13 Reacties

11 uur geleden
Hoi is mij gebeurt gelukkig had de klein niets ben naar de dokter geweest was toen door de week voelde enorm schuldig dit mij gebeurde de arst baby kunnen wel klein stootje Maar nog hopelijk heb iets aan het niet alleen jou mij gebeurt ☺️

11 uur geleden
Je hebt het niet laten gebeuren, het is je overkomen. En dat is echt heel schrikken en verdrietig.
Mijn oudste is met 2 maanden van de bank gevallen.
Ze lag op de bank omdat ik haar een jasje wilde gaan aandoen.
Ik weet nog steeds niet of probeerde te draaien of dat ze er gewoon afgleed, maar ineens valt ze van de bank.
Ik vergeet dat moment nooit meer. Ik ben dagen overstuur geweest en durfde zelfs niet meer alleen met de baby te zijn.
Ik kreeg dezelfde adviezen als jij.
En het is helemaal goed gekomen, maar wat is dat schrikken he. Ik denk dat ik het gevoel van paniek nooit meer vergeet.
Hou haar maar lekker bij je zodat je ziet dat ze oke is.
Maar let ook op jezelf. Praat erover met je partner of vriendin. Komt goed, maar kost tijd (tenminste bij mij).

11 uur geleden
Ik heb tot twee keer toe in de vingers geknipt toen mijn eerste nog baby was. Ik huilde harder dan hij. Er gebeuren dingen, ze zal straks nog harder vallen als ze zelf gaan beginnen met lopen 🙂 wees maar lief voor je moeder hart. Mijn moeder heeft mijn zus van de trap laten vallen🤪 ze is nu 35 en het is voor iedereen behalve mijn moeder een grappig verhaal wat goed is afgelopen

11 uur geleden
Wat heftig, ik voel helemaal mee met de paniek die je hebt gevoeld. Maar weet: je bent absoluut niet de enige. Het is mij ook overkomen dat mijn zoontje zomaar plots van het bed af rolde.
Probeer het los te laten. Baby’s zijn kwetsbaar, maar ze zijn ook veerkrachtiger dan we soms denken. En als de huisartsenpost zegt dat het goed lijkt te gaan, dan mag je daar op vertrouwen.

10 uur geleden
Je kunt nooit iets 100% vertrouwen. Maar ongelukken gebeuren helaas. En zullen ook in de toekomst nog gaan gebeuren.
Het is met een sisser afgelopen en nu proberen los te laten

10 uur geleden
Lieverd, je mag het loslaten. Straf jezelf niet. Je bent een lieve moeder 🩷💜

9 uur geleden
Ik voel met je mee. Kan me nog goed herinneren dat ik mijn dochter (toen ongeveer een jaar denk ik) op ons bed (hoge boxspring met bergruimte eronder) had gezet. Ik bleef er altijd bij, maar meestal speelde ze het liefst met het lichtknopje bij ons hoofdeinde en bleef daar lekker zitten. Alleen die ene keer draaide ik me 10 seconden om, om even sokken uit de kast te pakken. En ja hoor, beng! Daar viel ze van het bed. Ik heb me zo schuldig gevoeld en vond ook dat ik het had moeten voorkomen.
Maar ik ken niet één gezin waar dit soort ongelukjes nog nooit zijn voorgekomen. Het overkomt je gewoon. Je kunt ze nou eenmaal niet in een bubbel bewaren. Het belangrijkste: je hebt goed gehandeld door haar te troosten en de huisartsenpost te bellen. De vragen die zij stellen zijn bedoeld om erachter te komen of er letsel is. Je mag echt op hun deskundigheid vertrouwen.
Mocht je wat meer zekerheid willen in dit soort situaties, dan kun je overwegen om een EHBO cursus te doen.

8 uur geleden
Wanneer jouw baby geboren wordt wil je hem/haar beschermen tegen alles van wereld. Alle ellende. En misschien ben je (onbewust) zelfs vastbesloten om dit te verzorgen. En IN IEDER GEVAL wil jij nooit oorzaak zijn van pijn bij jouw kindje.. ik herinner mij mijn eerste dochter haar eerste val, bloedlipje en mijn eigen onbeschrijfelijke schuldgevoel alsof het gisteren was.. lieve mama, misschien is het punt niet dat onze kindjes nooit pijn zullen hebben en misschien zelfs niet eens dat wij er nooit oorzaak van zullen zijn.. maar alles wat jij omschrijft, het troosten en afgaan van alle stappen om te checken of zij oké is en de zorgen.. je bent een liefdevolle mama en dat is alles wat je kunt zijn. Elke moeder maakt (onbewust) ‘fouten’ en misstappen. Vergeef jezelf, want mama’s hoeven niet perfect te zijn. Alleen maar liefdevol en aanwezig, zoals jij🤍

6 uur geleden
Bijna elke moeder gaat deze bezorgdheid/schuldgevoel een keer meemaken. Ik heb een keer meegemaakt met mijn oudste dat ik in slaap was gevallen met hem op mij en ik zo diep sliep dat ik ben gaan draaien en hij is uit bed op de grond gevallen. Vreeeselijk hoe ik mij nog dagen slecht heb gevoeld. Die knal die ik hoorde bleef maar in mijn gedachten.
Het is inderdaad belangrijk dat ze gelijk na een val gaan huilen. Dus dat is een goed teken. Let op spugen en wekadvies heb je waarschijnlijk ook gekregen. Het zal inderdaad hopelijk wel meevallen.

6 uur geleden
Mijn ervaring met de huisartsenpost is enorm wantrouwend!
Het gaat niet over een baby maar over mezelf ze hadden me weg gestuurd terwijl ik een Dvt had een trombose been zelfs hadden ze een echo gemaakt en me weer weg gestuurd niets aan de hand, Ik vol blijven houden en spoedeisende hulp gebeld en bleek dus inderdaad een trombose been te hebben gehad met geluk optijd bij !!
Nooit iemand vertrouwen zonder nagekeken te hebben dan pas kun je opgelucht zijn!

4 uur geleden
Vreemd dat ze niet wordt gezien. Een baby onder de drie maanden dient altijd te worden gezien, dat is de afspraak die er is gemaakt met huisartsen en HAP'en.