327 Reacties

2 maanden geleden

- Emma ❤️🌈 - 22 december 2024 - 1265 gram - 29+3 weken geboren Na gebroken vliezen bij 28+6 in de ambulance naar het WKZ gebracht en hier natuurlijk bevallen een paar dagen later. Onze Emma heeft 5 weken op de nicu gelegen met veel spannende momenten en tegenslagen, maar wonder boven wonder is ze nu over naar de medium care en doet ze het steeds beter🥰 Vandaag 35+1 qua termijn.

2 maanden geleden

🩷🩷Juna en Liv 22 december 2024 1600 gram en 1610 gram 30+0 weken Na veel harde buiken voor ctg naar het ziekenhuis. Overgeplaatst naar het Radboud daar braken de volgende ochtend mijn vliezen. Ivm stuitligging baby A een keizersnede. Na 1,5 NICU nu op neonatologie in streekziekenhuis. We zijn nog niet thuis, maar maken het goed!

2 maanden geleden

Hallo ons zoontje Levi is 1 februari gehaald met een keizersnede om 19:31 met 32+4 hij woog 1510 gram en is 40 cm. hij doet het goed hij heeft alleen sonde voeding en verder geen hulp nodig met ademen ☺️

2 maanden geleden

Hi lieve mama’s en aanstaande mama’s . Wij willen dit topic graag gebruiken voor het aankondigen van alle mooie wonders. Voor vragen en felicitaties is het bevaltopic aangemaakt . Deze vind je bovenaan in het openingsbericht . Zo houden we dit topic enkel voor de aankondiging alle mooie wonders . Alvast allemaal van harte gefeliciteerd 🩵💕 Liefs, Jaleesa|Moderator

2 maanden geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Hi lieve mama’s en aanstaande mama’s . Wij willen dit topic graag gebruik ...
Misschien kan bevalverhalen topic ook vast gezet worden bovenaan? Dan is ie sneller te vinden😊

2 maanden geleden

Vanochtend om 06:11uur met 34weken en 2 dagen is onze dochter Hannah geboren🩷 2665gram groot. Gelukkig alles goed met zowel mama als baby🥰 Nu nog 3 weekjes aansterken in het ziekenhuis maar gelukkig hoeft ze niet in de couveuse en doet ze vooralsnog alles zelf!

2 maanden geleden

Vanmorgen is met 36+3 Nora geboren💕 iets te vroeg, maar ze doet het gelukkig helemaal goed! Ze weegt 3016 gram, dus op zich een goed gewicht voor dit termijn! Waarschijnlijk mogen we morgen naar huis toe

2 maanden geleden

Vanmiddag om 15:47 is onze lieve Teddy geboren met 35+2 🩷🩷 Ze weegt 1920 gram. Het zou een keizersnee worden door stuitligging maar ze is uiteindelijk toch natuurlijk gekomen. Ze doet het super goed en hopelijk mogen we over een paar dagen naar huis.

2 maanden geleden

Afgelopen maandag 03-02 om 18.59 is onze lieve zoon Moos geboren. 💙 Met een termijn van 34+4 dagen. Zijn geboortegewicht was 2940gram dus een flinke knul voor dit termijn. Maar daar plukt hij nu zijn vruchten van. Heeft maar 1 nachtje in de couveuse gelegen, en kan zijn temperatuur goed op orde houden. Heeft nu nog een sonde voor de momenten dat hij te moe is om te drinken. Maar verder doet hij het fantastische✨💙

2 maanden geleden

🩵Siedo 20 januari 15.10 2094 gram 44 cm Ingeleid ivm pre eclampsie bij 33+6 Wij zijn nog in het ziekenhuis. Ons mannetje is dapper en sterk (betekenis van z'n naam🥰) hij drinkt regelmatig z'n flesje en krijgt verder gekolfde melk middels sonde. Het is afwachten wanneer we naar huis mogen, hij zal eerst 4 dagen zonder dipjes in hs moeten laten zien🤞

2 maanden geleden

🩷🩷Lotte en Annelin 8 februari 2025 1445 en 1815 gram bij 32+5 dagen Spoedkeizersnede bij verminderd ctg bij verminderde doorbloeding in de navelstreng. Het gaat nu goed met de dametjes.

2 maanden geleden

🩷 Julia 10 februari 2025 2845 gr / 46 cm 37+1 weken Sochtends vroeg om half 7 waren mijn vliezen gebroken, de weeën zetten ook direct door. Rond half 5 naar het ziekenhuis want ik wilde in bad de weeën opvallen en als het kon erin bevallen. Kwart over 6 mocht ik gaan persen en om 18.59 is ze in bad geboren! 🩷 De opstart was minder ivm dat de navelstreng niet meer vast zat aan de placenta, de placenta is op de OK verwijderd. Maar al met al kijk ik heel positief terug na mijn eerste bevalling! 💪

