25 Reacties
vorige week
Oh liefst herkenning met voorbeelden! Ben heel benieuwd waar anderen zich druk om maken rondom zwangere vrouwen haha
vorige week
Heel herkenbaar! “Hoe ga je het straks doen met werk dan” “ja jullie wonen wel te ver (30 minuten) weg om even te komen helpen als het nodig is, daar hebben jullie niet goed over na gedacht” “oh joh een bakje thee kan best, ik dronk gewoon vollop koffie” etc…
vorige week
Reactie op Sanne1703
JA! Ooooh wat heb ik dit onderschat. Werkelijk iedereen die het beter weet, ...
Vooral dat wacht maar inderdaad!
vorige week
Ik vroeg aan mijn vriend of hij dit ook zo ervaart, maar dit is echt een vrouwen ‘privilege’ volgens mij. Niemand heeft ook aan hem gevraagd of hij minder gaat werken. Ondertussen krijg ik adviezen over hechting als ik 4 dagen zou gaan blijven werken
vorige week
Ja dit herkend iedere zwangere vrouw denk ik wel🤣🤣 ik zeg altijd joh meen je niet?! Meteen duidelijk dan
vorige week
Hahaha bij de eerste had ik dat ook! Mijn standaard antwoord was, wie is er zwanger, jij of ik? Dan was ik natuurlijk meteen “hormonaal”. Maar vergeet niet de ongevraagde aaitjes over je buik. En als je dat nog niet kent, wacht maar af 🤪 toen ik dat terug ging doen was het niet meer zo leuk en bijzonder. Nu vragen mensen me meer dan dat ze het melden of adviseren.
vorige week
Haha herkenbaar. Alleen ik vond het ná de zwangerschap nog erger. Meningen over het huilen, slapen, drinken… alles! En dan die adviezen erbij. Het lijkt alsof van het moment dat je zwanger bent iedereen heel graag alle ervaring met je wil delen, of je er op zit te wachten of niet😂
Het enige wat helpt is de tijd, je krijgt vanzelf een dikkere huid. Of, hormonen. Af en toe even goed reageren kan mensen ook doen beseffen dat je dit ook niet met ‘normale’ dingen van hun doet.
vorige week
Ja heel herkenbaar! Helaas. Kan er ergens wel om lachen maar opmerkingen gehad zoals: oeh nee dat ei is echt niet goed doorbakken hoor. Of: die rugzak mag je echt niet dragen! Veel te zwaar. (Terwijl ik een dag ervoor stond te deadliften met 60kg)
vorige week
Ooh bedankt allemaal voor de herkenning tot nu toe! Allemaal in hetzelfde schuitje dus.
vorige week
Oh zooo herkenbaar, het zal allemaal goed bedoeld zijn maar soms… ook de meningen van mensen als je verteld iets op een bepaalde manier te willen doen tijdens/na de bevalling…
Zo willen wij de eerste 2 weken na de bevalling alleen de naaste familie op bezoek en verder niet… nou we hebben wat ongezouten meningen gekregen! Ook van mensen die we bijna nooit zien!om gek van te worden😂😂 ene oor in…
vorige week
Ik ben zo klaar met sommige mensen. Ik vraag niet om adviezen om meningen om niks niet. Als ik dat wel doe is het of hier of aan de vk niet aan mensen die nog nooit kinderen hebben gehad of aan mensen die de regels van 40 jaar geleden nog in hun hoofd hebben. Vind het ook lastig om dingen als : 'alles wat je er nu aan eet moet er ook weer vanaf' als goed bedoeld te beschouwen. Zeker als je bedenkt dat ik juist ben afgevallen en de vk heeft gezegd dat het op het moment nog niet zo heel veel uitmaakt wàt er binnen komt als er maar iets binnen komt.
vorige week
Oooh dit herken ik nog zo van mijn eerste zwanger. Nu kan ik het meer loslaten ene oor in andere uit. Wacht maar straks na de bevalling word het nog erger!!!
Je moet je kind ik bed laten slapen hoor niet in de box.
Snap niet dat je niet iedereen tegelijk laat komen hoor vroeger deden wij dit wel.
Laken en dekentje gebruiken? Wij gebruikte gewoon een dekbed hoor al dat moeilijke gedoe.
Maar ook vreemde die ke wagen in kijken zonder te vragen met bijbehorend commentaar. Hij is te warm aangekleed hoor... 3 meter verder ander persoon hij is te koud aangekleed hoor en ga zo maar door🙈
vorige week
Zo herkenbaar en zo irritant! Helaas is dat ongevraagde advies nooit minder geworden, al ben je niet meer in verwachting dan is het wel over hoe jij je kind opvoed of wat jij je kind te eten geeft. Heel vermoeiend 😅
Vooral onbedoelde adviezen of kritiek van mensen die zelf helemaal geen kind(eren) hebben.
vorige week
Ik snap je helemaal!🤣
Wordt nog leuk op het einde! Probeer het echt ene oor in andere uit en gewoon je eigen gevoel/ weg volgen!
Op het einde gaat iedereen je aanpraten dat het heel spannend is..🙈🤣 sorry maar vind dat dus altijd zo stomme dooddoener. Als ze horen dat je bijna bent uitgerekend. Ow spannend..
vorige week
Och hier ook, ik ben/houd van actief zijn. Stilzitten bestaat niet in mijn woordenboek. Tijdens het verhuizen was het echt een rottijd, niet omdat het druk was, maar omdat ik familie en vrienden elke keer hun gezeik aan moest horen. "Kun je dat wel aan al die dozen en drukte?". Of wat dacht je van de klassieke "Moet je niet rustig aan doen?". Nee Aaltje, ik ben fit en ik weet van mijzelf dat ik dit kan, dus stop met je mening en denken dat ik iets niet kan of wel, want je kent mij niet goed genoeg. Houd het lekker voor je en ga zelf eens bewegen en maak ten eerste druk om jezelf en niet om anderen.
5 dagen geleden
Volgens de moeder van mijn man kan ik best wijn mee drinken en ik heb 20 keer aangegeven gestopt te zijn met roken. Ze wil me elk bezoek een sigaret aanbieden 😃 “Vroeger deden we dit allemaal” En het ene familielid zegt dat ik absoluut niet met de baby samen moet gaan slapen, dan maak ik haar verwend. Terwijl ik aangeef dat ik toch erg graag een poging wil doen met de co sleeper waarbij ik onderbouw waarom het voor mij goed voelt. En dan nog is dat het “slechtse wat ik kan doen”