16 Reacties

vorige week
Dit klopt wel! Vaak zijn ze ergens wel coulant is mijn ervaring, maar dit verschilt wel erg per afdeling/ziekenhuis.
Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal bekend bent op een bepaalde poli/afdeling, ze niet meer om het id vragen.
Maar dat is vaak na 1 a 2 keer. En zeker als je nog bij meerdere afspraken op verschillende afdelingen hebt, het hebben van een id-kaart wel rust kan geven, aangezien je je dan niet elke keer hoeft te “verantwoorden”

vorige week
Reactie op stroopkoek94
Dit klopt wel! Vaak zijn ze ergens wel coulant is mijn ervaring, maar dit v ...
Nu is het bij dit ziekenhuis zo dat je je eerst registreert als patient en je krijgt dan zo'n patiënten kaart. En die gebruik je om je afspraak aan te melden oid. Op de afdeling of poli word eigenlijk helemaal niet om legitimatie gevraagd..
Ze hadden het nu vooral nodig zodat ie aangemeld kon worden voor de app van het ziekenhuis. Mn zoon heeft wel gewoon een BSN nummer, daarmee hebben ze hem geregistreerd.
Ik weet nu dus niet of ik, voor dit ziekenhuis, nog een paspoort of IDkaart nodig heb.
Ik vind het overigens geen probleem opzich om dat aan te gaan vragen enzo he, het is meer dat voor die afspraken we hele drukke dagen hebben qua andere afspraken, daarnaast herstel ik nog van de bevalling en moet mijn vriend weer vol aan het werk. Dus als het niet direct nodig is stel ik het liever uit.. 😅

vorige week
Reactie op Maria201623
Nu is het bij dit ziekenhuis zo dat je je eerst registreert als patient en ...
Wij hadden vanmorgen toevallig nog een afspraak met onze dochter in het ziekenhuis, zij is 5. En dit was op een nieuwe poli voor haar. Maar hoefden toen ook niet het id te laten zien. Had hem nog wel zo netjes meegenomen haha.
Ik snap je punt van “waar haal ik de tijd vandaan” heel erg goed! Je hebt idd een bsn, dat is vaak ook al genoeg. Maar het maakt soms net uit wie je voor je hebt en hoe streng het beleid vanuit het ziekenhuis is. 🫠

vorige week
Is dit toevallig in Groningen? Hier liep ik een paar dagen geleden tegen hetzelfde aan. Hadden ook geen id voor de tweeling van paar weken oud. Kregen toen ook zo’n pas die we altijd bij ons moeten hebben. Tegen ons zeiden ze dat je soms geweigerd kan worden in het ziekenhuis als je kind geen id heeft…. Daarom deze week maar aangevraagd en vandaag opgehaald, omdat wij nog wel een aantal keer in het ziekenhuis moeten komen

vorige week
Reactie op Preggyshar
Is dit toevallig in Groningen? Hier liep ik een paar dagen geleden tegen he ...
Jaa bij het UMCG! Inmiddels zijn we sinds gister opgenomen met de kleine helaas. Ging gister helemaal niet goed, koorts en nu blijkt een nierbekkenontsteking..
Maar heb ze verder niet meer over een ID kaart gehoord

vorige week
Wat ik me afvraag is hoe je een goede pasfoto van zo’n jong kind kan krijgen. Mijn zoontje is net 3 weken en slaapt eigenlijk alleen maar, hij heeft af entoe een wakker uurtje maar het is niet te voorspellen wanneer dit is

4 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Jaa bij het UMCG! Inmiddels zijn we sinds gister opgenomen met de kleine he ...
Oh jeetje wat naar een nierbekkenontsteking, helaas heel veel ervaring mee met onze dochter.
Beterschap! Hopelijk slaat de kuur snel aan en is het niet een terugkerend iets.

2 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Jaa bij het UMCG! Inmiddels zijn we sinds gister opgenomen met de kleine he ...
Achhh wat verdrietig 😥 hopelijk gaat het inmiddels wat beter! Wij zijn inmiddels ook weer in Groningen maar ze hebben het niet weer over een id kaart gehad….. 🤔

gisteren
Vanaf 3-4 maanden is het verplicht officieel dacht ik.. dat zeiden ze tenminste in ons ziekenhuis 😊

13 uur geleden
Reactie op Preggyshar
Achhh wat verdrietig 😥 hopelijk gaat het inmiddels wat beter! Wij zijn inm ...
Zijn jullie ook opgenomen in umcg?
Heb er hier ook nog steeds niemand meer over gehoord

13 uur geleden
Reactie op Deems1991
Ik moet met mijn zoontje naar het ziekenhuis om een echo te laten maken van ...
Ja dat mag tot 28 dagen oud geloof ik.. daarna moet ie eigen idkaart hebben. Tenminste zo werd dus hier verteld😊
Mijn zoon is nu 1 maand oud, we zijn nog steeds in het ziekenhuis en er is niet meer naar gevraagd

9 uur geleden
Reactie op Maria201623
Zijn jullie ook opgenomen in umcg?
Heb er hier ook nog steeds niemand meer ...
Ja wij moesten 1 nachtje blijven omdat ons zoontje werd geopereerd. Maar niemand heeft er er meer over gehad. Gaat het met jullie kindje beter?