24 Reacties

vorige week
Reactie op Grilsmom
Ja ik steek alles in zipzakjes van Ikea en schrijf de maten erop. Ik heb oo ...
Dit dus. Niet per se voor jezelf, maar juist voor anderen dat er geen verkeerde setjes gemaakt worden. Want waarschijnlijk heb jij die zorgvuldig uitgekozen. Ik schreef zelf ook op nr 1 (maat 50) en nr 2 (maat 56, als de baby heel groot bleek).

vorige week
Reactie op Grilsmom
Ja ik steek alles in zipzakjes van Ikea en schrijf de maten erop. Ik heb oo ...
Ja dit had ik ook bedacht!
Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet zitten. Is alleen een rompertje met lange mouwen genoeg + broekje, moet er een vestje bij, moet er nog een rompertje met korte mouwen onder.. sokjes en mutsje???

vorige week
Reactie op babysparkles
Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet z ...
Alleen een romper en broek is wel wat weinig, ik zou een romper lange mouwen + vestje of omslagtruitje met lange mouwen + lange broek meenemen per maat.
Daarnaast ook twee mutsjes en een paar sokken.
Het hangt er ook een beetje af hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven, maar er is natuurlijk iemand ook zo heen en weer gereden, mocht je langer moeten blijven.

vorige week
Reactie op babysparkles
Ik twijfel dus alleen heel erg wat er in moet z ...
Ik zou sowieso wel een vestje meenemen of een shirtje met lange mouwen voor over de romper en sokjes en een mutsje.
Meeste baby's kunnen zich niet meteen goed warm houden en wellicht wordt je zo snachts om 03:00 naar huis gestuurd 😅, dat overkwam mezelf de vorige keer en dan is het een stuk frisser buiten dan overdag!
Ik heb een romper lange mouwen, t-shirt, broekje, mutsje en sokjes en een dun jasje voor in de maxi cosi omdat er ook nog een voetenzak in zit!
Je kan beter te veel meenemen, dat je het in het worst case scenario aan kan trekken. En als het te veel is / te warm dan doe je het weer terug in je koffer /tas 😊.
Persoonlijk ben ik ook groot voorstander van een extra setje kleding want soms poepen ze het 1e setje al heel gauw onder😅.

vorige week
Hier standaard zip lock zakjes in huis, dus ik heb ze niet speciaal gekocht. Ik vind ze super handig omdat ze vaak wat groter zijn dan gewone boterhamzakjes en je ze gemakkelijk kunt sluiten. Ik heb met een permanente stift erop geschreven welke maat het is en welke mijn eerste is en welke mijn tweede keuze is.
Ik heb van maat 50 en 56 beiden twee setjes. Omdat ik medisch ben weet ik al zeker dat ik 24 uur moet blijven na de bevalling.
Setjes zijn: romper lange mouwen, broekje, shirtje, sokken en een mutsje.