14 Reacties
vorige week
Hi, onlangs meegemaakt bij familielid. Die mogen werkgevers niet op je salaris strook of werkgeversverklaring erbij zetten ipv met privacy wet! Hier kan je echt vanuit gaan
vorige week
Je ziekte zou toch niet op de loonstrook moeten staan? Ik zit ongeveer in dezelfde situatie en heb zonder problemen een hypotheek gekregen. Alleen kan ik mijn verzekeringsaanvraag voor arbeidsongeschiktheid nog niet rond krijgen en moet ik die na de bevalling regelen omdat ik nu deels in de ziektewet zit. Maak me daar verder niet zo’n zorgen over: de kans dat ik nu langdurig ongeschikt raak is toch echt heel klein
vorige week
Reactie op Anne19911
Je ziekte zou toch niet op de loonstrook moeten staan? Ik zit ongeveer in d ...
Op de loonstrook van mn werk staat ‘ziektegeld 10% en dan bedrag’
Maar ik krijg apart van uwv loonstroken met wekelijks eenzelfde bedrag wat ze uitkeren wat per maand uitkomt op 90% van mijn loon en dus dan die 10% van m’n werk zelf
6 dagen geleden
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/ziekmelden-en-huis-kopen-ezDABd?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Zo te zien zou het geen effect moeten hebben als je wél een werkgever hebt. Dat is anders dan wanneer je in ze ziektewet zit en werkloos bent, dan heeft het namelijk wel effect op je hypotheek.
6 dagen geleden
Reactie op Mevrouw92
Maar waarom heb je een bod gedaan als je nog niet weet of je hypotheek kan ...
Wij hebben al vaker gesprekken gevoerd en kunnen een hypotheek krijgen enzo alleen dit is ineens een twist en daar hadden we even geen rekening mee gehouden. Maar vanavond komt de adviseur dus wachten even af.
5 dagen geleden
Reactie op 228-Elise
Hoe is het gesprek gegaan?
Volgens de adviseur zou het geen probleem moeten zijn en zou ik wat extra papieren moeten aanleveren als bewijs maar dat heb ik allemaal gedownload dus als het goed is gaat het gewoon door!
5 dagen geleden
Reactie op TL
Vraagje, ben je al langer dan een jaar ziek? En word je daardoor gekort op ...
Nee ik ben pas sinds augustus ‘ziekgemeld’ door zwangerschap. En ik krijg gewoon 100% doorbetaald alleen 90% van uwv en 10% van werkgever