13 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou de 120Ml blijven aanbieden met wat extra overdag en zoveel mogelijk overdag proberen om in het daglicht te laten slapen en wanneer het echt bedtijd is ( Nacht ) dan in het donker leggen zodat zij duidelijk verschil merken dat het echt ( tijd is om te slapen ) Dit hielp bij onze eerste dochter heel erg! En onze andere dochter van 3 weekjes oud nu is sinds gisteren echt gaan doorslapen met 5,5 uur in de nacht wereld van verschil vergeleken met 2 uurtjes 🥱

6 maanden geleden

Onze zoon is 25 mei geboren en nu 2 weken oud. We geven hem sinds 4 dagen ook al 120ml, anders is hij gewoon niet verzadigd. Er zin natuurlijk altijd richtlijnen, maar ik ben van mening dat een baby zelf laat zien wat hij/zij nodig heeft. Indien 90 of 100 niet genoeg is, gewoon 120 geven :)

6 maanden geleden

Daar is een rekensom voor. Aantal gram x 150. Die uitkomst delen door het aantal voedingen. Onze meid is Dysmatuur. Die is van 22 mei en weegt 2770 gram x 150=415.500 415.500:7voedingen= ongeveer 60ml per fles. Daar groeit zij op.

6 maanden geleden

Onze dochter is ook van 6 mei (met 38+5 geboren) en wij bieden 7 voedingen aan van 120ml+4 schepjes=135ml. Ze drinkt de meeste flessen (nagenoeg) leeg, soms laat ze 10 of 20 ml staan. Voedingschema is overdag om de 3 uur en snachts 1 voeding. Laatste voeding savonds rond 9 uur

6 maanden geleden

hier 7 weken oud en drinkt 90+3 6/7 keer

6 maanden geleden

Onze dochter is 3 weken en krijgt om de 3/3,5 uur 90 ml en drinkt het altijd op. Op advies van de kraamverzorgster geven wij de laatste avondfles rond 23:00 120 ml ( drinkt ze vaak ook zo goed als op ), zodat ze wat langer doorslaapt in de nacht. Ze red dan ongeveer 4,5 uur! ☺️

6 maanden geleden

Onze zoon is van 5-5 geboren met 39 weken en drinkt 6 keer per dag 130 ml. 4 keer borstvoeding en 2 keer kv. Drinkt ook alles op, weegt bijna 5 kilo.

6 maanden geleden

Deze heb ik van het consultatiebureau

6 maanden geleden

Reactie op LSylvia

Onze dochter is 3 weken en krijgt om de 3/3,5 uur 90 ml en drinkt het altij ...
En kolf jij dan voordat je de fles geeft?

6 maanden geleden

Reactie op Plienk

Deze heb ik van het consultatiebureau
Hoi! Heb jij toevallig het volledige overzicht hiervan en wil je deze delen?😊
Hier geboren op 16 mei en krijgt 120 ml om de 4 uur

6 maanden geleden

Mijn zoontje is op 1 mei geboren met 37+0. Drinkt nu 140-150cc per keer. 8 a 9x per dag.

6 maanden geleden

Geboren op 10 mei drinkt 90 cc en bijna 4 kilo nu. Elk kind heeft sndere behoeftes