22 Reacties

3 dagen geleden
Volg! Onze kleine man is nu 10 dagen en heeft het ook nog steeds 🥲. Sws een druppeltje borstvoeding in de oogjes

3 dagen geleden
Hier ook al vanaf dag 2 (16 maart) en ineens was het gister over. Geen korstjes of natte prutogen meer. Moest ook gewoon door blijven gaan met gaasje en afgekoeld water. In de kraamweek had ik kamillethee af laten koelen op aanraden van de kraamhulp.
Met borstvoeding had ik ook bij mn zoon gedaan, maar hielp niet super. Kraamhulp zei ook dat t beetje achterhaald was ofzo, omdat t een schimmeltje of virus kan zijn. En dan wil je borstvoeding, voor t één niet gebruiken. Weet ff niet meer welke van de 2

3 dagen geleden
Hier ook al 3 weken last van een prutoogje.. Blijven schoonmaken en dan zal het vanzelf een keertje overgaan? Geen tips helaas dus ik lees even mee!

3 dagen geleden
Vooral ook niet te vaak schoonmaken, irriteert alleen maar meer. Wij deden max 1 a 2x per dag met warm water en een watje. Hier was het ineens over.

3 dagen geleden
Mijn dochter heeft hier ook al 4 weken last van. Vandaag bij consultatiebureau navraag gedaan en die geeft aan dat zo lang het oogwit niet rood is en het oog verder geen tekenen van infectie vertoond het niet erg is. Heeft te maken met de traanbuisjes die nog niet helemaal open zijn, dit kan weken duren. (Consultatiebureau zei tegen mij dat dit zelfs tot 1 jaar kan duren). Ze gaf aan goed blijven schoonmaken met lauwwarm water en een gaasje of wattenschijfje 2-3x daags.
Bij tekenen van infectie of zorgen maken moeten we contact opnemen met de huisarts, maar onze dochter lijkt er verder geen last van te hebben.

gisteren
Geef je borstvoeding? Zoja, dat erin doen... Is een wondermiddel voor (bijna) alles

gisteren
Wij maakten het eerst schoon met wattenschijfjes gedrenkt in koude kamillethee, maar schoonmoeder raadde wattenschijfjes gedrenkt in moedermelk aan en dat werkte inderdaad beter daar het daarna langer weg bleef 🙏🏻

16 uur geleden
Wij hebben het dagelijks (max 3x) schoongemaakt met een wattenschijfje met warm water. Hebben ook druppels moedermelk in zijn oogjes gedaan maar hadden niet het idee dat dat hielp.
Tot gister waren beide oogjes altijd vies als hij moest huilen. Vandaag zijn ze opeens schoon en net had hij voor het eerst heldere traantjes.
Ons zoontje is van 9 maart, dus hij is nu 3,5 week oud. Vanaf de dag na de geboorte had hij vieze oogjes. Heeft dus best eventjes geduurd.