Er is ons (als richtlijn) gezegd elke 3 uren 65/80ml te voeden maar onze baby drinkt guitig 90ml weg en vraagt soms zelfs nog meer wat we niet doen en soms soms al sneller dan 3 uren (met 2 uren) wat we dan wel doen. Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om?
Ik zou het gewoon geven 😉 bij ons is gezegd als hij echt vraagt (als in ontroostbaar, alleen stil en tevreden als hij gegeten heeft) dan groeit hij, klopt ook wel want hij is nu 5 weken en sinds gisteren past hij 62 (geboorte maat 50)
Maar hij drinkt elke 3 uur 140, en komt soms eerder dan 3 uur en er zijn ook dagen dat hij nog even tussendoor 30 of 50 drinkt (ook weer dagen dat hij “maar” 100 per voeding drinkt) ik heb zelf die 3 uur losgelaten en geef nu op verzoek, let nog wel op de klok en zie dat hij zelf wel ongeveer die 3 uur aanhoud
Onze baby drinkt momenteel ook 75 ml per keer, gisteren contact gehad met de ggd omdat hij inderdaad 90 makkelijk wegdrinkt dit mogen we ook aanbieden en dan voeden op verzoek. Er moet dan minimaal wel 3 uur tussenzitten.
Onze zoon is morgen 4 weken en krijgt flesjes van 100 ml (90+3 schepjes). Ene keer drinkt hij zijn fles volledig leeg andere keer drinkt hij 50-70ml. Ik voed op verzoek dus soms zit er 2 uur tussen en de andere keer wel 4 uur. Ik las dat de berekening 150ml× aantal kilo's het minimum is en dat je ook tot 200ml× aantal kilo's mag rekenen. Hij zal nu zo'n 3,3 kg zijn gok ik.
Wij geven 100ml per keer, gemiddeld elke 3/4 uur en in de nacht elke 5 uur. Een dezer dagen waarschijnlijk ophogen naar 110ml. De kleine is 2 weken vandaag.
Die van mij is morgen 4 weken, en hij drinkt 100 ml. En zeker wel 8 flesjes per dag. Soms om de 2 uur, soms 3 uur, soms 4 uur. Als hij vraagt geef ik gewoon. Ga niet tellen🤭
Hier een meisje van 3 weken en zei drinkt flesjes tussen de 60 en 110 cc. Als ze een flesje van 60 of 70 heeft gehad komt ze na 2 uur, vanaf 90 komt ze na 3 uur, heel soms 4 uur. Ik kijk naar haar signalen en dan geef ik gewoon de fles. Ik bied standaard 90cc aan.