7 Reacties
15 uur geleden
Bij mij veranderde de sterkte in de zwangerschap en erna door mn hormonen heel erg
14 uur geleden
Reactie op Yell
Is het versandig dan om een afspraak te maken bij de brillen winkel?
Ik heb het zo even gelaten omdat bij mij geen grote verschil wass, ben ook bekend dat het schommelt door m'n erfelijke aandoening. Maar als jee echt veel last van hem zou ik even laten meten kan nooit kwaad
14 uur geleden
Ik had dat ook eind zwangerschap van de eerste en daarna nog heel erg (borstvoeding)
Toen ik naar de opticien ging zei hij dat hij er niks mee kon. "Kom maar terug als je (....) geen BV meer geeft want dan zijn je hormonen weer stabiel, anders kan ik vandaag meten en morgen is het weer helemaal anders".
Verwacht dus dat ze er niet veel mee kunnen. Ligt aan je hormonen, zoals alles 馃檮
14 uur geleden
Ja door zwangerschap kan je zicht achteruitgaan door hormonen en door de extra vermoeidheid.
Bij de opticien doen ze er niks mee, omdat het tijdelijk is. Het is pas weer betrouwbaar om 9 maanden na je bevalling het op te meten.
Als je heel veel klachten hebt kan je tijdelijk een andere bril nemen, maar dat is wel aardig duur en misschien over een paar weken/maanden is het weer anders 馃槄
13 uur geleden
Dit wist ik niet... Ik heb een aangeboren oogafwijking waardoor ik permanent slecht zie. Al draag ik ook lenzen of een bril, wat nog een beetje helpt. Ik dacht dat dit mindere zien aan mij lag....
Wat ik wel eens had gehoord is dat je ook last kunt hebben van droge ogen (door hormonen), wat af en toe tijdelijk wazig kan voelen. Daar zijn druppels voor, soort kunstmatige tranen in een flesje. Die moet ik nog halen, merk dat het nodig wordt.