31 Reacties
vorige maand
Ik gebruik ook utrogestan om vroeggeboorte te voorkomen.
Bedoel je met krampen dat je darmen rommelen en je daardoor buikpijn hebt? Want daar kan ik over meepraten 🙈 best vervelend dat gevoel van die pijnlijke rommelende darmen…
Verder heb ik ook last van bandenpijn, maar volgens mij hoort dat bij het termijn (16 wk) zoals de gynaecoloog van de week zei.
In ieder geval sterkte 😘
vorige maand
Ik moet donderdag beginnen met de utrogestan! Dus zal dan laten weten of ik ook die bijwerking ervaar.
Krijgen jullie ook tweewekelijkse cervix metingen? Ik merk dat ik er toch erg onzeker van word; bang dat het inkort terwijl mijn vroeggeboorte bij mijn 1e zwangerschap geen oorzaak is gevonden. Hoe ervaren jullie dit?
vorige maand
Reactie op kibo_27
Ik moet donderdag beginnen met de utrogestan! Dus zal dan laten weten of ik ...
Nee die krijg ik niet..
Wij zijn in feb ons dochtertje verloren 3 dagen na de bevalling.
Ze had een cyste en is te vroeg geboren maar de oorzaak is wss een ekolie bacterie.
Bij ons 1e kindje is ze geboren met 37.5
Ons 2e sterrenkindje 35.6 dus is allemaal uit voorzorg..
Krijg wel een guo echo met 20 weken.
🤗
vorige maand
Ik ben gister met de progesteron begonnen. Merkte dat ik het s nachts wel leek te voelen in de baarmoederzone, maar niet echt pijn. Weet ook niet of dit puur de eerste nacht was of dat dit blijft
vorige maand
Reactie op DromerigeSprankel003832
Ik ben gister met de progesteron begonnen. Merkte dat ik het s nachts wel l ...
Ik gebruik het nu een paar dagen en merk zowel dikkere, witte afscheiding als een waterige afscheiding. Hebben anderen dat ook? Ik maak me toch een beetje zorgen of het geen vruchtwater is, ook al ruikt het niet zoet...
vorige maand
Reactie op DromerigeSprankel003832
Ik gebruik het nu een paar dagen en merk zowel dikkere, witte afscheiding a ...
Ik heb precies hetzelfde! Is heel normaal. De gynaecoloog had mij al gelijk erbij verteld dat het je afscheiding flink kan veranderen, precies in de dingen die jij hier op noemt😊
vorige maand
Reactie op Michelle1998!
Ik heb precies hetzelfde! Is heel normaal. De gynaecoloog had mij al gelijk ...
Oh gelukkig! De mijne zei alleen "veranderen" en ik meen me te herinneren dat ze het alleennhad over dikker en witter, en niet het vloeibaardere, maar ik was die dag wat van slag van ander nieuws dus ik weet niet goed wat ze gezegd had
vorige maand
Ik moest direct na de positieve test starten/verhogen met Utrogestan en nemen tot de 12e week (iedere dag). Dat kwam omdat ik deze al jaren nam wegens vruchtbaarheidsproblemen en een miskraam. Maar tot op heden lijkt het goed zijn werk te hebben gedaan dus ik heb alle bijwerkingen voor lief genomen. Ik was zonder deze niet prettige pilletjes vermoedelijk niet eens zwanger geraakt. Maar ik herken de bijkomende klachten dus wel.
4 weken geleden
Ik zou nOg even terug komen op het gebruik van utrogestan, ben nu 3 dagen bezig met dit medicijn en ik verga sochtends van de darmpijn. Mijn darmen zijn sowiso niet de beste door PDS maar het ging voor dit best goed, al 4 weken weinig last meer gehad tot nu. Gynaecoloog zei ook dat dit inderdaad op de darmen kan werken. Hopelijk is t wennen en word t straks beter..
3 weken geleden
Ik moet gebruiken omdat ik 2x vroeggeboorte heb gehad . Premature kindjes gehad dus hopelijk zal deze zwangerschap voldragen worden
3 weken geleden
Reactie op Raantje92
Kan je vertellen waarom je aspirine slikt? Zie het weleens voorbij komen ma ...
Ik heb t van de dokter gekregen vanwege een milde hogere bloeddruk in combinatie met overgewicht
3 weken geleden
Ik gebruik ook op de afscheiding na voel ik me oke. De gynaecoloog had dit al voorspeld dat het gebruik van inlegkruisjes wel echt nodig was. Dit klopt.
Ik ben nu gisterenavond een keertje vergeten 😱 oke het ligt anders had me verteld in het aantal pillen wat ik nog had. Het was of gisterenavond of vanavond niet nemen. Heb nog 3 pillen bij de apotheek liggen en donderdag aanvraag gedaan voor herhaling. Maar dacht ohw die drie pillen haal ik dan wel tegelijkertijd op, had dus niet door dat ik nu te kort kom.
Beetje stress ervan wel ja. Kan geen echte kwaad toch?!