11 Reacties

gisteren

Ik zou een draagdoek proberen 😄. Heeft hier altijd goed gewerkt bij de eerste twee en ga het nu bij onze derde ook weer doen (hij is nu net een week oud). Ze hebben gewoon behoefte aan die geborgenheid en zijn nog zo klein.

gisteren

Wat bij ons werkt is meneertje weg leggen na 15/20 minuten als die slaapt. Dus wel dat geborgenheid geven in die tijd. Daarna leggen we eerst zijn voeten neer dan billen en zo omhoog naar zijn hoofd. Dit werkt tot nu toe al een week. En overdag gaan we wandelen.. dan valt die ook in slaap en doen we zijn jasje open als we terug zijn.

gisteren

Bij ons helemaal hetzelfde! En wij herkennen het van ons eerste kindje. Hier helpt het om te gaan wandelen en idd draagzak is een grote aanrader als je ondertussen iets in huis wil doen. Je doet echt helemaal niks verkeerd, je kleintje heeft nu idd menselijke warmte en contact nodig om zich veilig te voelen, dit betert echt wel! Ik hou in mijn hoofd dat ze dit nu nodig hebben om binnenkort dan wel zelfstandig te kunnen slapen. Ieder kindje ontwikkelt ook daar in zijn eigen tempo in! Succes xxx

gisteren

Lieve mama, hier hetzelfde.. als ze slaapt en we leggen dr even weg dan binnen een minuut is het huilen. Ik heb een draagdoek en dat is wel fijn om je handen vrij te hebben. Ik heb vandaag zelfs gepoept met mn dochter in de draagdoek 😅. Ben blij te lezen dat meerdere hier mee te maken hebben, maar ook blij te lezen dat jullie je kind bij je houden en niet wegleggen en hem/haar laten huilen. We kunnen het mama ‘s ❤️💪🏻
Zo herkenbaar en zo normaal. Wel echt pittig af en toe natuurlijk. Hier wil ons zoontje ook ‘s nachts niet weggelegd worden… Ik herken het van onze eerste, toen kon ik me er nog erg over frustreren, nu laat ik het los. Ze zijn nog zoooo klein, het wordt vanzelf makkelijker. Dus kijk voor jezelf wat wél haalbaar is. De tip van de draagdoek/draagzak wil ik je ook geven. Heb je toch je handen vrij. En zo in je verlof; knuffelend op de bank met je baby (hoeft niet de hele dag) is óók wat doen hè, je biedt dan zoveel veiligheid. Baby’s groeien van lichaamscontact! Pak een boek, zet een podcast op of kijk een serie met wat lekkers ☺️.

gisteren

Hier precies hetzelfde. Overdag zit mijn dochter (vandaag een maand uit) veel en de draagzak, in de avond ligt zo op mij of papa (we wisselen af). Begrijpelijk dat ze bij ons wil zijn, maar hoop wel dat het een fase is en ze binnenkort weer in haar bed/box wil slapen ter afwisseling 😅

gisteren

Was hier bij mijn oudste precies hetzelfde. Die woonde het eerste jaar in mijn draagdoek en bij papa in de draagzak. Nu bij mijn tweede probeer ik wegleggen niet eens, als ik het toch even doe heeft ze me vaak binnen 10 minuten weer nodig. Ik heb die verwachting van zelfstandig slapen niet meer en eigenlijk geeft dat ook rust.

gisteren

Het enige moment waarop mijn zoontje zelfstandig slaapt, is als ik hem meteen na een voeding un de wandelwagen leg en een rondje ga lopen. Dan valt hij in slaap en slaapt hij meestal wel lekker door. Verder slaapt hij ook het liefst op/bij mij. Wat het soms best lastig maakt met 2 andere kinderen nog. Ik heb wel eens gelezen/geprobeerd: 8 minuten rondlopen, 5 minuten zitten, hem wegleggen (voeten eerst, hoofd als laatst) en dan nog 30-60 seconden mijn hand op zijn buikje. Hij heeft toen ook nog een half uurtje zelfstandig geslapen.

gisteren

Reactie op Kentje1994

Wat bij ons werkt is meneertje weg leggen na 15/20 minuten als die slaapt. ...
Jouw tip (15 min geborgenheid na voeding en manier wegleggen) net uitgeprobeerd bij laatste avondvoeding en kon haar zonder gedoe wegleggen en nu heeft ze voor het eerst 4 uur tussen de voeding gelaten 🙌🏻 Merci! Hopelijk blijft dit zo 🙏🏼

gisteren

Reactie op cfrederique

Jouw tip (15 min geborgenheid na voeding en manier wegleggen) net uitgeprob ...
Wat fijn, het is wel echt uitproberen hoor¡! Hopelijk blijft het werken

5 uur geleden

Kleintje is echt nog mini, dus deels overgeven aan hoe het is. Ze worden vanzelf groot 😉 Maar herken het wel echt hoor. Hier helpt het om hem eerst bij onszelf te houden tot hij diep slaapt (na 10-20 minuten) en dan wegleggen. Hier slaapt hij het lekkerst op zijn buik, maar dan zijn we er wel bij. En de draagzak inzetten is ook top als je even je handen vrij wil en het geeft je kleintje wel die nabijheid en geborgenheid.