7 Reacties

Persoonlijk vind ik die Griekse namen Elias, Eneas en Aris ook erg tof. Ik heb ooit met een Achilleas gewerkt en heb dat altijd wel een kicken naam gevonden. Voor ons kindje gaan we vrij zeker een andere richting op, maar dan nog. Nolan idd niet bepaald GR/NL, de rest ook niet echt volgens mij?

9 uur geleden

Reactie op Aanstaande papa Daan

Persoonlijk vind ik die Griekse namen Elias, Eneas en Aris ook erg tof. Ik ...
Achilleas! Prachtig! Die neem ik ook even mee met ons volgende etentje. Nu je het zo zegt, ja ik denk dat je gelijk hebt! Met je eens. Dit zijn de namen die er meer uitspringen. Ik ga Aris wat hoger plaatsen. We hebben een vriend Haris, dus ik zie hem steeds voor me als ik Aris hoor/zie. Lio is ook Grieks afkorting van Leonidas. Zou dus eigenlijk Leo moeten zijn, Maar Leo is zo "Nederlands", vinden we minder leuk, haha. Vandaar Lio. Bedankt! Fijn om even de mening van een ander te lezen! 🙏🏻

8 uur geleden

Elias, Nolan, Dante, Jack, Elay, Jake vind ik leuk en zeker niet te gek of apart. Eneas en Aris vind ik ook mooi en als je man Grieks is vind ik dat helemaal niet gek. Indy vind ik persoonlijk een meisjesnaam Iggy vind ik inderdaad minder leuk voor een volwassene. En Lio vind ik best een leuke naam maar in combinatie met jullie dochter zou ik er niet voor kiezen.
Ik sluit me aan bij wat hieronder al gezegd is, maar vraag me nog wel af: wat maakt het uit dat je jullie favoriete naam tegenwoordig wat vaker hoort? Ik denk nog steeds dat er niet 3 jongetjes met dezelfde naam.in de klas zullen zitten en ik zou gewoon gaan voor de naam waar jullie verliefd op zijn geworden!

4 uur geleden

Ik zit niet zo lekker in de zuid Europese namen, maar Dante en Indy voelen voor mij meer als meisjes namen.. ik vind zelf Jack en Jake erg leuk. Elias hoor ik nog steeds erg weinig en vind ik ook prachtig net als Iggy en Lio.

2 uur geleden

Elias vind ik een prachtige naam! Hoor het ook niet vaak moet ik zeggen. Eneas en Nolan vind ik ook prachtig!