3 Reacties
2 weken geleden
Je hebt geen haast. Ik zou als ik jou was tot januari wachten, totdat je weet of je contract wordt verlengt of niet. Zo ja, wacht dan met zeggen tot nadat je het nieuwe contract hebt getekend. Zo niet, dan is dat ook niet erg. Veel vrouwen vertellen het rond de 16 weken, en wettelijk gezien hoef je het pas 3 weken voor je op verlof gaat te melden. 2 maanden in genoeg tijd voor ze om vervanging te vinden. Zeg je het voor die tijd dan is dat alleen maar mooi meegenomen voor hen. Maar je contract niet verlengen omdat je zwanger bent is moeilijk aan te tonen omdat ze altijd kunnen zeggen: je past toch niet in ons team. Dus zou ik het zekere voor het onzekere nemen... maar dat ben ik. Doe wat goed voelt!
2 weken geleden
Als je contract eind februari verloopt, is je werkgever verplicht om je contract eind januari uiterlijk te verlengen. Wordt er niks gezegd 1 maand voor je einddatum wordt je contract automatisch verlengd met dezelfde voorwaarden. Ik zou daar sowieso even mee wachten, want er valt niet aan te tonen dat ze je contract niet willen verlengen vanwege je zwangerschap
11 uur geleden
Mijn contract loopt Maart af. Ben op dit moment 13 weken zwanger. Heb het bij 11 weken verteld. Ben er zelf ook later achtergekomen. Was doodziek en blijkbaar hg en zwanger. Ben eerlijk geweest en verteld. Ze weten dat ik in een enorm lastige situatie zit. Probeer ondanks dat weer op te bouwen (vrachtwagenchauffeuse) door medicatie mag ik niet rijden. Maar ze kunnen mij nog goed gebruiken. Zijn erg lief. Hoop wel dat ze mijn contract verlengen..maar kleine kans. Omdat mn andere situatie niet verbeterd is. ( Dan zou ik eind februari. Meer moeten weten...mja dan hebben hun al een keuze gemaakt) Leven sucks