7 Reacties

gisteren

Ja ik herken het wel .. ben voortdurend bang dat het uit de hand loopt. Ben nu 15 weken en iets van 6 kilo aangekomen. Ik eet al 15 weken ontzettend veel dus ook niet gek... In het nieuwe jaar heb ik een afspraak staan voor accupunctuur ik hoop dat diegene kan helpen om wat meer balans te creëren. Ik denk wat het beste is is dat deze gevoelens er mogen zijn; stop ze niet weg. Geef ze de ruimte. Er tegen vechten zorgt ervoor dat het juist meer energie kost en frustratie. Het is helemaal oke en ik weet bijna wel zeker dat heeel veel zwangere vrouwen dit gevoel herkennen.

gisteren

Het allerergste van zwanger zijn vind ik de kilo’s. Kom ook snel veel aan. Heb giga borsten en billen voor mijn doen. Weet dat het erbij hoort maar erg confronterend. Met kerst helaas ook niks wat leuks zat. Nou vind ik het wel makkelijker worden als het echt een zwangere buik word. Nu lijk ik vooral veel aangekomen. Nu zwanger van de 3e. Gelukkig weet ik dat de kilo’s met borstvoeding eraf schieten maar de spiegel en weegschaal sla ik tot die tijd over.

17 uur geleden

Heel herkenbaar! Vorige zwangerschap van 56 kilo naar 84 kilo gegaan. (Allemaal weer goed gekomen na een jaar hard sporten). Maar deze zwangerschap ben ik dus telkens in strijd met niet te veel aankomen/wel meer eten want enorme trek. Bij elke hap en craving denk ik neeeee, daar gaan we weer. Het komt vast deze keer ook weer goed. Maar hoop toch niet op weer 28 kilo... 😅 Ik sport nu nog (3x pw hardlopen, kracht, en fiets zo'n 40 km per week, elke dag 10.000 stappen, geef niet aan elke craving toe. Maar toch alweer 6 kilo met 17 weken inderdaad. Soms denk ik wel eens was ik maar wel een paar dagen misselijk geweest inolaats van die eeuwige onverzadigebare trek 9 maanden lang, scheelt een paar kilos. Alhoewel spugen vast nog erger is!
Als je meer dan een halve kilo per week aankomt zou ik even kijken waar het aan ligt. Je hebt maar 1 extra boterham per dag nodig in principe, de rest eet je er zelf aan..

16 uur geleden

Ik let nergens op toevallig derde zwangerschap en val af ivm misselijkheid maar na de andere twee gewoon op gewicht gekomen dus zorgen maak ik me totaal niet om zie erna wel weer

16 uur geleden

Reactie op GekwalificeerdeVuurwerk241837

Als je meer dan een halve kilo per week aankomt zou ik even kijken waar het ...
Sommige houden meer vocht vast of komen in het begin van de zwangerschap sneller aan en later wat minder. Is iets te simpel wat je zegt..

16 uur geleden

Ik heb het ook trouwens. Vooral omdat ik voor de zwangerschap al wat was aangekomen. Ik ga al gauw vergelijken met vrouwen die even lang zwanger zijn en of mijn buikje ‘normaal’ is. Denk dat wij als vrouwen gewoon iets te obsessief hebben aangeleerd om erop te letten helaas. Dat is niet makkelijk om te negeren. Dad bods are accepted while they are not the ones carrying the baby 😄.