12 Reacties

2 dagen geleden

Ik ben gister bevallen met weeiopwekkers via infuus voor mij werkte dat best snel maar dat bouwen ze rustig op in een keer voel je ze echt begon met de opwekkers om 8 uur sochtends rustig en om 21:44 was ze geboren persen duurde 3 uur

Reactie op Abbyisleuk

Ik ben gister bevallen met weeiopwekkers via infuus voor mij werkte dat bes ...
Ahhh Gefeliciteerd Heb je ook iets van pijnstillers of dat niet bijvoorbeeld rug prik? Ik heb nog 2 kinderen was allemaal spontaan geboren

2 dagen geleden

Spannend! Wat sneller werkt weet ik niet, maar een infuus heeft het voordeel dat ze het langzaam kunnen opbouwen en kunnen afbouwen als het te hard gaat. Geen garantie voor geen weeënstorm overigens maar met tabletten is het afwachten hoe je lichaam er op reageert. Ik weet niet of je een keuze hebt maar ik zou zelf voor een infuus gaan. Soms neemt je lichaam het na een klein zetje al over. Ik ben 2x ingeleid. 2 totaal verschillende bevallingen. Dus er is ook niet zoveel over te zeggen hoe het loopt. Succes vandaag!

2 dagen geleden

Opwekkers heeft sneller effect is mijn ervaring van vriendinnen om me heen. Pillen kunnen herhaald worden, maar de weg er naartoe kan dus lang zijn en hoeft geen garantie te zijn op weeën. Maar alleen jij kan hier een keuze in maken. Laat je goed voorlichting in het ziekenhuis

2 dagen geleden

Reactie op GeduldigePioenroos199247

Ahhh Gefeliciteerd Heb je ook iets van pijnstillers of dat niet bijvoorbee ...
Ik wilde zonder maar bij 6 cm voelde het voor mij alsof ik dood ging na ruggenprik was alles okey maar toen de persweeien kwamen had die ook niet veel nut mee voor mij gevoel🥲

Reactie op Mommytobeez

Spannend! Wat sneller werkt weet ik niet, maar een infuus heeft het voordee ...
Spannend is het wel dat is voor mij de eerste keer inleiden Dankjewel 🙏🏼

Reactie op Abbyisleuk

Ik wilde zonder maar bij 6 cm voelde het voor mij alsof ik dood ging na rug ...
Belangrijk is dat je nu alles achter de rug hebt geniet maar samen van je kleine ❤️
Voor mij was het in ziekenhuis dat als ik 3 cm ontsluiting zou hebben ik weeenopwekkers zou krijgen en bij minder pilletjes. Die pilletjes zijn echt voor het rijpen van de baarmoedermond. Ik had 1.5 cm ontsluiting bij eerste check en kreeg dus pilletjes. Weeen zijn vanzelf op gang gekomen, wel in een hoog tempo (direct om de 2-3 minuten) maar ik lees heel wisselende verhalen.
Ik had ook ruim 36 uur gebroken vliezen en wel genoeg ontsluiting om direct met een infuus ingeleid te worden. 2 uur smiddags gestart en uiteindelijk is de kleine om 22 uur geboren. Om 7 uur had ik pas 4 cm ontsluiting en ging ik echt dood van de pijn, dus toch een ruggenprik. Binnen no time na de ruggenprik had ik 10 cm ontsluiting. Geen feest, maar opzich een prima ervaring. En soms kan een ruggenprik dus het laatste zetje geven omdat je lijf zo verkrampt is van de weeën..

Reactie op BoeiendeKamille114024

Voor mij was het in ziekenhuis dat als ik 3 cm ontsluiting zou hebben ik we ...
Na hoeveel tijd zijn de weeen begonnen bij jou na het opnemen van pillen? En hoeveel keer heb je die gehad Mijn gynaecoloog had gezegd om de 4 uur weer 2 pillen

Reactie op InspirerendeSering356597

Ik had ook ruim 36 uur gebroken vliezen en wel genoeg ontsluiting om direct ...
Als je terug kijkt had je de ruggenprik wel genomen of niet?🙈

Reactie op DoordachteEland862078

Als je terug kijkt had je de ruggenprik wel genomen of niet?🙈
Absoluut wel, anders lag ik er nu denk ik nog 🙈 Wilde liever zonder pijnstilling maar op dat moment voelde dit echt als de enige optie en achteraf nog steeds!