220 Reacties

vorige maand

Niet iedereen krijgt een groeiecho als daar geen aanleiding voor is….😊

vorige maand

Reactie op MollySjaakGuus

Met 30 weken krijg je toch standaard een groeiecho tenminste wat ik begreep van gynaecoloog. Maar alsnog voor de mama’s die het wel krijgen wou ik graag weten op hoeveel ze hun kindje schatte.

vorige maand

Reactie op Mividalocax

Met 30 weken krijg je toch standaard een groeiecho tenminste wat ik begreep ...
Nee hoor, is niet standaard!

vorige maand

Reactie op Mividalocax

Met 30 weken krijg je toch standaard een groeiecho tenminste wat ik begreep ...
Oh nee hier niet. Alleen nog een liggingsecho

vorige maand

Reactie op Spoof

Oh nee hier niet. Alleen nog een liggingsecho
Ohhhh, nou misschien omdat ik dus een vroeggeboorte heb gehad 9 jaar geleden dat dat nu wel het geval is.

vorige maand

28 weken en ze weegt 1034gram

vorige maand

29+4 en hij woog toen 1450 gram 😊
28 wk, p78, ongeveer 1100 gram. Als ze op deze lijn doorgroeit, zal ze bij de geboorte tussen de 3500 en 3800 wegen. Over paar weken nieuwe groeiecho om te kijken hoe de lijn doorzet (kan ook nog afvlakken). Ik vind het prima zo, en de vk maakt zich helemaal geen zorgen

vorige maand

Vanochtend een groei echo gehad ivm minder leven. Hij weegt ongeveer 1700 gram. Ben nu 30+3

vorige maand

Vorige week met 28weken 4 dagen p59 1350 gram en dan zijn gynaecoloog dat da een mooi gemiddelde was voor die termijn

vorige maand

Bij mij wordt da standaard alle 4 weken gedaan

vorige maand

Hier 31 weken. Ook een groeiecho gehad vandaag! Ze schatte de kleine man nu op zo’n 1900gram. Buikje ook wat groter. Hij is zit op zo’n 75%, daarmee dus wat groter dan gemiddeld. Mijn vorige kindje was een p93 baby, uiteindelijk ruim 4200 gram en 54 cm bij de geboorte. Deze zal denk ik, zegt mijn gevoel, iets kleiner zijn dan z’n broer. Maar wel groter dan z’n zus, die was maar 3100 gram. De verloskundige zei wel dat ze rond dit termijn net een groeispurt hebben gehad en dat ze daarom altijd na ongeveer 3 weken nog een meting doen. Pas dan kunnen ze meer zeggen over de grootte enzo.

vorige maand

29+3 en 1,5kg. Hij zit op P70

vorige maand

Met 29+5 heb ik een groeiecho gehad en werd hij geschat op 1660 gram

vorige maand

Vorige week groei echo gehad, werd geschat op 1255gr.. vonden buikje/hoofd aan grote kant. Gesprek gehad toevallig met verloskundige erna door omstandigheden en die gaf aan dat ze normaal dan een suikertest uitvoeren maar aangezien die week ervoor was gedaan en keurig was vond ze het geen reden tot extra onderzoek. Ze gaf ook aan dat een meting mm werk is en daardoor die curve gelijk ook veel kan schelen.

vorige maand

30+4 groeiecho gehad, geschat op 1818gr. Hoofdje en buikje p92 dus lekker groot haha. Maar alles gewoon goed en in verhouding

vorige maand

Ik heb net een echo gehad op 30+1. Beide baby's zijn geschat op 1670g

vorige maand

Afhankelijk van je verloskundige praktijk wel! Bij ons is het standaard :)

vorige maand

30+4 en 1470 gram, ze is wat klein, maar geen reden tot zorgen volgens de gynaecoloog. Mijn eerste dochter was ook 3020 bij de geboorte met 40+5 dus maak gewoon geen grote babys

vorige maand

30+3 en hij weegt 1350 gram hij is bijgetrokken met 350 gram in 2 weken tijd. Maar ik denk dat het deze keer niet klopt. De termijn echo is te vroeg gegaan en als ik de 10 weken echo doe komt hij hoger uit. Ach hij groeit nog steeds goed 👍🏻 op zijn lijn dus klein maar fijn. 😻