14 Reacties
2 dagen geleden
Ma tuurlijk komt da goed zonder opa en oma's, ik heb sins mijn 12 jaar maar 1 omatje gehad ( mijn papa zijn ouders zijn gestorven als ik 6 en 12 was en mijn opa langs moederdag kant heb ik nooit gekent ) tot bijna 2 jaar geleden ik ben er altijd zo dankbaar om geweest dat ik haar toch nog 23 jaar in mijn leven heb mogen hebben
2 dagen geleden
Ik heb het contact met mijn ouders ook verbroken al voordat ik zwanger werd en vond het in het begin wel moeilijk omdat ze nadat ze het hoorden ook geen stap in mijn richting wilden zetten terwijl ik dat wel naar hun deed dus daar heb ik me bij neergelegt en geaccepteerd
Toevallig zijn afgelopen zondag mijn 'geadopteerde' ouders uit frankrijk gekomen om in nederland kerst te vieren met hun eigen gezin
Het zijn totaal niet mijn ouders maar wij gaan zo vaak naar hun toe dat het wel zo voelt haha
Verder is mijn schoonmoeder veel in het leven van mijn kleintje en die past ook 1 dag op haar partner zien we alleen als we naar haar toe gaan
En mijn schoonvader heeft nooit echt tijd voor ons die is veel werken en veel met vakantie dus die zien wij ook maar amper
Dus wij hebben wel wat opas en omas maar echt maar 1tje die er echt helemaal voor ons is
2 dagen geleden
Reactie op xchharr
Ik heb het contact met mijn ouders ook verbroken al voordat ik zwanger werd ...
Mijn oudste is 5 en de middelste 3,5 de jongste is 7 maanden. Vooral de oudste 2 hadden een besef van opa en oma en die vallen nu dus weg. Ik vind dat voor hun zo moeilijk. En misschien is het wel mn eigen gedachte dat ik het moeilijker maak dan dat het is. Maar nu moeten ze ineens zonder... dat vind ik zo moeilijk
2 dagen geleden
Reactie op Vissen94
Mijn oudste is 5 en de middelste 3,5 de jongste is 7 maanden. Vooral de oud ...
Ik zit natuurlijk niet in dezelfde situatie mijn baby weet eigenlijk ook niet beter maar ik zal uiteindelijk wel van hem de vraag krijgen waar mijn ouders zijn
Is er een mogelijkheid om je kids uit te leggen dat je ze (even) niet meer kan zien geen idee of het bij jou nog goed gaat komen met je ouders namelijk
2 dagen geleden
Reactie op xchharr
Ik zit natuurlijk niet in dezelfde situatie mijn baby weet eigenlijk ook ni ...
Dat komt niet meer goed. Dus tot (in ieder geval)hun 18e zal er geen contact zijn. Ik heb ze uitgelegd dat we ze niet meer zien en het was even huilen maar dat overleven ze wel. Ik denk alleen aan de eventuele schade op lange termijn.
2 dagen geleden
Reactie op Vissen94
Dat komt niet meer goed. Dus tot (in ieder geval)hun 18e zal er geen contac ...
Ikzelf heb ook maar 1 opa en 1 oma, de andere 2 zijn danwel overleden maar die heb ik als heel jong kindje wel gekend blijkbaar maar nooit opgeslagen en ik mis ze eerlijk gezegt dus ook niet omdat het niet anders is geweest
Daarom misschien gewoon uitleggen dat je ze niet kan zien/spreken althans als ze ernaar vragen?
2 dagen geleden
Reactie op xchharr
Ikzelf heb ook maar 1 opa en 1 oma, de andere 2 zijn danwel overleden maar ...
Ja dat is een goeie, ikzelf had ook geen opa. Al overleden voor ik ben geboren. Die miste ik dus ook niet. Maar de 2 oudste kennen opa en oma wel dus dat maakt het voor mij zo moeilijk. Zeker omdat mijn dochter dezelfde verjaardag deelt met oma en we een heel klein netwerk hebben
2 dagen geleden
Reactie op Vissen94
Ja dat is een goeie, ikzelf had ook geen opa. Al overleden voor ik ben gebo ...
Ohh jaa ik snap het wel dat het lastig is hoor zeker! Ik ben ook bang voor de dag dat hij vraagt waarom hij niet mijn ouders als opa en oma heeft maar kinderen houden ook heel erg van eerlijkheid dus misschien een keer lekker gaan zitten samen en uitleggen
2 dagen geleden
Hier een oma in de buurt (die wat meer aan het wennen is dat ze oma is, had ze t moeilijk mee). Verder een oma in Limburg (mijn moeder). Vader van zijn kant hebben we geen contact mee en mijn vader is overleden. Ook geen vetpot. Ergens vervelend, andere kant zijn er veel ‘neptantes en ooms’ die denk ik later meer in beeld zullen zijn
2 dagen geleden
Reactie op KJG-D
Hier een oma in de buurt (die wat meer aan het wennen is dat ze oma is, had ...
Helaas zijn bij ons ooms en tantes ook niet in beeld. Alleen een handjevol vrienden. Ik hoop dat de kids door school en sport genoeg netwerk krijgen. Ben zo bang dat die eenzaamheid op latere leeftijd parten speelt
gisteren
Reactie op Vissen94
Helaas zijn bij ons ooms en tantes ook niet in beeld. Alleen een handjevol ...
Ik heb van mijn vaders kant alleen zijn zus leren kennen met hun gezin en dan zijn moeder (mijn oma) met allemaal al jaren geen contact, aan mijn moeders kant mijn oom nooit echt gekend en mijn moeder had altijd ruzie met mijn tante dus ook geen contact
Ik mis er eigenlijk helemaal niks aan nu nog niet ik ben alleen gewoon geen familiemens hierdoor maarja mn deuren worden nu ook gelukkig niet platgelopen door de hele familie
14 uur geleden
Tuurlijk komt het zonder opa en oma ook goed.
Wat je niet (meer) hebt, kun je niet missen.