24 Reacties
4 dagen geleden
Als je op Google zoekt, kan je gewoon uitzetlijsten vinden! Prenatal heeft er ook een. Ik snap dat het je duizelt, ik vond het ook lastig en had zoiets van: waar moet ik beginnen? Maar ik ben gewoon met de grote dingen begonnen die je in elkaar moet zetten, omdat je daar ook nog de energie voor moet hebben. Dus bedje, commode, kinderwagen, etc. Verder gewoon hier en daar geshopt en wat dingetjes van de lijst gestreept zoals kleding en hydrofieldoeken. Ik moet ook zeker nog de helft van de enorme lijst halen! Begin gewoon ergens, na de grote dingen maakt het niet zo veel uit, denk ik.
4 dagen geleden
Dat is ook moeilijk van tevoren te zeggen. Koop van tevoren niet teveel in maat 50. Het kan zijn dat je dat bijna niet gebruikt. Een paar setjes is zat. En dan ook wat in 56. Mocht je kindje wel wat kleiner zijn, kun je altijd nog lekker wat bijkopen.
Hydrofiele doeken zijn voor van alles handig, daar wil je er wel een paar van hebben. Maar ook daarvoor geldt: de één gebruikt ze voor alles en heeft er 40, de ander gebruikt ze bijna niet en heeft aan 6 al meer dan genoeg.
Speentjes: ik had er een aantal gekocht, toen kreeg ik er ook nog een aantal cadeau, mijn dochter heeft geen 1x een speen gewild.
4 dagen geleden
Je kan een uitzet lijst op internet vinden en beetje daar aan vasthouden, op elke lijst staat misschien niet het zelfde hoeveelheid maar ik zou beginnen met verschillende soorten spullen dus kleding ,verzorging, meubels, voeding, enzovoort, en per categorie kijken wat je nodig hebt je kan altijd iets bijkopen na de geboorte, ik dacht ook alles te hebben maar mijn vriend was alnog elke dag naar de winkels toe🤣
4 dagen geleden
Ik heb dit gevoel ook heel lang gehad, ik kreeg van een vriendin die nu een meisje heeft van 6 maanden als tip dat het lijstje die op de website van babydump staat wel redelijk accuraat is, alleen wat veel dekentjes vond ze.
Zelf probeer ik van rompertjes en kleding van maat 50, 56 en 62 in elk geval 4/5 stukken te hebben, er staat veel op Vinted. Bijhalen is zo gedaan, je weet niet hoe groot je kindje is bij de geboorte.
Verder probeer ik van flesjes en speentjes van verschillende merken 1 stuk te hebben zodat ik later meer kan halen van wat m’n kindje zo het fijnst vind/werkt.
(Ik ben 18 maart uitgerekend, ook een meisje)
4 dagen geleden
Ow en bij de prenatal, babypark, baby dump, kruitvat enzo kan je een gratis box aanvragen (als je dat nog niet hebt gedaan). Hier zit soms ook een lijstje in, en al wat kleine handige spulletjes, zalfjes, luiers, doekjes, speentje, flesjes.
4 dagen geleden
Mocht je een co sleeper willen aanschaffen houd er dan rekening mee dat een matras groter kan zijn qua formaat dan in de kinderwagen, vanwege hoeslaken en molton.
Bij mijn eerste kindje 2 aankleedkussens aangeschaft. 1 voor boven en 1 voor beneden.
In het begin vooral de uitzetlijsten gebruikt van internet.
Uiteindelijk mocht manlief alsnog dagelijks naar de winkel vanwege met name de spuitpoep luiers van onze zoon. Daar was niet tegenop te wassen😅
4 dagen geleden
Het is ook wel een beetje overweldigend he?
Ik zou beginnen met de noodzakelijke spullen:
- plek om te slapen, dus ledikant of co-sleeper met matrasje (bij co-sleeper zit dit er vaak al in), molton 2x, onderlaken 2x, bovenlakentje 2x, een dekentje en een kruik. Als je eerst voor een co-sleeper wilt gaan, zou ik voor t ledikant nog geen dekens/bovenlakens kopen want misschien ligt je kindje dan in een slaapzak.
- plek en spulletjes om te verschonen. Dus een verschoonkussen, luiers maatje 1 en 2, (wasbare) billendoekjes, een luieremmer/prullenbak, eventueel zinkzalf.
- om te vervoeren: autostoel/maxi cosi met wasbare hoes, kinderwagen, 2x lakentjes voor in de reiswieg, dekentje
- om te drinken: 1 of 2 flesjes, 1 proefverpakking kunstvoeding (bij borstvoedingswens) of een grote pot (bij kunstvoedingswens). Bij borstvoeding heb je in principe niets nodig, je kunt eventueel een kolf huren of gewoon kopen in de kraamweek. De rest van de spullen kun je wanneer nodig kopen bij t kruidvat of online.
- kleding: in maatje 50, 56 en 62 minimaal 6/7 rompers en 3 tot 7 setjes kleding. Ze zitten in maat 50 en 56 gemiddeld 1 maand, in maat 62 gemiddeld 2 maanden. Zo kun je een beetje rekenen wat je denkt nodig te hebben. Maat 50 en 56 sowieso lange mouw! Oh en sokjes niet te vergeten.
- verdere verzorging: hydrofiele doeken minimaal 6, spuugdoekjes minimaal 6. Baby olie en dergelijke zou ik vooral niet te veel kopen!
Denk dat je zo al een goede basis hebt en een goed begin kunt maken!
4 dagen geleden
Ik heb zelf van de uitzetlijsten van prenatal, babydump van asten een lijst gemaakt. Ik zal hem hierin zetten zijn wel erg veel screenshots. Er staat niks van borstvoeding bij omdat ik dit niet ga geven.
4 dagen geleden
Deel 7 laatste. Kijk maar of je er iets mee kan. Staan ook spullen tussen die niet noodzakelijk zijn.

4 dagen geleden
24 baby heeft ook een checklist uitzetlijst. Gewoon ook een keer samen met je partner naar de Babydump en dan al wat inslaan van alles wat je nodig hebt en die dingen die jij / jullie leuk vinden / willen. Voorkeuren / smaak van dingen bedoel ik dus. En dan gewoon gaan afstrepen en niet alles hoeft tegelijk gehaald te worden. Zo haal je steeds wat en je kan ook via internet bestellen. Zo heb ik het bij mn 1e kindje gedaan en dat gaf wel rust.
Hopelijk heb je hier wat aan
💖🙏🏻🔥
4 dagen geleden
Dankjewel voor jullie reacties! 💖 ik ga me gewoon niet druk maken, we kunnen altijd nog naar de winkel idd als we iets te kort hebben