11 Reacties

vorige week

Een robotstofzuiger is een lifesaver! Omdat wij al zoveel spulletjes hebben, willen we vragen voor hulp op het geboortelijst zetten. Bijvoorbeeld dat mensen eten komen brengen, helpen met het huishouden poetsen, de was doen, ...), zo van die dingen. Zodat het voor ons hopelijk iets dragelijker is

vorige week

Gefeliciteerd! Leuk dat er nog een kindje bij komt. Wij verwachten ook onze 2e. Onze dochter wordt bijna 4 en gaat dan naar school. In die zin dus fijn dat zij 5 ochtenden naar school gaat en wij thuis aan het nieuwe ritme kunnen wennen. Maar we bevallen wel vlak voor de zomervakantie.. Toch vind ik het ook wel spannend. Hoe dat te doen als de baby slaapt en de oudste van school moet worden gehaald. Of straks zwemles, moet dan de baby altijd maar overal mee naartoe gezeuld? Verder is het ideaal dat alle babyspullen door onze bijna kleuter niet meer gebruikt worden. Ze slaapt nu elke avond bij ons op de kamer, omdat ze bang is voor het donker. Dat wordt ook nog wel een uitdaging met straks weer een co-sleeper :p Soms zie ik alleen de uitdagingen en kan ik er wel gespannen door raken, maar gelukkig denk ik ook vaak genoeg hoe leuk ze het kunnen gaan hebben. En hopelijk dat een 4 jarige ook echt al wel wat mee kan en wil helpen. Ben benieuwd naar anderen!

vorige week

Ons kindje is tegen die tijd bijna 3 dus ik hoop dat hij dan al zindelijk is 🫣

vorige week

We wonen in Spanje zonder familie om ons heen, dus we zijn al vrij actief bezig te bekijken wat we kunnen uitbesteden. Een hele lijst: We hebben sinds kort een schoonmaker (nu om de week, straks elke week) en gaan een robotstofzuiger en -dweil nemen. Boodschappenbezorging bestaat hier amper, maar staan op een wachtlijst. Onze dochter van 2,5 is sinds de zomer zindelijk en gaat vanaf sept 2026 naar school, wat veel zal schelen. Ik neem dit keer langer verlof; vorige keer begon ik te vroeg weer met werken en voelde veel druk. Verder kook ik vooruit en vul de vriezer met soep, lasagne etc. Onze tuin met fruitbomen en zwembad zijn veel werk en willen we voor de zomermaanden uitbesteden. Alleen het slapen is nog lastig, ik lig vaak bij haar wat we moeten afbouwen voor de baby komt. Benieuwd naar jullie tips! Ik vond het de vorige keer rond 5-6 maanden het zwaarst dus wil vooral ook die periode beter voorbereiden met meer hulptroepen.

gisteren

Reactie op Ovb

Een robotstofzuiger is een lifesaver! Omdat wij al zoveel spulletjes hebben ...
Wat een goed idee!

gisteren

Ik denk een bugaboo donkey aan te gaan schaffen (ons zoontje is bijna 3 als de baby komt), maar het lijkt me super handig om samen boodschappen te doen, stukken te wandelen etc.

gisteren

Ik heb een zoontje die straks 2 jaar en 3 maanden is als de volgende komt. Wij zijn vast begonnen met zindelijkheidstraining. Twee kinderen in de luiers zie ik niet zitten dus we hebben een deadline😉

gisteren

Reactie op evita1992

Ik heb een zoontje die straks 2 jaar en 3 maanden is als de volgende komt. ...
Mijn zoontje is dezelfde leeftijd als de baby komt. Hij is nu dus 20 maand. Hoe pak jij het zindelijk worden aan op deze leeftijd?

gisteren

Reactie op Meelezer :)

Mijn zoontje is dezelfde leeftijd als de baby komt. Hij is nu dus 20 maand. ...
Volgens de methode van Debby Mendelsohn in het boekje Zindelijk worden is kinderspel. We zitten nog een beetje in de beginfase dat houdt ongeveer in: regelmatig je kind op het potje zetten (zonder luier) en dan 5-10 minuten samen spelen. Hopen dat er iets in het potje valt, zo ja 1000 complimentjes geven, zo niet geen probleem. Het helpt als je deze momenten strategisch kiest; meteen als ze wakker worden en vlak na eten/drinken. Bij ons inmiddels al flink wat in het potje beland, maar nog niet helemaal klaar voor onderbroekjes. Het is wel best intensief moet ik zeggen maar ik vind het ook hele leuke quality time op het potje.

11 uur geleden

Hi mama’s, ik ben ook zwanger van de 2e, volledig ongepland en totaal verbaasd maar het kindje is hartstikke welkom. Wel maak ik me zorgen want mijn eerste kindje is pas 10 maanden.. als de kleine komt is mijn eerste kindje ongeveer 1.5 jaar. Iemand ervaring met kindjes zo kort op elkaar? Ben bang dat ik mezelf een hele pittige tijd op de hals haal.

2 uur geleden

Reactie op Juliaevex

Hi mama’s, ik ben ook zwanger van de 2e, volledig ongepland en totaal verba ...
Hi! Mijn dochter was 16 maanden toen haar zusje werd geboren. Ik vond vooral einde van mijn zwangerschap in combinatie met een leuke moeder zijn voor haar soms wel echt pittig. Ons jongste dochtertje is nu 11 maanden en ze hebben steeds meer interactie, slapen gezellig samen op een kamer en het gaat allemaal heel goed en vanzelf! Ben nu weer bijna 8 weken zwanger en vind het nu wel weer wat zwaarder worden door de vermoeidheid en misselijkheid.. hopelijk wordt dat snel minder