22 Reacties

vorige week
Ik heb een draagzak van Chicco die vanaf de geboorte gebruikt kan worden. Wij gebruiken het sinds deze week wel dagelijks. De baby is nu bijna 3 weken. Ze lijkt er erg comfortabel in te zitten en ze valt er ook in slaap. We doen het wel nooit te lang. Eenmaal ze aant slapen is, leggen we haar in haar bedje/park.

vorige week
Ik heb de draagzak van Kiddly en gebruik hem dagelijks even. Mijn dochter is 3 weekjes oud en ze vindt de draagzak heerlijk. Dichtbij mama en valt dan vrijwel direct in slaap.

vorige week
Ik ben toevallig zelf draagconsulent en het gewicht in de draagzak zegt niks over dat deze dan ook al past vanaf dat gewicht. Belangrijk is goede ondersteuning van knie tot knie en rugpand dat de goede hoogte heeft. D3 draagzak moet ergonomisch zijn, dat is een onbeschermde term waardoor er ook draagzakken zijn die zeggen ergonomisch te zijn maar in de praktijk dat niet helemaal zijn. De Artipoppe is pas geschikt vanaf kledingmaat 62/68. Ik zou een draagconsult adviseren zodat je kunt voelen wat voor jezelf goed zit maar ook voor de baby en anders kijken bij de aanschaf naar kledingmaat en niet naar gewicht. Een draagzaak is vaak net als schoenen, de maat zegt wel veel maar of het echt goed zit weet je pas met passen. In plaats van een draagconsult kan een draagzak huren in een draagbibliotheek ook een optie zijn.

vorige week
Ik heb een draagdoek van myjalou, ze zijn erg fijn door hun elasticiteit waardoor ze goed aansluiten om je kindje. Ik heb hem gebruikt bij mijn zoon en gebruik deze nu ook voor mijn dochtertje. Vanaf 4 weken zit zij er in.

vorige week
Wij hebben ook een draagzak van artipoppe en de kleine past daar prima in! Is ook al 4 kilo.

vorige week
Reactie op Vissen94
Ik heb een buidelshirt van womboo. Meteen te gebruiken. Echt super chill. E ...
Zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen. Hoe valt het shirt qua maat? Ik zit tussen M en L in met kleding. Voornamelijk strakke kleding heb ik in maat L. Maar ben ook nog wel wat kilo's aan het kwijtraken. Zou je dan M of L adviseren? Heb nog een dreumes rondlopen dus beide handen vrij zou fijn zijn.

vorige week
Reactie op Vissen94
1 maat groter. Ik draag een m en normaal s. Ik zou dan voor een L gaan.
Oke dankjewel! 😊

5 dagen geleden
Reactie op VriendelijkeCyclaam757802
Zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen. Hoe valt het shirt qua ma ...
Met een buidelshirt heb je je handen niét vrij. Deze ondersteunen je kindje niet zoals een draagzak of draagdoek doen (knie tot knie en stevig rugpand plus eventueel extra nekondersteuning). Een buidelshirt is bedoeld om lekker mee op de bank te zitten en met je kleintje te knuffelen, maar ik raad écht af om te gaan lopen/bewegen met het idee je handen vrij te hebben..

4 dagen geleden
Reactie op Isabelleklaassen
Met een buidelshirt heb je je handen niét vrij. Deze ondersteunen je kindje ...
Ik heb het shirt vandaag binnen gekregen en vind het inderdaad niet stevig genoeg om beide handen vrij te hebben. Ondersteun haar nekje dan ook met 1 hand in ieder geval. Voor nu prima omdat mijn man nog thuis is.
Heb een draagzak, maar daar vind ik haar nog niet goed in zitten dus hoop dat ze snel wat groeit zodat ik die kan gebruiken zodra mijn man weer gaat werken :)

4 dagen geleden
Ik heb onze Artipoppe van de week voor het eerst gebruikt bij onze dochter van 2.5 week. Ze is geboren met 3224 gram en daar zit ze nu iets overheen, maar heel veel zal het niet zijn. Ik heb hem volgens de gebruikersinstructies voor Newborns vanaf 3.2 kg op maat gemaakt en onze dochter ging en goed en veilig in. Heb haar hoofdje voor m’n eigen gevoel van veiligheid nog wel wat ondersteund.

3 dagen geleden
Reactie op VriendelijkeCyclaam757802
Ik heb het shirt vandaag binnen gekregen en vind het inderdaad niet stevig ...
Rol een hydrofiele doek of Spuugdoekje op en rol die in het shirt aan de bovenkant! Dan ff dat touwtje strak trekken en je hebt je handen wel vrij!😇

9 uur geleden
Reactie op Mei25mama
Ik ben toevallig zelf draagconsulent en het gewicht in de draagzak zegt nik ...
Welke draagzak raad jij aan voor kleine baby’s? Onze baby is bijna 6 weken. En zoeken er een waar ze ook vooruit kan kijken maar ook op de rug kan.