20 Reacties

4 maanden geleden

Ik zou echt niet voor de dure varianten gaan. Het word in dezelfde fabriek gemaakt, er gaat alleen een andere verpakking op… Dus als ik jou was.. kijk de aflevering over flesvoeding van keuringsdienst van waarde! Het is echt zonde van je geld om meteen op zo’n duur merk te gaan zitten. De richtlijnen en eisen van baby voeding zijn dusdanig streng dat het onderling zó weinig verschilt.. Je kleine het beste geven betekend niet dat je dat doet als je het duurste geeft.

4 maanden geleden

Het is inderdaad allemaal hetzelfde. Mijn keuze viel toendertijd op hetzelfde merk als wat de kinderopvang gaf, scheelde poedertorens meegeven want je moet in het begin al zoveel meegeven 😅 Pure gemakzucht dus.. Maar verder maakt het echt helemaal niks uit

4 maanden geleden

Iets kiezen wat je wel in verschillende winkels kunt kopen is misschien wel handig of in ieder geval van een supermarkt dan heb je ruimere openingstijden dan bijvoorbeeld een drogist (bij de eerste hadden wij jumbo, denk dat we daar weer voor gaan)

4 maanden geleden

Bij de eerste zijn we om die reden begonnen met de voeding van de kruidvat. Alleen daar ging ons dochter niet lekker op, kreeg last met haar ontlasting. Dus toen zijn we over gegaan de voeding van hero, deze beviel goed! Nu starten we gelijk met de voeding van Hero bij nr 2

4 maanden geleden

Wij hebben nutrilon gegeven (vanaf 9 maanden), bevalt ons prima. Ik zou niet te veel inslaan, eerst gewoon 1. Je kan altijd nog wisselen. Als je het nog niet gedaan hebt zou je misschien nog kunnen kijken naar donatie borstvoeding?

4 maanden geleden

Wij kiezen voor geitenmelk. Dit ligt volgens mijn verloskundige na borstvoeding en donormelk het dichtstbij moedermelk. Hun ervaring is dat kindjes van het kruidvatmerk de eerste 2 weken achterblijven in groei en ook niet dat alle voeding hetzelfde is ondanks de richtlijnen.

4 maanden geleden

Wij hebben altijd kruidvatmelk gegeven. Ging bij ons helemaal prima, ze groeide er erg hard op! Ik zou wel even eentje kiezen en daar even aan committeren, je kan niet zomaar iedere paar dagen wisselen van merk, want daar moeten de darmen wel echt even aan wennen. Natuurlijk kan je altijd toch wisselen als je merkt dat het na een week of 2 nog niet gaat, maar geef het wel even de tijd.

4 maanden geleden

Hier ook hele goede ervaringen met het Kruidvatmerk, dus daar starten we nu ook weer mee. Het is inderdaad net hoe het kind erop reageert, maar dat is bij ieder merk of samenstelling.

4 maanden geleden

Wij beginnen met nutrilon en als alles goed gaat stappen we na een maand of 2 over op kruidvat

4 maanden geleden

Wij hebben voor Hero gekozen en bij onze eerste 2 tevreden over.

4 maanden geleden

Reactie op Sunn1234

Wij hebben voor Hero gekozen en bij onze eerste 2 tevreden over.
Welke hero is dat als ik vragen mag?😊 ik zie daar ook weer veel verschillende soorten en prijzen van..

4 maanden geleden

Wij gaan bij ons tweede kindje geitenmelk geven. Dit omdat het volgens onze vk het meest op moedermelk lijkt. Licht verteerbaar is en dus minder krampjes.

4 maanden geleden

Gaf mijn dochter altijd gewoon kruidvat. Is echt net zo goed als iets duurs.

4 maanden geleden

https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-21/flesvoeding/afspelen Interessante aflevering. Hierin wordt uitgelegd wat het verschil is ;)

4 maanden geleden

Er zit geen verschil in ingrediënten, (zie de genoemde aflevering), wel in herkomst van ingrediënten. Daarom zijn wij voor biologisch gegaan huismerk Albert Heijn.

3 maanden geleden

Ik heb op aanraden van een hoop van jullie de keuringsdienst van waarde aflevering gekeken. Ben uiteindelijk gegaan voor kruidvat eigen merk. Scheelt echt een hoop in prijs voor dezelfde inhoud en samenstelling. Hopelijk reageert onze kleintje er goed op! Bedankt voor de tips😊

3 maanden geleden

Alle flesvoeding is goed voor je kindje. In de basis zijn de voedingsstoffen hetzelfde, dit is wettelijk verplicht. Het verschil zit hem vooral in de prijs en bepaalde ingrediënten, zoals op basis van geitenmelk of biologische melk of als ze verdikkingsmiddel toevoegen voor bijvoorbeeld reflux. Bij de oudste gekozen voor kruitvat, was de dichtsbijzijnde winkel destijds en je moet ergens beginnen. Beviel prima, geen klachten over, alleen wou ik op een gegeven moment iets hebben die in NL "overal en altijd" te koop is. Niet overal zit een kruitvat en niet elke kruitvat is open (op zondag bijvoorbeeld). Toen overgestapt op eigen merk van AH, dat ging ook prima en kiezen er voor nummer 2 straks ook voor.

3 maanden geleden

Door strenge wetten komt het er op neer dat er nauwelijks tot geen verschil zit in ingrediënten in poedermelk nr 1. In theorie zou je dus ook verschillende merken door elkaar kunnen gebruiken. Wij hadden thuis ook ander merk dan de eerste dagen in zh en daarna bij het kdv. Maar alsnog geven veel ouders aan dat baby's toch anders kunnen reageren op verschillende merken. Of dat echt door het merk komt of door toevalligheden kun je nooit helemaal vaststellen, maar de eerste weken kun je zo aan het zoeken zijn naar wat het beste werkt voor je baby dat zelfs het kleinste verschil dat je merkt belangrijk kan zijn. Ik heb het nu over de standaard koemelk poeders. Wij kochten kruidvat omdat die het voordeligst was destijds. Argument dat bijv ah poeder makkelijker te verkrijgen is qua openingstijden vind ik een goede! Ik ga denk ik deze keer starten met ah poeder en dan fingers crossed dat deze jongen net zo makkelijk is met drinken als mijn dochter destijds!

3 maanden geleden

Wij hebben heel vaak de tip van verloskundigen gekregen, begin niet met kruidvat voeding, daar zit toch iets in waar ze sneller krampjes van kunnen krijgen. Met de eerste zijn we gestart met hero en na een poosje overgegaan op kruidvat. En dat gaan we bij de 2e ook doen