7 Reacties

3 dagen geleden

Ik weet niet of je veel lekt tijdens de voeding? Maar ik heb van die lekschalen in mijn bh want daar vang ik zo 100 ml mee op tijdens het voeden. Ik heb de zelfde kolf en ik kolf dan aan 茅茅n kant en de andere kant voed ik mijn dochtertje, maar ik heb best wel veel melk dus ze heeft ruim voldoende aan 1 borst, maar dat is dan wellicht voor jou geen optie omdat je beide geeft

3 dagen geleden

Je kunt zo een melkcollector gebruiken. Elke keer als je borstvoeding geeft leg je op het ene borst je kind aan en op het andere de melkcollector. Door middel van het vacu眉m vangt het daar je melk op en zo kun je opsparen voor wat je tekort komt tijdens kolven

3 dagen geleden

Dat is echt niet abnormaal. Je productie stelt zich af op wat je kleintje nodig heeft, die het is niet abnormaal dat je geen volledige voeding kolft. Dat lukt meestal pas als je kolft ipv je kindje te laten drinken. Probeer ook niet te veel te kolven of een haakaa e gebruiken dat je geen overproductie cre毛ert. Daarom dat er in principe pas aangeraden wordt om te starten met kolven vanaf 6 weken ongeveer. Haar natuurlijke maaginhoud is ju ook maar ong 60-70ml, dus zoveel te weinig kolf je eigenlijk ook niet. Je zou, moest je bvb morgen weg willen, de voeding die je vandaag kolft in de ijskast laten staan en die van morgenvroeg ook in de ijskast 's morgens zodat je ze op dezelfde temperatuur kan samen gieten.

3 dagen geleden

Ik heb mijn oudste zoon al 1j 10m gevoed en na een voeding kolven heeft voor mij nog nooit gewerkt. Ik heb altijd maar kleine beetjes gekolfd dan. Dus dat je geen volledige voeding kolft is echt heel normaal! Je productie stemt zich namelijk af op je baby dus het is normaal om niet nog 'extra' te hebben. Eventueel kun je ook nog 's avonds proberen te kolven na een voeding. Voor mij werkte dat beter, maar ook dan kolfde ik hooguit 20 ml per borst als ik het me goed herinner. Ik heb wel veel gelekt tijdens de voedingen en ving dat op met lekschalen. Zo had ik bij de eerste ruim 1.5L opgespaard en nu bij de tweede ook alweer >1L in de vriezer met 3 weken oud :)

3 dagen geleden

Pas trouwens op met kolven, er wordt afgeraden om te kolven voor de 6 weken om overproductie te voorkomen.

2 dagen geleden

Lekken deed ik de eerste 2 weken ongv, nu bijna niet meer. En dan rechts meer dan links. Ze zit de laatste tijd vooral lang aan de borsten.. ik zit gerust +- een uur te voeden, 30 min links en 30 min rechts.. en dan vaak een toetje totdat ze in slaap valt want anders gaat ze jengelen (van krampjes ook) en de speen pakt ze liever niet

gisteren

Ik heb enorme overproductie en kolf na een voeding gerust nog 90ml... Ik ben daarom begonnen met kolven vlak voor ik ga voeden, om te voorkomen dat de kleine te veel binnen krijgt. Ik kolf in 5min uit beide borsten ruim 100ml 馃槄. Heb dezelfde kolf als jij... Is het een idee om 1 borst te geven, en 1 borst te kolven? Is je kleintje klaar met drinken uit de horst, kolf los en dan de andere borst nog geven? De voeding erna uiteraard andersom aanbieden