2 maanden geleden

- Anaya Yaël 💗 en Kehlani Rose 💗 - 10/02/2025 - 2895 & 2300 - met 35+6 geboren - helaas werd ik bij 34+6 opgenomen met pre-eclampsie. Dit bleef redelijk stabiel tot 35+4 wat meer klachten, bloedwaardes steeds slechrer, 35+5 voelde ik me heel slecht. Toen overgeplaatst naar een ander zkh ivm pre-eclampsie + HELLP.. uiteindelijk ingeleid, baby1 dipte al bij lichte krampen en toen besloten toch een KS te doen. De meisjes doen het fantastisch, zouden al naar huis mogen. Helaas ik zelf nog niet…

2 maanden geleden

Amber 13/02/2025 2380 gr en 48 cm 37 weken en 4 dagen Medisch gezien was dit een goede bevalling, maar niks is gelopen zoals gepland of zoals ik het wou. Voor ik het wist zat ik plots in een weeenstorm van persweeen met een ruggenprik die niks deed en dat zei ik al uren. Had ook kort ervoor nog gezegd dat ik moest plassen maar omdat 1 been verdoofd was kon ik niet uit bed, ze gingen mij sonderen en ook dat is niet gebeurd dus je kan je voorstellen onder invloed van die persweeen wat er gebeurde.., ik wist trouwens niet eens dat het persweeen waren en er was niemand. Toen ik alles bijeen begon te roepen is mijn man de gang opgestormd om iemand te halen en toen wisten ze wel hoe laat het was en moesten ze mij tussen de persweeen door nog eerst sonderen etc. Ik heb echt geroepen man als ik erop terug kijk geneer ik mij maar had mij hier niet aan verwacht en zag het allemaal zo anders voor mij. Amber is gezond geboren, alleen wat klein wat ook de reden van inleiding was op deze termijn. Ze heeft wat problemen met haar suiker, maar dat lijkt al de goede richting uit te gaan. 🙂 Wij zijn heel gelukkig, ons gezinnetje is compleet. ♥️

2 maanden geleden

Joshua 13/02/2025 2350 gram - 44 cm Woensdag waren prematuur mijn vliezen gebroken. Gisteren einde van de ochtend kwamen de weeën toch snel vaker en sterker en is om 16.21 onze zoon Joshua geboren met een termijn van 35+3. De bevalling ging super snel. Helaas daarbij 1,5 liter bloed verloren. De placenta wilde niet geboren worden, dus die moest operatief verwijderd worden en daarbij ook nog eens een halve liter bloed verloren. Al met al best heftig om zo van je net geboren baby en man weggereden te worden richting OK. Ook voor mij man best een pittig moment. De kleine man doet het super goed, hoefde helemaal de couveuse niet in en drinkt tot nu toe goed zelf. Waarschijnlijk krijgt hij nog wel een sonde, maar is nu nog niet nodig ☺️

2 maanden geleden

Sara Elif🩷 13-02-2025 2935 gram Met 35+4 geboren door een spoedkeizersnede. Helaas had ik een placenta praevia. De placenta was gedeeltelijk losgeraakt, waardoor ik een enorme bloeding had.

2 maanden geleden

Nova🩷 14-02-2025 46 cm en 3486 gram Met 37+3 geboren in het ziekenhuis in bad. Overdag op 13-02 kreeg ik krampen die vaker achter elkaar aan kwamen. Had op dat moment 2cm ontsluiting. Om 19:00 met de verloskundige rustig naar het ziekenhuis gegaan en het bad klaar gezet. De ontsluiting ging niet zo snel als gedacht en heb ik vanaf 7 cm een klein beetje weeën opwekkers gekregen. Toen ging het in de goede versnelling en is onze kleine meid geboren om 02:42. We mochten na 3 uurtjes al naar huis🥰 Nu heerlijk genieten als een gezinnetje van 4❤️❤️💙🩷

2 maanden geleden

Noah🩵 en David🩵 16-02-2025 2310gr en 2355gr 35+6 weken Ingeleid nadat de zwangerschap klachten te veel werden, ik had een te hoge bloeddruk en mijn nierfunctie ging hard achteruit. Naast dat hield ik erg veel vocht vast waardoor mijn mobiliteit bijna niks meer was. De bevalling ging voorspoedig rond 7:00 zijn mijn vliezen en toen had ik al 6 cm ontsluiting, mijn lichaam nam de rest zelf over. De weeën kwamen vanzelf, het ging zo snel dat ik geen ruggenprik meer kon vragen en het moest doen met het morfine pompje. Dat werkte echt anders, zeker met rug weeën vond ik persoonlijk. Ik vond het heftig en door de pijnmedicatie werd alleen de piek eraf gehaald, waardoor de pijn intensiever was dan bij mijn vorige zwangerschap. Uiteindelijk is Noah🩵 om 10:40 geboren en David🩵 om 10:53. Als ik nu erop terugkijk is het snel gegaan, al voelde het niet zo. Ik ben trots dat ze gezond ter wereld gekomen zijn en het goed maken, daarvoor doe ik het zo weer. En ga ik lekker van ze genieten 🥰🩵🩵

2 maanden geleden

𝘔𝘢𝘪𝘺𝘴𝘰𝘯 𝘕𝘰́𝘢𝘩 𝘋𝘦 𝘞𝘪𝘵🩵

2 maanden geleden

Maen Hermans 16 februari 2025 Vernoemd naar zijn grote broer ✨ 2745 gram | 45 cm | 36 + 1