24 Reacties

vorige week

Heb je je katten laten helpen ?

vorige week

Reactie op Lilymy

Heb je je katten laten helpen ?
Nee nog niet, wilde volgend jaar een nestje. Maar nu ze dit doet denk ik er wel meer over na om de te laten helpen..

vorige week

Reactie op Brittle

Nee nog niet, wilde volgend jaar een nestje. Maar nu ze dit doet denk ik er ...
Moet ik zeggen dat ik bang ben dat dit gaat blijven 😬 onze kat is met 5 maand geholpen maar is ook een stress plasser vooral met verandering sproeit en plast hij overal. Ik hoop dat ze nog mee stopen als je ze zo snel mogelijk laat helpen.. en je kan schoon proberen te maken met biotex schijnt te helpen en of lavendel sprays voor plassende katten. Maar is lastig de geur krijg je er amper tot niet uit. Hopelijk helpt het als je ze hebt laten helpen 🤞🏻

vorige week

Vooral ook even langs de dierenarts gaan om eventuele medische problemen uit te sluiten. Al klinkt het wel alsof er veel veranderd is; ander grind, huiskamer veranderd en alle klusgeluiden. Maar ik zou beginnen bij de dierenarts.

vorige week

Reactie op Lilymy

Moet ik zeggen dat ik bang ben dat dit gaat blijven 😬 onze kat is met 5 ma ...
Gelukkig wilde we al een nieuwe bank, maar ik wacht nog even tot ze het echt niet meer doet 🫣🫣

vorige week

Reactie op ChloeLucifer

Vooral ook even langs de dierenarts gaan om eventuele medische problemen ui ...
Die afspraak was ik indd van plan te maken, maar van de week vonden hun dat nog niet nodig 🤦🏼‍♀️

vorige week

Reactie op Brittle

Gelukkig wilde we al een nieuwe bank, maar ik wacht nog even tot ze het ech ...
Snap ik zou nu niet niet bank kopen heb je zo weer kijk jij wel uit met de katten plas. Je mag ook geen kattenbak doen

vorige week

Mijn dierenarts raadde feliway (hoop dat ik het goed schrijf) aan in de periode waarin wij ons eerste kindje kregen omdat onze kat sowieso best gestresst kan zijn en wij hier wat problemen van verwachtten. Uiteindelijk ging het helemaal goed en heb ik het dus niet geprobeerd maar misschien is dit iets voor jouw katten?

vorige week

Reactie op Lilymy

Snap ik zou nu niet niet bank kopen heb je zo weer kijk jij wel uit met de ...
Uhm, Ben ik even blij dat ik zo slim was om een mondkapje op te doen. Kattenbak doe ik inde niet maar de bank wel 🤦🏼‍♀️ maar ja ik kijk uit 🤣 Nieuwe bank komt er voorlopig nog niet. Eerst het probleem oplossen voordat we dat doen

vorige week

Reactie op Hebe23

Mijn dierenarts raadde feliway (hoop dat ik het goed schrijf) aan in de per ...
Feliway hangt er sinds dinsdag. Schijnt alleen dat het pas na een week a 2 werkt

vorige week

Reactie op Brittle

Uhm, Ben ik even blij dat ik zo slim was om een mondkapje op te doen. Katte ...
Zou vooral handschoen aan doen

vorige week

Reactie op Lilymy

Zou vooral handschoen aan doen
Ook nog een goeie! Was wel echt m’n handen goed, daarna nog met de alcohol etc. Ben ik even blij dat m’n werk er duizenden over hebben na corona 🫣

vorige week

Reactie op Brittle

Ook nog een goeie! Was wel echt m’n handen goed, daarna nog met de alcohol ...
Ka maat dan is al in getroken ik als ik bv wc schoon maak heb ik ook handschoen aan zo dat niet op mijn huid komt.

vorige week

Reactie op Lilymy

Ka maat dan is al in getroken ik als ik bv wc schoon maak heb ik ook handsc ...
Ah. Naja heb het nu helaas al gedaan 😅 goeie voor de volgende keer. Thuis schoonmaken doe ik zelf al niet. M’n man heeft dat allemaal overgenomen omdat ik dat niet meer red

vorige week

Reactie op Brittle

Ah. Naja heb het nu helaas al gedaan 😅 goeie voor de volgende keer. Thuis ...
Ja hier ook maar in begin deed ik nog wel. Kan je volgende keer handschoenen aan doen hopelijk hoiden je katten er snel mee op 🤞🏻

vorige week

Reactie op Lilymy

Ja hier ook maar in begin deed ik nog wel. Kan je volgende keer handschoen ...
Ja ik hoop het ook! Ben het langzamerhand zat aan het rake 🫣😅

vorige week

Je bent al heel goed bezig! Feliway moet idd even “landen” voor sommige katten de hemel op aarde, andere merken er niks van. Probeer echt nog even urine op te vangen om een blaasprobleem uit te sluiten want ook door stress kunnen ze uiteindelijk een ontsteking krijgen dus houd het sws goed in de gaten.

vorige week

Reactie op madelon815

Je bent al heel goed bezig! Feliway moet idd even “landen” voor sommige kat ...
Dankjewel! Dit is ook wel fijn om te horen. Doordat je gewoon al met je handen in je haren zit zie je het even niet meer. Morgen wederom de dierenarts even bellen

vorige week

Hey! Pas op voor blaasontsteking. Mijn kat had ook van de stress blaasontsteking, maar elke kat uit het anders. Ga even langs de dierenarts voor de zekerheid. Mijn kat is net geopereerd aan blaasstenen omdat hij te lang liep met een stressgerelateerde blaasontsteking waarvan hij niets liet merken.

vorige week

Bij plassen naast de kattenbak is het altijd belangrijk om medische oorzaken uit te sluiten. Dus goed idee om urine langs te brengen en laten onderzoeken! Mocht het urine onderzoek en eventueel echo blijken dat het door stress komt kan medicatie, speciale voeding en watopname stimuleren alsnog helpen. Dus eerste stap is echt medische oorzaken uitsluiten. Wat gek dat deze dierenarts had gezegd dat dit niet nodig zou zijn.. Ik zou zelf dan persoonlijk een andere praktijk / dierenarts benaderen. Ik heb zelf 3 jaar als gezelschapsdierenarts gewerkt en bij alle praktijken waar ik werkte was het advies eerst medische oorzaken uitsluiten bij deze klachten. Het is trouwens ook beter om schoonmaakmiddelen en kattenbak vulling (met parfum) te vermijden die erg sterk ruiken, daardoor kunnen katten nog eerder de neiging hebben er weer overheen te willen plassen. En inderdaad belangrijk om niet doorlatende handschoenen te dragen bij mogelijk contact met urine als je zwanger bent of nog beter je partner het op te laten ruimen