14 Reacties

vorige week

Als er echt sprake is geweest van zwangerschapsvergiftiging en niet alleen hoge bloeddruk die niet onder controle is, horen ze je door te sturen naar het ziekenhuis. Niet omdat het ziekenhuis je dan gelijk overneemt, maar om ascal voor te schrijven.

vorige week

Ik loop vanwege een medische zwangerschap bij de verloskundige en in het ziekenhuis. Deze hebben korte lijntjes en zo kan ik de gewone controles bij de verloskundige doen en krijg ik gewoon wat extra dingen in het ziekenhuis. Heel.prettig op deze manier.

vorige week

Reactie op Joontje

Ik loop vanwege een medische zwangerschap bij de verloskundige en in het zi ...
Hier loopt het inderdaad ook zo! Ivm eerdere keizersnedes en tot 2x toe een te hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met medicatie & een kindje met een afwijking. Dus er zijn korte lijnen met t ziekenhuis 😊 Werkt enorm prettig!

Reactie op mvroegh

Als er echt sprake is geweest van zwangerschapsvergiftiging en niet alleen ...
Ja heb echt PE gehad! de verloskundige heeft nu een recept aangevraagd bij de huisarts voor ascal…

Reactie op Joontje

Ik loop vanwege een medische zwangerschap bij de verloskundige en in het zi ...
Ik vond het inderdaad toentertijd ook wel heel fijn bij het ziekenhuis!

vorige week

Reactie op projectsinglemombychoice

Ja heb echt PE gehad! de verloskundige heeft nu een recept aangevraagd bij ...
Dat kan ook! Het hoeft echt niet perse via het ziekenhuis. Dit ligt aan de verloskundige. Zolang er nu geen hoge bloeddruk is, zetten ze je niet door. Ze zullen wel vaker controleren op bloeddruk etc!

vorige week

Hier ook met 37 weken ingeleid met pre eclampsia. Gewoon bij de verloskundige nu. Met een extra oogje in het zeil van de huisarts voor medicatie en wat extra bloed checks. Je hebt altijd een keus in Nederland. Dus als de verloskundige fijn voelt. Gewoon doen. Heb je liever het ziekenhuis. Dan het ziekenhuis contacten

vorige week

Heb dat niet meegemaakt maar ik belde via m'n huisarts en verwijzing voor medisch ivm vorige zwangerschappen die ook medisch waren alleen moest ik wel een verwijs brief hebben

Reactie op Babywensvoorons

Heb dat niet meegemaakt maar ik belde via m'n huisarts en verwijzing voor m ...
Had ik ook gedaan, alleen het ziekenhuis stuurde de verwijzing terug omdat hij vanuit een verloskundige moest komen ipv de huisarts. Vond ik ook zo gek…

vorige week

Omdat ik door het helpp syndroom en hele grote baby in mijn 2e zwangerschap weet dat ik nu bij de 3e keer sowieso medisch ben heb ik mezelf gewoon gelijk aangemeld bij de verloskundige in het ziekenhuis. Ik had mezelf kunnen inschrijven bij een andere praktijk maar dan moet ik vanaf 13 of 20 weken sowieso alsnog overstappen naar de verloskundige in het ziekenhuis. Dus ik zie daar zelf het nut niet van in. Mijn beste vriendin heeft dat nu namelijk. Nu leer ik gelijk de verloskundigen en gynaecologen kennen die straks aan mijn bed staan.

vorige week

Reactie op projectsinglemombychoice

Had ik ook gedaan, alleen het ziekenhuis stuurde de verwijzing terug omdat ...
Oh echt hier geen problemen mee gehad. Ivm twee keer medisch was. Verwijzing verwerkt en loop nu bij de gyno en waarschijnlijk meer echo's enzo

vorige week

Reactie op Charx1993

Omdat ik door het helpp syndroom en hele grote baby in mijn 2e zwangerscha ...
Dit had ik ook eerste 20 weken vk en daarna over naar zh gyn.

vorige week

Reactie op Nava

Dit had ik ook eerste 20 weken vk en daarna over naar zh gyn.
Ik zat tot het einde bij de ziekenhuis verloskundige maar ook wel met extra afspraken bij de gynaecoloog. Zag jij helemaal geen verloskundige meer?

3 uur geleden

Kan ook later in de zwangerschap, vaak nog niet zo vroeg. Vk zal het wel weten, anders zelf het ziekenhuis bellen