16 Reacties

16 uur geleden
Ja hier met mijn dochter van 2 weken oud ook last van. Soms gewoon wakker, soms met enorme huilbuien. Vraag me soms wel af of ze niet té lang wakker is en of dit kwaad kan, maar volgens de verloskundige kon dit geen kwaad.

16 uur geleden
Hetzelfde verhaal bij ons. Soms is ze urenlang wakker met huilbuien en soms, gelukkig, ook gewoon rustig wakker. Je zou denken dat baby's veel slapen! Maar die van ons denkt er ook anders over. Onze oudste dochter was ook een lastige slaper en daar is alles goed mee gekomen, dus ik weet nu ook: het komt goed.

15 uur geleden
Hier ook! Gister bijna hele dag wakker geweest. Maar vannacht wel goed geslapen gelukkig. Hij heeft vaker dat hij heel veel wakker is, maar ook soms opeens een dag dat hij na elke voeding in slaap valt.
Deze meneer valt trouwens wel tijdens het eten in slaap op zo'n wakkerdag...... en daarna opeens weer klaarwakker

15 uur geleden
Ik heb precies hetzelfde. Slaapt soms hooguit 1 uur overdag en is voor de rest klaarwakker. Vanaf 18.00 is hij zo moe dat hij wel in slaap valt met moeite. Heb ook het gevoel dat hij overdag oververmoeid is en dan ook niet meer goed in slaap kan vallen. Ik kreeg wel de tip om hem overdag ook in te bakeren bij slaapmomenten zodat ze beter door kunnen slapen dus dat ga ik nog proberen..
Ik weet dat een badje vaak ook helpt en dan na het badje voeden en inbakeren en op bed leggen.. misschien helpt dat

15 uur geleden
Heel herkenbaar. Ons meisje is van 28 mei. Ze kan overdag soms wel 4 a 5 uur wakker zijn en daarna pas weer een paar uur slapen. Ze is echt niet altijd ontevreden. Soms gewoon lekker rond aan het kijken. Ze slaapt snachts wel heel goed!

14 uur geleden
Oh super bedankt voor jullie reacties! Ik probeer haar dan soms in slaap te wiegen/brengen, maar zonder succes. Dit geeft lucht!! En goede tip van inbakeren, heb ik nog niet geprobeerd bij haar. Doe je dat gewoon met een doek?

14 uur geleden
Reactie op Esmé Isabelle
Oh super bedankt voor jullie reacties! Ik probeer haar dan soms in slaap te ...
Ik gebruik zelf altijd een grote hydrofiele doek! Ik heb ook echt van die "swaddles" gekocht, maar een doek werkt toch net wat makkelijker in mijn mening.

13 uur geleden
Oh wat fijn om te lezen! Na een eerste dochter die overdag goed sliep is het nu erg wennen dat mijn tweede dochter uren wakker kan liggen! Ze valt hier overdag ook eigenijk alleen in slaap als ik haar knuffel of als ik met haar wandel in de Kinderwagen, maar met een loslopende peuter en bekkenklachten is dat niet ideaal haha... ik ga er maar vanuit dat het een fase is... zolang ze tevreden ligt zal het vast niet erg zijn. Wanneer ze toch huilt werkt het vaak wel om haar even op te tillen, te wiegen en weer neer te leggen...

13 uur geleden
Heel fijn dit topic! Ook onze baby kan overdag zo een aantal uur achter elkaar wakker zijn. Overstuur maar ook super rustig terwijl ze alles om zich heen aan het observeren is. Door haar op mijn buik op de bank te leggen gaat ze wel slapen, maar dit is natuurlijk niet altijd ideaal.
Een geruststelling dat er dus meer van zulke baby’s zijn en dat als het een keer niet mogelijk is om met haar te gaan liggen het ook goed komt☺️

12 uur geleden
Zo herkenbaar dit! Ons zoontje is nu 4,5 weken oud en slaapt ook heel weinig. Hij lijkt alles om zich heen veel te interessant te vinden. 'S nachts slaapt hij wel zo'n 5 uur achter elkaar maar overdag hooguit 2 korte dutjes. Zelfs als we lopen met de wagen kijkt hij alleen maar om zich heen haha. Maakte me eerst wel zorgen maar hij huilt helemaal niet behalve van moeheid dus het zal wel oké zijn. We hebben vrijdag een draagconsult, ik denk dat hij in een draagzak misschien wat meer gaat slapen

12 uur geleden
Reactie op MamaVanReviEnNova
Ik gebruik zelf altijd een grote hydrofiele doek! Ik heb ook echt van die " ...
Onze kleine meid weet al uit zo'n grote hydrofiele doek te ontsnappen. Nog maar 3,5 wk oud en nu al een boef! Ik heb dus juist zo'n speciale inbakerslaapzak besteld, hopelijk werkt dat beter!

11 uur geleden
Wij hebben net baby nr2 gekregen en nu heb ik simpelweg niet meer de tijd om ieder slaapje te helpen met in slaap vallen. De peuter van 2,5 wil ook aandacht😂
Wij hebben wel een draagdoek en daar slaapt hij eigenlijk altijd binnen een minuut in.
Dus als hij echt overstuur is, dan zetten we die in. En anders is het een beetje go with the flow.

11 uur geleden
Maken jullie je kindje ook wakker na 3 of 4 uur voor een voeding, áls hij of zij eindelijk wel een keer goed doorslaapt? Ik zit hier dus zelf steeds mee in dubieu, want de kraamzorg zei dat ik haar wel steeds om de 3 uur overdag moet wakker maken, want je wil liever dat ze 's nachts langer slaapt. Maar als ze de hele ochtend wakker is geweest en vervolgens eindelijk wel goed slaapt, denk ik: ik laat haar nu maar slapen. Ze drinkt goed en is goed op gewicht. Wat doen jullie?

10 uur geleden
Reactie op BlijeZebra393755
Maken jullie je kindje ook wakker na 3 of 4 uur voor een voeding, áls hij o ...
Ik laat hem dan ook slapen, zeker omdat dit vaak ook maar 1x per dag is dat dit gebeurt. Hij heeft eind vd middag gewoon vaak een langer slaapje