6 Reacties

gisteren

Hi, wat vervelend! Ik werk ook in het (voortgezet) onderwijs en ben ook kapot na een dag werken. Ik kan me voorstellen met een tweeling (en iedere zwangerschap is anders) dat je na een halve dag al kapot bent. Ik zou dat gewoon aangeven bij de arbo-arts.
Hi, Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling. Ik werk in de gehandicapte zorg en ben al eerder dan 20 weken gestopt met werken. Je kan je verloskundige ook vragen om tips. Mij werd al geadviseerd zelfs om tussen de 20/24 weken te stoppen met werken. Dit is namelijk ook landelijk verplicht met een tweeling. Wat niet gaat gaat niet en jij en je kindjes zijn hier het belangrijkste
Hai, ik ben 22 en ben 20 weken zwanger. Ik werk nu al een aantal weken halve dagen omdat ik hele dagen niet meer trek in de kinderopvang. Is er geen preventiecoach die samen met jou kan kijken wat je kan doen? Bij mij heeft de ergocoach/preventiecoach met mij een momentje gehad en hebben we ook al gehad over als ik niet meer op de groep kan staan. Dus kijken we naar andere werkzaamheden buiten de groep om. Hopelijk kan je werk je hier in ondersteunen. Ik heb maandag ook een gesprek met de bedrijfsarts, loop bij de verloskundige in het ziekenhuis en de bekkenfysio dus ik ben niet zo bang. Wees vooral niet bang om voor jezelf op te komen.

4 uur geleden

Hi allemaal, bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb vanmiddag gesprek bij de huisarts. En zal ook nog straks de verloskundige bellen voor meer info. Lesgeven is gewoon echt zwaar, vooral op het mbo. Heb geen eigen lokaal en moet continu van plek A naar B inclusief reistijd. Ben helemaal gesloopt na een halve dag werken. Loop al bij de fysio en bekkenfysio voor behandeling. En arbo heb ik al eerder gesproken, maar zij vroeg ook gewoon wat ik aankan. Alleen vind het lastig. Ben bang dat het vanaf nu alleen maar zwaarder gaat worden. Wat raadden jullie aan in mijn situatie? Volledig ziek of gedeeltelijk?
Hi! Ik werk vanaf 8 weken maar 3 uur per dag ipv 8 uur per dag. De arboarts was hier juist heel beschermend en supportive in! Je mag echt de gezondheid van je baby en jezelf voorop zetten en je ruimte hierin nemen. Succes mama!