlangs ze intens waren zat ik wel rustig achter me telefoon muziek te luisteren en rustig in en uit te ademen.
•13:57 begonnen de pers weeën en mijn god hier begon ik pas te schreeuwen!
14:05 was ons kleine meisje geboren en duurde de pers weeën in totaal 8 minuutjes.
Ze woog 3704 gram 🩷🩷🩷
En in 3 uurtjes tijd van 4+ Cm ontsluiting naar 10cm ontsluiting gegaan in 3 uur tijd dus 6 Cm ontsluiting gekomen de weeën kwamen om de 2minuten steeds maar wat was dit een prettige bevalling erg weinig van gemerkt de weeën kon het zo makkelijk verdragen!
Ik heb bij de 6 cm Remifentanyl gehad vanwege de rust in het hoofd te bewaren noem het geen pijnstilling maar meer de rust te bewaren in het hoofd, en mijn tip probeer om de 15 minuten te plassen dat heeft mij zeker weten geholpen!
( Je kan zeker elke houding aan nemen die jij zelf wilt vraag om een draadloze Ctg scan dan kun je overal naartoe waar je wilt )

7 uur geleden
Het ballonnetje plaatsen ging bij mij erg makkelijk, ze hebben deze smiddags geplaatst na controle,, voelde er ook niks van. Ze kon de ballon met haar vingers plaatsen. Alleen niet over nagedacht dat het uiteinde van de ballon te zien was in mn aangesloten broek, dat vond ik erger haha. Toen naar huis en had thuis savonds wel last van krampen, zoals bij mn menstruaties (deze heb ik echt niet gemist). Kon er niet goed van slapen, maar snacht braken mn vliezen en 1,5 uur later kwam de ballon pas vrij. Blijkbaar gebeurt dit bijna nooit want het protocol was niet helemaal duidelijk. Uiteindelijk controle gehad bij het ziekenhuis en daarna weer thuis mogen afwachten tot 24 uur na het breken van de vliezen of de weeën zelf opgang kwamen. Deze kwam net voorbij de 24 uur zelf op gang (dacht dat ik dan nog wel thuis mocht blijven, aangezien ik pas 1,5 uur later een afspraak had in het ziekenhuis), maar helaas, de verloskundige zei nee je bent voorbij de 24 uur. In het ziekenhuis was ik een stuk minder relaxed en vond ik het wel lastiger de weeën op te vangen, maar ik kon van alles, je kan gewoon rondlopen met een draadloos ctg.. Uiteindelijk toch voor de ruggenprik gekozen, want ik was nu toch al in het ziekenhuis, zodat ik even op adem kon komen (zelfs even kunnen slapen). Uiteindelijk veel rugpijn, en door de weeopwekkers waren de weeën sterker geworden, dus hebben ze de ruggenprik opnieuw geplaatst. Helaas heb ik er 24 uur over gedaan om van 3 cm naar 4 cm ontsluiting te komen en doordat de pijn bleef terugkomen door de ruggenprik heen, is het een keizersnee geworden, waar ik op dat moment ook zelf helemaal aan toe was.
Ze zeggen wel dat de weeoowekkers het wat heftiger maken, maar vond los van 1 plek op mn rug (welke nigsteeds zeer doet en de oorzaak niet gevonden kan worden) de weeën goed te doen. Vind het zelf nog steeds lastig om te bepalen wanneer iets kramp is of een wee. Achteraf kijk ik heel positief terug op de bevalling. Ondanks dat alles anders liep en het teleurstelling na teleurstelling was, heb ik alles geprobeerd en zolang mogelijk de tijd genomen per stapje om het te doen zoals ik zou willen.
Hopelijk gaat het bij jou een stuk soepeler en laat je niet gek maken. Gewoon bij jezelf blijven en aangeven als je nog meer tijd wik om over een keuze na te denken, deze kun je dan vaak gewoon krijgen en dan gaat het gewoon op joun tempo. Heel veel succes

7 uur geleden
Reactie op Roossptrs❤️
Ik was 18 mei ingeleid en 19 mei werden me vliezen gebroken.
Ik ben aleen ...
Super duidelijk! Erg bedankt voor je verhaal 🫶🏻

7 uur geleden
Reactie op Kleine Bumbum
Het ballonnetje plaatsen ging bij mij erg makkelijk, ze hebben deze smiddag ...
Dankjewel 🩷🩷

7 uur geleden
Ik ben ingeleid met 37 weken omdat mijn vliezen prematuur gebroken waren met 36+2.
Ik kreeg eerst tabletten om de baarmoedermond te laten rijpen en ik mocht toen overal heen in het ziekenhuis. Ik heb toen veel gewandeld. Daarna zijn mijn weeën vanzelf op gang gekomen dus daar had ik geen medicatie meer voor nodig. De ontsluiting vorderde heel snel en binnen 3 uur was mijn zoontje geboren.

4 uur geleden
Ik ben nu in het ziekenhuis. Zaterdag met 38+5 ballon geplaatst. Gister ochtend eruit gehaald, wel wat ontsluiting maar niet genoeg en vooral ook nog een stugge baarmoeder. Nu aan de pillen en die doen helaas nog niets. Bij mijn eerste werkte ballon wel en was ik binnen anderhalve dage bevallen.

4 uur geleden
Reactie op Tammie55555
Ik ben nu in het ziekenhuis. Zaterdag met 38+5 ballon geplaatst. Gister och ...
Hier gebeurt precies hetzelfde. Ook zaterdag ingeleid van 38.5. Toen ballon geplaatst, deze is gisterochtend verwijderd bij 2cm ontsluiting maar nog een stugge baarmoedermond Toen over op medicatie die uiteindelijk ook nog niet veel deed waarna in de middag weer een ballon is geplaatst. Die nu nog zit. Vraag mij af wat mijn lijf allemaal aan het doen is. Vermoeiend deze dagen..

4 uur geleden
Reactie op GezelligeEik738343
Hier gebeurt precies hetzelfde. Ook zaterdag ingeleid van 38.5. Toen ballon ...
Oh ik ga hier nog even navragen wat de reden is dat ze niet nog een keer de ballon hebben geplaatst. Gek hoe dat kan verschillen. Ik kreeg wel veel weeën/harde buiken na de tweede/derde dosis pillen gister maar helaas doet dat nog niks. Ik vind het heel lastig mee omgaan omdat het op deze manier nog dagen kan duren. We hebben ook een dochtertje van iets ouder dan anderhalf en die moet zo wel heel lang logeren.

4 uur geleden
Reactie op Tammie55555
Oh ik ga hier nog even navragen wat de reden is dat ze niet nog een keer de ...
Ow ja dat begrijp ik. Dat is ook nog een zorg extra voor je dochtertje waar je toch ook mee bezig bent. Ik begrijp het helemaal, je weet ook gewoon niet waar je aan toe bent. Lijf en baby waren er misschien nog niet klaar voor. De baby zit gewoon nog goed in onze buik haha. Na de plaatsing van de eerste ballon had ik wel ook veel krampen waarvan ik ook moest overgeven. Nu lig ik erbij alsof er niks aan de hand is. Fijn iemand te spreken die momenteel door hetzelfde gaat als ik eerlijk ben! Succes vandaag weer!

4 uur geleden
Reactie op GezelligeEik738343
Ow ja dat begrijp ik. Dat is ook nog een zorg extra voor je dochtertje waar ...
Zelfde voor jou, ik voeg je even toe als je dat goed vind, kunnen we elkaar beetje op de hoogte houden 😃