9 Reacties

Rond de 6 weken heb je ook een piek qua darmkrampjes. Kan het daarmee te maken hebben? Hier helpt het om de knieën richting de buik te duwen, bij de heupjes pakken en zachtjes draaien of over de buik wrijven. Met name de knieën richting de buik (en dan even wachten) is vaak de sleutel tot succes! En geen zorgen dat ze er aan went. Ze is pas 6 weken, dit gaat vanzelf over. Vooral nu denken wat het beste is voor jullie en dat jullie aan slaap komen. Succes!

gisteren

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Rond de 6 weken heb je ook een piek qua darmkrampjes. Kan het daarmee te ma ...
Ik heb zelf niet het idee dat het krampjes zijn. Die had ze de eerste weken heel erg en dat lijkt te zijn afgezwakt. Het zal vast te maken hebben met de ontwikkeling enzo….maar pittig is het momenteel wel haha!
Ik heb helaas geen tips, wil alleen maar zeggen dat ik het herken! Ellendig he. Ik ga ook aan alles twijfelen. Moet ik stoppen met borstvoeding? Moet ik toch meer proberen hem in zijn bedje te krijgen. Echt niet leuk. Nu hebben we volgende week ook nog de trouwerij van mijn schoonzus en zwager. Ik maak mij er nu al zorgen over. Huilen tijdens de ceremonie, maar achterlaten bij een oppas is zo ook geen optie

gisteren

Reactie op Voorjaar2025

Ik heb zelf niet het idee dat het krampjes zijn. Die had ze de eerste weken ...
Ik heb hiervoor het boek oei ik groeu gekocht daar staan sprongetjes in en geeft wel richtlijnen. Het kan ook zijn dat je kindje aan het clusteren is. En vergeet ook niet het is warm de laatste periode. Ik kan mijn kleintje niet anders dan in mijn bed in slaap krijgen savonds. Mij word door alle sorg professionals gezegt tot 6 maanden kan je je kind niet verpersten er mee want due link kunnen ze dan nog niet legge.

gisteren

Rond de zes weken hebben baby’s ook last van regeldagen! Ik merk het ook echt aan ons zoontje, wil echt niet meer slapen 🥲 doodvermoeiend, voor ons dan, hij lijkt nergens last van te hebben haha. Ik merk dat voor ons echt “go with the flow” het beste werkt, ja heel vermoeiend en zwaar maar het gaat over ❤️

gisteren

Geen tips helaas.. wel zeker herkenning! Mijn zoontje is nu 6 weken en 3 daagjes. Hij is normaal zo rustig en relaxed. Maar inderdaad.. sinds een weekje ofzo heel onrustig, moeilijk in slaap te krijgen, veel huilen (vooral snachts), alleen maar bij me/op me willen slapen/ liggen anders is het terror in huis. Best pittig en vermoeiend zo. Denk sws een combinatie van een sprong (check de 'oei ik groei'-app) en de warmte..

20 uur geleden

Tot 6 maanden kun je ze niet verwennen. Alhoewel ze wel onhandige slaapassociaties kunnen krijgen. Ik heb geen tips, wel wat geruststelling: alles is een fase. Als ze 16 is, slaapt ze gewoon in haar eigen bed hoor. 😉

17 uur geleden

Ja en nu ze 7 weken is is het ergste weer over

16 uur geleden

Is echt de sprong had het hier ook en nu met 8 weken is die sprong wel over. Mannetje heeft alleen zoveel meegemaakt die is doodsbang. Maar het hoort erbij. Omdat ze dan een nieuwe vaardigheid leren en dat gaat met veel overprikkeling gepaard. Komen nog 9 sprongen aan, dus dit is onze opwarming😅