16 Reacties

4 dagen geleden

Heb je een voorbeeld van de richting waar we op mogen denken? Ik vind ken een meisje met een vergelijkbare mix die het Dua bijv?

4 dagen geleden

*Heet

4 dagen geleden

Ja ik zelf vind Jaleeyah of Nayela wel mooi

4 dagen geleden

Leuk! Ben benieuwd welke vibe jullie zoeken. , ik verwacht eind maart ook mix meisje antiliaanse papa en ik ben Nederlands. Hij is van de wat langere namen en ik de wat kortere dus wij zijn ook nog opzoek naar de perfecte naam 😅

4 dagen geleden

Reactie op Karlijnelisa

Leuk! Ben benieuwd welke vibe jullie zoeken. , ik verwacht eind maart ook m ...
Heel leuk! Ja lastig he. Ik zelf vind de namen Jaleeyah en Nayela wel mooi. Jaliyah staat ook heel hoog in mijn lijstje. Dus ik heb wel al wat namen, maar twijfel nog heel erg. Hij laat het aan mij over haha hij vindt elke naam mooi die in mijn lijstje staat😅

4 dagen geleden

Mijn man is ook Antilliaans/Dominicaans dus ik denk dat ik er iets over ‘mag’ zeggen; helaas hebben zoveel mensen nog steeds vooroordelen over mensen met een andere huidskleur. Of over gemengde stellen. En heel vaak zijn er ook namen die een bepaalde indruk geven, terwijl dat helemaal niet je intentie is. Mijn man vindt het heel vervelend als hij beoordeeld wordt op zijn afkomst of accent en is bijv. best wel blij dat hij een relatief ‘witte’ naam heeft. Onze achternaam is wel duidelijk niet-Nederlands. Maar hij wil voor onze kinderen dan ook geen namen die een bepaald beeld kunnen schetsen voordat iemand je ontmoet heeft. Het zijn vooral namen met extra letters die niet nodig zijn of heel veel lettergrepen, denk ik. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar het is iets waar wij het uitgebreid over gehad hebben voor en tijdens de zwangerschap van onze eerste en waar we nu weer goed over na willen denken! Veel succes! ☺️

4 dagen geleden

Reactie op Rosa ‘24

Heb je een voorbeeld van de richting waar we op mogen denken? Ik vind ken ...
Dat vind ik leuk! Maar denk wel gelijk aan de zangeres Dua Lipa haha

Reactie op ELCD

Mijn man is ook Antilliaans/Dominicaans dus ik denk dat ik er iets over ‘ma ...
Hmm hier totaal niet mee eens! Wij hebben onze 1e dochter heel bewust geen Hollandse namen gegeven en dat past ook echt totaal niet bij haar haar. 2e dochter krijgt ook niet-Hollandse namen. Wij leren onze dochters graag dat ze ontzettend trots mogen zijn op hun Surinaamse roots, dochter voelt zich ook 100% meer Surinaams dan Nederlands. En dat iedereen die daar iets van vindt of vooroordelen hele dikke pech heeft. Onze kinderen zijn straks generatie Beta, tijd dat zij leren trots te zijn op hun roots ipv rekening te houden met kortzichtige mensen die vooroordelen hebben:).

4 dagen geleden

Wij willen juist geen hollandse naam. Bij de mix die onze dochter gaat krijgen, vind ik dat ook totaal niet passen haha. Ik trek me verder ook niks aan van eventuele meningen van anderen. Als wij de naam maar mooi vinden en bij haar vinden passen! Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen!

4 dagen geleden

Reactie op KleurrijkeSchildpad706833

Hmm hier totaal niet mee eens! Wij hebben onze 1e dochter heel bewust geen ...
Ik snap jou ook helemaal. Onze kinderen hebben ook helemaal geen Hollandse namen, absoluut niet, maar we willen graag voorzichtig zijn met gekunstelde namen met extra letters die gewoon een bepaald beeld lijken te schetsen. Trots zijn op je afkomst en rekening houden met hoeft niet met elkaar te maken te hebben. Ik vind ook niet dat het goed of fout is als je het één of het ander doet, maar het is zeker wel iets om rekening mee te houden, een naam geeft toch ook een eerste indruk. Misschien heeft het ook te maken met waar je woont in het land, helaas zijn de boerendorpen soms toch nog wat anders dan de grote steden…
Mijn dochter is half Somalië ze heet Layla 🎀

3 dagen geleden

Reactie op GelukkigeVuurvogel661977

Mijn dochter is half Somalië ze heet Layla 🎀
Mooie naam💗

3 dagen geleden

Ik ben zelf ook gemixt (zwart/wit) en ik heet Jasmine (op zn Engels). Maar is misschien niet een super moderne naam voor deze tijd meer😋

3 dagen geleden

Reactie op Rosa ‘24

Ik ben zelf ook gemixt (zwart/wit) en ik heet Jasmine (op zn Engels). Maar ...
Je hebt een mooie naam😊

3 uur geleden

Ik krijg een jongen, half bosnisch en mijn man Nederlands, maar voor een meisje had ik op het lijstje: Nura (zo heette oma), Mila en lejla 😍

3 uur geleden

Reactie op Rullie

Ik krijg een jongen, half bosnisch en mijn man Nederlands, maar voor een me ...
Ahh leuk gefeliciteerd🩵 hele mooie namen!