12 Reacties

gisteren

Volg ik heb precies hetzelfde 😫 de hele dag door alleen soms spuug ik wel mijn drinken uit

gisteren

Ik krijg emasefene, eerst in tablet variant nu in zetpil 3 x per dag. Ik blijf misselijk en geef gem. 1 a 2 keer per dag nog over maar het is wel een stuk beter als zonder de medicatie. Zo kan ik tenminste wel iets eten en drinken binnenhouden en voor mijn zoontje zorgen
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dit vanaf week 6 tm week 16 gehad. Nu weer vanaf de 6e week, maar wederom zonder te moeten spugen. Ik kon (en nu weer) terugvallen op mijn familie en vrienden die voor ons deden koken en helpen in het huishouden. Rennies hielpen bij mij nog het beste en hoger slapen. Als ik op mijn linkerzij lig, heb ik minder last van de misselijkheid. Bepaald voedsel kon ik in die weken echt niet hebben (kwark bv), te kruidig, te pittig, te zwaar. Het is even zoeken naar wat bij je past, want voor elke zwangere is de misselijkheid anders.

gisteren

Ik zou je aanraden meerdere keren op een dag iets lichts te eten. Ik heb ook voor in de nacht naast t bed wst lichte crackers staan. Het gaat niet met plezier maar zorgt wel dat de misselijkheid enigzins onderdrukt blijft.

gisteren

Deze week de gouden tip gekregen van mijn fertiliteitsarts: Suprimal! Zijn reistabletten en kun je gewoon bij de drogist halen. Ik moet zeggen dat de misselijkheid niet compleet verdwijnt, maar het haalt zeker de scherpe randjes weg. Echt een aanrader dus! Let op; je kunt er wel heel suf/vermoeid van worden.

19 uur geleden

K weet niet of het in NL te verkrijgen is maar ik hoop het wel: NAVALIT Echt een life saver

18 uur geleden

Hier hetzelfde!!! Echt vreselijk! Net met een nieuwe baan begonnen, dus ziek melden is geen optie. Zodra ik thuis ben lig ik alleen maar op de bank of bed, vreet echt aan m’n energie. Ook suprimal in huis gehaald maar word er alleen maar meer moe van. Van iemand hier kreeg ik de tip om ieder half uur een half lu crackertje te nemen, niet ideaal maar werkt tot nu toe het beste.

16 uur geleden

Heel herkenbaar. Helaas helpt er bij mij ook niets.. geen medicatie en ook niet kleine beetjes eten/drinken. Het wordt met elke hap of slok erger. ik heb nog hoop op zofran maar mag pas vanaf 12 weken. Ik heb droge hg, misschien kun je het eens opzoeken op de zehg website en kun herkenning vinden.

13 uur geleden

Reactie op Annolien

Heel herkenbaar. Helaas helpt er bij mij ook niets.. geen medicatie en ook ...
Zofran mag je evt wel onder de 12 weken, het risico voor de kleine om een hazenlip te krijgen is 0,03% meer als anders en alleen gezien bij vrouwen die Zofran kregen in hoge dosering via het infuus. Je kan dit vinden op de site van zegh. En daar ook de behandelrichtlijnen opzoeken. Ik kon echt niets binnenhouden zonder dit met meerdere opnames tot gevolg. Mogelijk deze richtlijnen met je arts bespreken?

13 uur geleden

Reactie op Stef0922

Zofran mag je evt wel onder de 12 weken, het risico voor de kleine om een h ...
Dat weet ik, maar hier krijg ik het helaas gewoon niet van de gynaecoloog!

11 uur geleden

Ik geef sinds emesafene minder over, haalt wel de ergste randjes eraf! Ontbijten lukt nogsteeds niet, maar sinds de medicatie houd ik in ieder geval mn drinken binnen. Vreselijk hè die misselijkheid! Hier heeft mn man tijdelijk het koken over genomen, voor hem even zwaar maar het is maar tijdelijk🤭

32 minuten geleden

Reactie op Annolien

Dat weet ik, maar hier krijg ik het helaas gewoon niet van de gynaecoloog!
Ahh wat rot zeg! Hier drie verschillende gehad en alledrie hadden een ander beleid. Zo lastig..