14 Reacties

5 dagen geleden

Wij hebben/hadden dit ook. Ons ventje is nu 16 dagen. Ik kreeg van iemand de tip om kamillethee te drinken. Dat zou (via de borstvoeding) zorgen voor rustigere darmen. Ook eet ik geen ui/knoflook/tomaat/chocolade etc. meer sinds 2 dagen. En ik moet zeggen: hij heeft nog steeds last van krampjes, maar echt een stuk minder! Dus het lijkt erop dat het helpt..

5 dagen geleden

Je zou zelf even alle melkproducten kunnen laten staan en kijken of dat verbetering geeft, dan zou je wellicht in de hoek van koemelkallergie kunnen zoeken.

5 dagen geleden

Reactie op Annette19901

Je zou zelf even alle melkproducten kunnen laten staan en kijken of dat ver ...
Ik zou ook hieraan denken. Zover ik weet is melk eigenlijk het enige wat effect op de baby kan hebben kwa dingen die je eet. Dus echt alle melk laten staan. Is wel een heel werkje maar dan weet je wel meer.

5 dagen geleden

Bedankt dan ga ik dat maar proberen om even geen melkproducten te nemen

5 dagen geleden

Reactie op mommytobe2608

Wij hebben/hadden dit ook. Ons ventje is nu 16 dagen. Ik kreeg van iemand d ...
Welke thee heb jij? Kan die van de jumbo gewoon?

5 dagen geleden

Reactie op babywens_

Welke thee heb jij? Kan die van de jumbo gewoon?
Lijkt mij dat deze ook gewoon kan! Ik heb die van zonnatura

4 dagen geleden

Hier erg vergelijkbaar, alleen geen borstvoeding helaas… Zoontje 4,5 week oud, en vreselijk last van krampjes en heel veel scheten, hij huilt/krijst hartverscheurend bij scheten. Huisarts dacht dat het mogelijk koemelk allergie zou zijn, we moeten 4 weken een andere (zeer dure) voeding proberen van nutrilon. Maar merken eigenlijk nog geen verschil. Ook poept hij soms 36 uur niet, hebben andere dit ook?

4 dagen geleden

Reactie op gloriosa

Hier erg vergelijkbaar, alleen geen borstvoeding helaas… Zoontje 4,5 week o ...
Heb je toevallig al probiotica geprobeerd? Bij onze oudste was dit echt een wereld van verschil toen dit eenmaal werkte.

4 dagen geleden

Reactie op Annette19901

Heb je toevallig al probiotica geprobeerd? Bij onze oudste was dit echt een ...
Ja ik las het hier ook al, aanstaande week eerste afspraak op het consultatiebureau, ik wil daar gaan vragen welke ze adviseren 😊 wat gebruiken jullie?

gisteren

Ik ben er denk ik achter waar de kramp vandaan komt. Van de vitamine D druppels. Eergisteren was ik ze vergeten, niks aan de hand. Gisteren weer gegeven, weer alles bij elkaar gekrijst. Vandaag niet gegeven, niks aan de hand Bizar he

gisteren

Reactie op babywens_

Ik ben er denk ik achter waar de kramp vandaan komt. Van de vitamine D drup ...
Dat zo iets kleins zoveel effect kan hebben hè😯. Wat voor druppels heb je? Meestal geldt hoe simpeler hoe beter ze het verdragen. Laveen beviel bij mijn krampenzoontje destijds relatief goed. Wat je ook kan doen is alle druppels van 1 week in 1 keer geven. Dan ben je er daarna vanaf. Daar kun je ook hooggedoseerde druppels voor volwassenen voor gebruiken. Dan hoef je minder te geven.

gisteren

Reactie op Ree R

Dat zo iets kleins zoveel effect kan hebben hè😯. Wat voor druppels heb je? ...
Ik heb nu die van vitakruid. Maar heb nu op waterbasis besteld, hopelijk helpt dat Mag je die in 1 x allemaal geven?

gisteren

Reactie op babywens_

Ik heb nu die van vitakruid. Maar heb nu op waterbasis besteld, hopelijk he ...
Nee dat mag niet! Een overdosis van vitamine d kan leiden tot vergiftiging met in het ernstige geval zelfs overlijden. Staat hier ook op de verpakking dacht ik.

1 uur geleden

Reactie op babywens_

Ik heb nu die van vitakruid. Maar heb nu op waterbasis besteld, hopelijk he ...
Voor 1 week kun je prima in een keer geven. Ook vit k kun je voor 1 week in 1 keer geven. Er zijn ook landen waar dat het standaard advies is voor de babyvitamines. Bij vetoplosbare vitaminen, zoals d en k, is er inderdaad een risico op overdosering zoals blijmom 2022 noemde. Maar daarvoor heb je echt veeel meer nodig. Ter voorbeeld: voor vitamine k wordt in de meeste landen om ons heen in 1 keer de dosis voor 3 maanden gegeven direct na de geboorte.