22 Reacties

vorige week

Enveloppen kun je inderdaad gewoon bij een boekhandel of HEMA ofzo halen. Gekleurde enveloppen zijn leuk, maar mensen gooien ze direct weg en bewaren het kaartje. Dit is dus wel een makkelijke manier om wat geld te besparen. Verder kun je tijdens de zwangerschap al de enveloppen voorzien van adres. Kaartjes bestel je pas na de geboorte (komt geboortedatum op, soms ook gewicht enzo). Zodra de kaartjes binnen zijn hoef je ze alleen nog maar in de enveloppen te steken en naar de brievenbus te brengen. Goedkope postzegels geen tip. Weet wel dat je postzegels bij PostNL ook kan personaliseren (bijv met afbeelding van je geboortekaartje) en bij PostNL kun je ook “geboortepostzegels” kopen.

vorige week

Reactie op XXSanHello

Enveloppen kun je inderdaad gewoon bij een boekhandel of HEMA ofzo halen. G ...
Let er bij het kopen van enveloppen wel op dat het kaartje erin past. Geboortekaartjes zijn er in allerlei afwijkende vormen en maten, dus handig om dit vooraf even te checken, zodat je niet na de geboorte ineens nog op zoek moet naar andere enveloppen als de kaartjes binnen zijn 😅

vorige week

Postzegels worden in 2026 weer 9 cent duurder. Als je dit jaar nog postzegels koopt, scheelt dat ook weer iets. (zeker als je veel kaartjes wil sturen)

vorige week

Postzegels kopen op postzegelsmetkorting.nl

6 dagen geleden

Reactie op Annie1998

Postzegels kopen op postzegelsmetkorting.nl
Wow goeie tip!

6 dagen geleden

Reactie op GezondeMelodie078679

Wow goeie tip!
Ja, zag ik op insta voorbij komen. Dacht die moet ik onthouden

6 dagen geleden

Reactie op Annie1998

Ja, zag ik op insta voorbij komen. Dacht die moet ik onthouden
Ja ik heb de neiging om nu al wat te bestellen voor 2026. Denk dat wanneer PostNL de prijzen omhoog gooien, zij het ook beetje omhoog gooien toch? Hoe kan het dat zij zo goedkoop het kunnen aanbieden

6 dagen geleden

Reactie op GezondeMelodie078679

Ja ik heb de neiging om nu al wat te bestellen voor 2026. Denk dat wanneer ...
Denk dat hun restpartijen inkopen. Geen idee. Maar verwacht het wel. Ik ga ze ook deze maand al aanschaffen

6 dagen geleden

Reactie op Annie1998

Denk dat hun restpartijen inkopen. Geen idee. Maar verwacht het wel. Ik ga ...
Dat zijn tijdelijke postzegels geweest. Wij hebben een tijdje PostNL punt op het werk gehad. Je hebt om de zoveel tijd limited edition postzegels voor de verzamelaars. En na een tijdje moet je ze terugsturen en krijg je nieuwe postzegels met andere afbeeldingen.
Oh wat een goede tips, thanks! Ik zat er inderdaad ook al aan te denken de enveloppen te halen al zodat we het kunnen voorbereideb. We weten al dat we een 13x13 kaartje willen, dus een 14x14 envelop is dan goed al te halen. Iemand anders nog van zulke goede tips als hier?:)

5 dagen geleden

Oh, en let erop als je creatieve kaarten maakt, of er bijv een kaartje bij doet voor geboortefeest oid, dat de kaart+enveloppe max 20 gram wegen. Anders moet je extra postzegels bijplakken. Ik heb wel eens een geboortekaartje gekregen met strafport

5 dagen geleden

Wij hebben toen we wisten welk kaartje het werd, de enveloppen gewoon bij action gehaald. Ook hebben wij de adressen verzameld via mailbook en deze afgedrukt op etikettenstickers. In mijn verlof hebben we die vast op de enveloppen geplakt met een postzegel, zodat alleen het kaartje nog erin hoefde.

5 dagen geleden

Als je een afwijkende vorm of maat geboortekaartje kiest kun je ook een proefdruk bestellen. Dan kun je die meenemen naar de winkel en kijken in welke envelop deze past!

4 dagen geleden

Niemand die gewoon digitaal een geboortekaartje stuurt? Ik gooi namelijk elk geboortekaartje dat ik krijg bijna meteen in de prullenbak 🤭 dus ik ga gewoon via whatsapp een kaartje sturen ipv een fysieke kaart

4 dagen geleden

Reactie op FrisseBoom325855

Niemand die gewoon digitaal een geboortekaartje stuurt? Ik gooi namelijk el ...
Ja ik heb dit ook geopperd. Wel willen we dan onze families en beste vrienden/vriendinnen een fysiek kaartje sturen. De rest krijgt ‘gewoon’ digitaal een kaartje

4 dagen geleden

Reactie op Nlb1993

Ja ik heb dit ook geopperd. Wel willen we dan onze families en beste vriend ...
Ja vind ik een mooie optie, want ik denk dat directe familie dit wel bewaard waarschijnlijk

4 dagen geleden

Niemand die gewoon digitaal een geboortekaartje stuurt? Ik gooi namelijk el ...
Echt? 😱 Ik bewaar die kaartjes altijd maaaaanden 😂

4 dagen geleden

Ahh weggooien? Ik bewaar ieder geboorte- en trouwkaartje en de neer bijzondere verjaardags- en kerstkaarten in een speciale bewaardoos. Heerlijk om af en toe doorheen te struinen ☺️ mijn moeder doet dit ook en heb ik gewoon overgenomen.

Reactie op SassyNinjaMeow

Echt? 😱 Ik bewaar die kaartjes altijd maaaaanden 😂
Same, en van de kindjes van mn directe vrienden en familie bewaar ik ze zelfs in een doos op zolder

4 dagen geleden

Ja vind ik een mooie optie, want ik denk dat directe familie dit wel bewaar ...
Dat denk ik ook! Ikzelf gooi nooit kaartjes weg, maar weet dat er zat zijn die dit wel doen, dus daarom liever enkel de mensen waarvan je weet dat zij het bewaren een kaartje sturen:-)