24 Reacties

vorige week

Ik zou het er gewoon zo inzetten maar ik zie nu dat iedereen het in van die afsluitbare zakjes doet idd. Misschien wel handig om zo het overzicht te hebben.

vorige week

Ik haal de ziplocktasjes bij IKEA maar eigenlijk werken ze allemaal prima. Je kan er met een stift op schrijven. Opzich hoef je niet veel verschillende maten mee te nemen 🤍 focus je vooral op maatje 50 dat past eigenlijk altijd wel

vorige week

Ik had van die zip zakjes gekocht (te koop bij IKEA/supermarkt e.d.) voor dat ik de kledingstukken erin deed schreef ik de maat erop en wat er precies in zat. Zo blijft het lekker schoon.

vorige week

Ja ik steek alles in zipzakjes van Ikea en schrijf de maten erop. Ik heb ook op het zakje met mijn kleding geschreven. Zo weet mijn partner of de vroedvrouw gelijk wat ze moeten nemen. 😉

vorige week

Diepvrieszakje idd en dan kan je de maat erop schrijven :)

vorige week

Ikea zakjes! Bij de eerste gedaan en dan stickers erop met wat erin zit (welke maat, eerste setje of niet etc)

vorige week

Ik heb ook de zip zakjes van de IKEA, daar heb ik de maat opgeschreven en vervolgens een Boxpakje, romper sokjes en mutsje in zitten. Heb maat 44/50/56 klaar gelegd voor de zekerheid.

vorige week

Elk willekeurig zakje voldoet hier voor, je hoeft niet speciaal een ziplock zakje te kopen;) Klein boodschappen tasje kan ook

vorige week

Reactie op Grilsmom

Ja ik steek alles in zipzakjes van Ikea en schrijf de maten erop. Ik heb oo ...
Dit dus. Niet per se voor jezelf, maar juist voor anderen dat er geen verkeerde setjes gemaakt worden. Want waarschijnlijk heb jij die zorgvuldig uitgekozen. Ik schreef zelf ook op nr 1 (maat 50) en nr 2 (maat 56, als de baby heel groot bleek).

vorige week

Ik ga dit keer de herbruikbare ziplock zakjes van de Action gebruiken. Gebruik ze thuis ook voor andere dingen 😊.

vorige week

Reactie op Grilsmom

Ja dit had ik ook bedacht! Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet zitten. Is alleen een rompertje met lange mouwen genoeg + broekje, moet er een vestje bij, moet er nog een rompertje met korte mouwen onder.. sokjes en mutsje???

vorige week

Reactie op babysparkles

Ja dit had ik ook bedacht! Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet z ...
Alleen een romper en broek is wel wat weinig, ik zou een romper lange mouwen + vestje of omslagtruitje met lange mouwen + lange broek meenemen per maat. Daarnaast ook twee mutsjes en een paar sokken. Het hangt er ook een beetje af hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven, maar er is natuurlijk iemand ook zo heen en weer gereden, mocht je langer moeten blijven.

vorige week

Reactie op babysparkles

Ja dit had ik ook bedacht! Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet z ...
Ik zou sowieso wel een vestje meenemen of een shirtje met lange mouwen voor over de romper en sokjes en een mutsje. Meeste baby's kunnen zich niet meteen goed warm houden en wellicht wordt je zo snachts om 03:00 naar huis gestuurd 😅, dat overkwam mezelf de vorige keer en dan is het een stuk frisser buiten dan overdag! Ik heb een romper lange mouwen, t-shirt, broekje, mutsje en sokjes en een dun jasje voor in de maxi cosi omdat er ook nog een voetenzak in zit! Je kan beter te veel meenemen, dat je het in het worst case scenario aan kan trekken. En als het te veel is / te warm dan doe je het weer terug in je koffer /tas 😊. Persoonlijk ben ik ook groot voorstander van een extra setje kleding want soms poepen ze het 1e setje al heel gauw onder😅.

vorige week

Reactie op Grilsmom

Dit heb ik ook. 2 zipzakjes, 1 met maat 50 en 1 met maat 56. Op beide kanten met stift de maat opgeschreven, kan niet duidelijker 🤣

vorige week

Reactie op MomLunaS

Dit heb ik ook. 2 zipzakjes, 1 met maat 50 en 1 met maat 56. Op beide kante ...
I wel een goede de verpleging wil ook niet de hele koffer doorzoeken. En heb ik net alle zakjes van de pakjes weggegooid nou dan ziplock zakjes halen.

vorige week

Ik heb nooit ziplocks gebruikt. De maat is duidelijk zichtbaar en zet elk setje bij elkaar met wantje, mutsje en sokken. De vk ziet dit dan wel en begrijpt vast dat het een setje is.

vorige week

Kleine tip hier! Houd de ziplock bags zo lang mogelijk open, als je enthousiast 3 weken van te voren je koffer al inpakt dan kan het gaan stinken, net zonde op dat moment! Kan zeker klaar leggen natuurlijk!

vorige week

Hier standaard zip lock zakjes in huis, dus ik heb ze niet speciaal gekocht. Ik vind ze super handig omdat ze vaak wat groter zijn dan gewone boterhamzakjes en je ze gemakkelijk kunt sluiten. Ik heb met een permanente stift erop geschreven welke maat het is en welke mijn eerste is en welke mijn tweede keuze is. Ik heb van maat 50 en 56 beiden twee setjes. Omdat ik medisch ben weet ik al zeker dat ik 24 uur moet blijven na de bevalling. Setjes zijn: romper lange mouwen, broekje, shirtje, sokken en een mutsje.

vorige week

In ziplockzakjes van de IKEA! Mega handig!! En dan echt per outfit samenstellen. Dus romper-boxpakje-sokjes-mutsje etc.

vorige week

Ik had bij mn eerste 2 setjes mee, maar we moesten 12 uur lang blijven nog en vaak zijn ze toch best een beetje misselijk vd bevalling. Ik kwam dus te kort haha, hierom neem ik nu 3 setjes mee!