9 Reacties
3 dagen geleden
Hier momenteel alleen met hoesten en niezen. Dan voel ik steken bij mijn buik. Ik ben nu 21 weken. Maar heb er al paar weken last van bij hoesten en niezen. Dus ik mag niet klagen. Ik probeer mijn buik beetje vast te houden op de plek waar ik meestal dan last heb.
3 dagen geleden
Ik heb het sinds deze week vaak bij opstaan van een stoel of de bank. Hiervoor af en toe gehad met niezen of draaien in bed. Vandaag toevallig de verloskundige erover gesproken, ze zei dat bandenpijn vooral kort is na plotselinge bewegingen en dat het geen kwaad kan maar warmte eventueel kan helpen als je er last van hebt
3 dagen geleden
Reactie op DromerigeSprankel003832
Ik heb het sinds deze week vaak bij opstaan van een stoel of de bank. Hierv ...
Hoe ver ben je?
2 dagen geleden
Ik heb het sinds vrij vroeg in de zwangerschap al. In combinatie met ischias, dat kwam wel eerst, maar inmiddels heeft de bandenpijn het vooral overgenomen. Het begon bij mij vooral aan de zijkanten van mijn buik, maar nu overal wel. Ik voel het op een paar verschillende manieren:
- bij lang in dezelfde houding zitten aan de bovenkant van mijn buik
- bij bepaalde bewegingen als pijnscheut of een soort branderig/scheurend gevoel
- bij een langer stuk lopen of een volle blaas als veel druk op het schaambot
- als een soort zeurderige spierpijn in mijn liezen/schaambot
- bij bvb omdraaien in bed als gewoon pijnlijk, zwaar, stijf
Voor het lopen en bewegen heb ik nu een buikband op advies van de bekkenfysio, dat verlicht wel een klein beetje. Verder als tips gekregen om bvb minder te tillen en trap te lopen, regelmatig rust (ook als dat minder werken betekent), regelmatig houding wisselen. Wat meer een balans van rustige beweging en rust proberen te vinden in de dagelijkse bezigheden.
18 uur geleden
Reactie op Ryrywire
Ik heb het sinds vrij vroeg in de zwangerschap al. In combinatie met ischia ...
Wat ‘fijn’ om te lezen dat jij dit ook hebt!! Iedereen om me heen lijkt, met name in het tweede trimester, helemaal nergens last van te hebben en energiek te zijn! Elke keer als ik opsta of loop voel ik zo’n druk op m’n liezen, echt naar, omdraaien in bed ook.. echt zo vervelend! Ik heb dit ook al heel lang en ben nog maar 21 weken zwanger. Ik had ook een buikband, maar ik moet daar weer heel vaak van plassen. Heb sowieso een hele gevoelige buik, ik kan zelfs panty’s niet goed hebben, maar dat komt dan weer door obstipatie 😅
18 uur geleden
Reactie op CK1808
Wat ‘fijn’ om te lezen dat jij dit ook hebt!! Iedereen om me heen lijkt, me ...
Herkenning is zeker fijn! Gedeelde smart!
Ik heb dat ook met de buikband hoor, ik probeer hem nu alleen om te doen als ik een stukje ga lopen bvb, dus niet de hele tijd en met zitten vind ik het sowieso niet lekker zitten.
Qua obstipatie kan ik wel nog psylliiumvezels aanraden om te proberen (gewoon van de drogist), het smaakt super vies maar werkt wel als een trein. Als mijn darmen rustiger zijn heb ik veel minder last.
17 uur geleden
Ik begin steeds meer de banden voor in de liezen ook te voelen. 22 weken. Al vanaf 6 weken last van mijn heupen, mijn onderrug en si gewrichten zijn ook pijnlijk, sinds afgelopen week is dat toegenomen. Mijn bekkenbodemfysio schuift het op bandenpijn. Ik heb zo’n bekkenband maar die doet niet veel.