340 Reacties

2 maanden geleden
Hoi!
Ik heb een dochter van 2 jaar en 3 maanden en dan straks dus een baby. Wat is de veiligste configuratie voor in de auto? Mijn dochter zit nu achter de bijrijder. Kan ik de baby gewoon achter de bestuurder plaatsen of is het beter om de baby achter de bijrijder te hebben en mijn dochter achter de bestuurder?

2 maanden geleden
En tweede vraag: moet ik de babykleren van mijn dochter ook opnieuw wassen met neutrale wasmiddel? Dat heb ik toen in het begin wel gedaan, maar op een gegeven moment wel met mijn gebruikelijke wasmiddel gewassen en zo weggelegd.
Of hoef je alleen nieuwe babykleding met neutraal wasmiddel te wassen?

2 maanden geleden
Reactie op ArankaB
Hoi!
Ik heb een dochter van 2 jaar en 3 maanden en dan straks dus een baby ...
Zelf geen ervaring mee, maar ik heb op dit forum gelezen dat mensen de oudste achter de bestuurder zetten omdat die al vooruit kijkt en de baby achter de bijrijderstoel met een spiegel.

2 maanden geleden
Reactie op ArankaB
En tweede vraag: moet ik de babykleren van mijn dochter ook opnieuw wassen ...
Over je eerste vraag was laatst een topic geopend, misschien heb je daar wat aan: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-maart-2025/vervoeren-2-kinderen-in-de-auto-Mexlljn?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Over je tweede vraag: dat wasmiddel verhaal heeft te maken met de gevoelige babyhuid, dus niet per se of de kleding nieuw is of niet. In die zin zou je alle babykleding/spullen (doeken, lakens, etc) weer met neutraal wasmiddel moeten wassen om het andere wasmiddel weg te spoelen.
Nou is dit überhaupt nogal achterhaald, want als de baby vervolgens bij jou ligt komt het alsnog in aanraking met het wasmiddel via jouw kleding. Als je dus écht rekening wilt houden met parfum/gevoelige huid/etc., dan moet heel het huishouden op neutraal wasmiddel, niet alleen de babykleding. ☺️
Ik heb wel de kleding van m’n oudste weer gewassen (ondanks dat we sowieso neutraal wasmiddel gebruiken), puur om het op te frissen na 1,5 jaar in een tas onder het bed hahah🫢

2 maanden geleden
Ik merk dat mijn lichaam gespannen is. Eerst begon het tijdens het tweede trimester met het klemmen van mijn kaken in mijn slaap. En in het derde trimester merk ik dat ik wakker wordt met aangespannen en vermoeide vingers (alsof ik de hele nacht met een krampachtige vuist geslapen heb)
Ben ik de enige die dit heeft? 🤪

2 maanden geleden
Reactie op Ramona_32
Ik merk dat mijn lichaam gespannen is. Eerst begon het tijdens het tweede t ...
Ik heb dit ook!! Ik droom ook heeeeel heftig en dan wordt ik wakker dat m’n handen helemaal verkrampt zijn. Misschien moet ik weer eens mediteren voor het slapengaan, dat helpt vaak wel iets

2 maanden geleden
Reactie op Jacoba21
Laten jullie het aan mensen dichtbij je weten wanneer de bevalling is begon ...
Nee, ik was bezig met mezelf en de pijn. Het was echt wel het laatste waar ik aan dacht, om anderen op de hoogte te houden 😂

2 maanden geleden
Reactie op Jacoba21
Nee ik wil in alle rust bevallen. Ik weet bijvoorbeeld van m'n moeder dat ze zich druk zou gaan maken als ze zou weten dat ik aan het bevallen ben. En ik ken mezelf, dan zou ik me weer (bewust of onbewust) druk maken om het feit dat zij zich druk maakt. 😅 Dus nee wij vertellen het niemand en bellen pas zodra de baby geboren is. Alleen mijn man zijn collega's zullen wel weten dat er wat gaande is als hij niet op z'n werk verschijnt bijvoorbeeld.

2 maanden geleden
Reactie op Jacoba21
Een van onze ouders gaat het sowieso te weten komen aangezien onze hond opgevangen moet worden. Misschien dat we het aan de andere ouders ook vertellen maar ik ga het verder niet van de daken schreeuwen. Wel heb ik vandaag een datum gekregen voor de start van het inleiden en die weten onze ouders en n goede vriendin van me tot nu toe alleen

2 maanden geleden
Reactie op Jacoba21
Mijn ouders zullen het weten ivm de oppas voor onze eerste dochter. Verder ben ik niet van plan om het de rest te vertellen

2 maanden geleden
Ik hoor dus heel veel vrouwen over ‘Mijn baarmoedermond is al …% verweekt’, hoe weten zij dit? Gaat de verloskundige bij voorbaat al voelen of moet je dat vragen? Ik ben benieuwd naar hoe dat werkt haha