16 Reacties
2 weken geleden
Hi,
Ik heb zelf mijn account gepauzeerd, maar ben normaal wel fanatiek zwifter. Ik stuur je even een vriendschapverzoek; mss dat het binnenkort weer gaat 😁. Wel leuk om het dan met iemand in dezelfde fase te doen!!
2 weken geleden
Hoi!
Tot nu toe fiets ik nog buiten maar met slecht weer start ik Zwift op.
Je hebt op Zwift een speciaal work-out programma voor zwangeren. Dit is een programma van een aantal weken waarin work-outs zijn opgesteld die korter en makkelijker zijn.
Zelf heb ik het percentage van de work-out aangepast. Vrijwel gelijk na de positieve test, merkte ik dat mijn hartslag veel hoger lag. Om die reden doe ik mijn reguliere work-outs op 75%.
Mocht dit nog steeds te veel zijn, dan kan je de FTP lager zetten en daarna kan je nog spelen met de zwaarte dmv percentage
2 weken geleden
Gelukkig, ik ben dus niet de enige. Ik had de baby on board workout al eens geprobeerd voor ik zwanger was maar een beetje ziekig. In mijn herinnering behoorlijk zwaar maar percentage aanpassen is een goede tip.
4 dagen geleden
Ik heb nu in de tussentijd voor het eerst weer een klein stukje gefietst. Echt maar een klein stukje (6km).
Het gaat de laatste tijd iets beter met de misselijkheid (gegeven dat ik consequent medicatie blijf innemen) en het begin echt te kriebelen.
Ik denk dat ik nu één of twee keer per week kort iets probeer te doen op Zwift en als dat goed gaat ga beginnen met de training genaamd ‘baby on board’.
Anderen de stap ook al gezet?
4 dagen geleden
Reactie op DuurzameFeniks043913
Ik heb nu in de tussentijd voor het eerst weer een klein stukje gefietst. E ...
Fijn om te horen dat het alweer beter gaat!!
Zolang het droog blijft, fiets ik nog buiten. Zodra het minder weer wordt of de buik meer in de weg gaat zitten, ga ik ook weer over naar Zwift. Ik ga dan ook dat schema volgen! Mooie stok achter de deur om regelmatig te blijven sporten
4 dagen geleden
Ik heb geen Zwift abonnement, maar wel een tacx icm met Garmin. Dus weet niet hoe zwift precies werkt. Maar wat ik fijn vind is dat je ook gewoon lekker relaxed kan fietsen, dus geen specifieke workout maar gewoon even lekker rondtrappen. Het lukt mij beter om dat een uur te doen, op lage hartslag, dan bijvoorbeeld hardlopen. Fietsen is dan heel relaxed en toch nog lekker bewegen!
Hopelijk knapt jouw misselijkheid wat op en lukt het om weer wat te gaan bewegen! :)
4 dagen geleden
Reactie op JF-31
Fijn om te horen dat het alweer beter gaat!!
Zolang het droog blijft, fie ...
Dapper hoor. Ik vind het veel te koud 🙈 Mocht je binnenkort gaan Zwiften en samen willen fietsen misschien leuk om een clubje dames te verzamelen :)
4 dagen geleden
Reactie op vlinderster
Ik heb geen Zwift abonnement, maar wel een tacx icm met Garmin. Dus weet ni ...
Yes. Ik heb ook een Tacx en heb de Garmin omgeving getest, maar vind Zwift heel veel leuker. Zwift is een online fietsplatform waarmee je samen kunt fietsen met mensen over de hele wereld. Je hebt diverse werelden met routes. Een genaamd Watopia die niet ‘echt’ is maar ook Londen en New York bijvoorbeeld. Je kunt groepsritten maken, tegen elkaar racen, gewoon rustig vrij fietsen of gerichte trainingen doen. Je ziet tijdens het fietsen dus ook alle anderen die tegelijkertijd met jou aan het fietsen zijn. Heerlijk stimulerend. Je kunt altijd een gratis trial doen. Je kunt met je Tacx gewoon verbinden met Zwift.
Sorry voor de woordvomit. Ik vind het gewoon echt een tof platform 🙈
4 dagen geleden
Reactie op V.Kirbs
Ik heb ook Zwift maar kan op dit moment slecht de motivatie vinden. Vandaag ...
Lekker bezig! Ik moet voor deze week ook nog even mijn motivatie zoeken. En tijd overigens. We hebben hier allebei vakantie en die spenderen we op het moment voornamelijk aan het huis (pas verhuisd). Niet dat ik veel kan maar mentaal sloopt me dit behoorlijk. Wanneer heb jij voor het laatst gezwift?
2 dagen geleden
Yes. Ik heb ook een Tacx en heb de Garmin omgeving getest, maar vind Zwift ...
Haha, thanks voor de uitleg! Zie het inderdaad vaak voorbij komen bij anderen. Maar ging tot nu toe liever buiten hardlopen dan binnen fietsen. Maar misschien nu met de zwangerschap en dat het hardlopen wat moeizamer gaat toch maar eens kijken naar de Zwift opties :)
gisteren
Lekker bezig! Ik moet voor deze week ook nog even mijn motivatie zoeken. En ...
Al een hele poos geleden. Maar buiten fietsen gaat hem ook niet meer worden en tegen de tijd dat het qua weer kan, heb ik een dikke buik en dan vind ik het ook niet meer zo handig. Dus ik ga deze week maar weer eens fietsen.
12 uur geleden
Reactie op V.Kirbs
Al een hele poos geleden. Maar buiten fietsen gaat hem ook niet meer worden ...
Nice, succes! Bij mij is de misselijkheid weer een beetje terug. Ik hoop dat het weer afzakt. Misschien kan ik morgen nog even 🤞🏼
8 uur geleden
Reactie op V.Kirbs
Passen jullie je fiets al aan ivm je buik? Ik zat niet heel lekker meer moe ...
Ik zat ook niet heel lekker meer idd. Ik had toen even geen zin om af te stappen en dingen te verstellen, maar stuur omhoog geeft je buik idd meer ruimte. Ik weet niet waar je op zit, maar ik heb zelf een Tacx neo bike. Dit kan ook het stuur nog naar voren of achter evenals het zadel en ik kan mij voorstellen dat ik daar ook nog aan moet sleutelen.