13 Reacties

gisteren

Ik was altijd alles nieuw gewoon op 30 hoor. 60 graden gaat het idd kapot van. Wel zou ik echt goed kritisch kijken naar wasmiddel zonder troep. En dan ook geen Neutral, want daar zit alsnog gewoon zooi in. Ik zelf was altijd met Incia. Maar er zijn meer merken zoals attitude etc die ook goed zijn. Ik zou voordat je de babywasjes doet wel even inderdaad een kookwasje doen met azijn. Azijn haalt ook de chemische geurtjes en zeepresten uit je machine. Succes :).
Ik doe van te voren even een reinigingsprogramma aan en daarna was ik het op het auto programma, die duurt een uurtje ongeveer. Maar dat is wel omdat we alles van ons zoontje doorschuiven dus het is allemaal al eens gewassen. Ik zet de wasmiddel verdeler op de laagste mogelijkheid en wasverzachter uit en gooi er wat azijn bij Heb verder nooit gekeken naar de temperatuur ofzo deed eigenlijk hetzelfde als nu

gisteren

Bij de eerste alles op 30c gewassen met robijn Zwitsal. Dat is wasmiddel waar ikzelf goed tegen kan (snel gevoelig voor eczeem) en daarna geen wasverzachter gebruikt. Ik heb bij de tweede het niet gewassen en doe dat nu ook weer alleen met nieuwe kleding op 30C

19 uur geleden

Ik was op max 40 graden de kleding en de hydrofieldoek kunnne op 60. Binnen onze eerst hebben we wel de kleding gestreken. Weet niet of ik dat nu weer doe🙈 Oohh ja je moet de hydrofieldoek niet strijken en geen wasverzachter gebruiken dan nemen ze niet meer zo veel vocht op. Ik ben bij mijn dochter begonnen met wassen toen ik 35 weken was. Ander lag zo lang in de kast en was weer vies voor mijn idee 😅

18 uur geleden

Gewoon een normale draai was op 30 graden met een parfumvrij wasmiddel. 😊

18 uur geleden

Hier alles gewoon op 30 en 40 graden gewassen. Na de geboorte ging de “babywas” gewoon met de rest van de was mee, heb altijd gewone wasmiddel en wasverzachter gebruikt. Kids zijn nu 4 en 2 en hebben er nooit last van gehad 😊 bij de volgende gaan we het ook gewoon weer zo doen!

18 uur geleden

Reactie op Lola21

Hier alles gewoon op 30 en 40 graden gewassen. Na de geboorte ging de “baby ...
Wij zijn een maand na de geboorte idd ook gewoon gemengd gaan wassen en gewoon wasverzachter gaan gebruiken, eerst op setting low en daarna normaal. Maakt het allemaal een stuk makkelijker. Soms als hij veel was heeft is het een apart wasje maar meestal lekker gemixt

16 uur geleden

Ik ben nu al begonnen met wassen van de hydrofielen, rompers en beddengoed. Andere kleertjes wacht ik nog mee want er komt vast nog heel wat bij. 🙈 Alles op 40 graden met neutral. Heb wel eerst de wasmachine schoongemaakt omdat die niet zo fris meer rook. Verder knip ik bij de rompers de labels eruit omdat ik zelf altijd heel gevoelig ben voor kriebelende labels.

16 uur geleden

Reactie op Janine1995

Ik ben nu al begonnen met wassen van de hydrofielen, rompers en beddengoed. ...
Ze maken ook achterlijk lange labels in babykleding, gaat helemaal nergens over. Ze hebben in broeken vaak ook in een van de broekspijpen een label zitten, zelfde met sommige boxpakjes!

16 uur geleden

Bij de eerste heb ik alle kleding en rompertjes gewoon op 30 graden gewassen, omdat dit ook op veel kleding die ik had aangegeven stond. Ik gebruikte (en gebruik nog steeds) baby wasmiddel van Incia. Bij nieuwe kleding heb ik het de aller eerste ronde allemaal wel van binnen en buiten gestreken tijdens mijn verlof, hoezo nesteldrang 😂

13 uur geleden

Gewoon even op 30 graden met je normale wasmiddel, maar zeker zonder wasverzachter. Bij ons is sinds de eerste de wasverzachter ook nooit meer teruggekomen, veel lekkerder zonder (wasverzachter is vettig....)!

13 uur geleden

Sowieso op 30 of er zal helaas veel krimpen idd!

10 uur geleden

Tip: gebruik van die waszakjes (die je ook voor lingerie hebt) om de sokjes in te wassen. Die kleine krengen vragen erom om kwijt te raken... Ik geloof dat wij dat zeker tot 1 jaar hebben gedaan. Ook handig voor krabwantjes. Nu hebben wij sowieso 4 grote wasmanden staan (zwart, wit, kleur en heet), in die eerste drie had ik dus standaard zo'n lingeriezak met een wasknijper vastgezet. En in bad hadden we een emmer voor de hete babywas (erg vieze hydrofielen, wasbare billendoekjes etc). Ik heb alles gewassen op 40gr, gewoon met ariel waspoeder en een flinke scheut azijn (gebruik ik altijd ipv wasverzachter). Wel pas in de laatste weken, denk vanaf 35 weken ofzo? Daarna gingen de gewone kleren met de reguliere was mee, die met hetzelfde "recept" draait. Wel altijd extra spoelen aan.