35 Reacties

Hier heel vaak🙈 hij vind hapjes vies, dus nog helemaal niet afgebouwd eigenlijk! Wel hapjes aan aant bieden

2 dagen geleden

Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370

Hier heel vaak🙈 hij vind hapjes vies, dus nog helemaal niet afgebouwd eige ...
Jaa hier hetzelfde hoor! Ze eet een klein beetje vast maar vooral nog borstvoeding

Reactie op Rimojes

Jaa hier hetzelfde hoor! Ze eet een klein beetje vast maar vooral nog borst ...
Ohh gelukkig!! Word vanzelf wel minder denk ik dan maar😅🙈 ik ben gastouder, en kindjes die jonger zijn dan hem die vinden het eten heerlijk. Maar die krijgen flesvoeding en zijn met 4 maanden begonnen met hapjes, wij bewust pas met 6 maanden, dus dat zal ook uitmaken. Ik denk dat ik nog wel 10 x borstvoeding geef met nachtvoedingen erbij en jij?

2 dagen geleden

Hier heel vaak🙈 hij vind hapjes vies, dus nog helemaal niet afgebouwd eige ...
Zelfde hier! Ik heb persoonlijk bij mijn oudste nooit bewust afgebouwd, dat gaat gewoon vanzelf. (Heb 3j gegeven)

2 dagen geleden

Heeeeel vaak 🤣 zitten nog op 9/10 voedingen per dag. Oefenen elke dag met hapjes maar weinig interesse. Komt vanzelf 😗

Reactie op Maddie95

Zelfde hier! Ik heb persoonlijk bij mijn oudste nooit bewust afgebouwd, dat ...
Wat mooi 3 jaar! Ben zo benieuwd hoelang die wil blijven drinken😍

2 dagen geleden

Herken me erg in deze berichten. Hier hetzelfde. Veel borstvoedingen per dag en misschien 1 of 2 eetlepels eten per dag

2 dagen geleden

Wisselend 6 tot 7 keer per dag, soms vaker. Als ze honger heeft krijgt ze live bv, ben niet bezig met afbouwen maar bied wel 1 tot 2x per dag hapjes aan.

2 dagen geleden

4 of 5 voedingen overdag , in de nacht nog 2-3 keer Hapjes eet ze nog niet echt 2 hapjes groente ongeveer
4-5 keer overdag en in de nacht heel wisselen, maar ook zeker 2/3/4 keer. Onze jongen eet al wel goed. Zijn begonnen bij 6 maanden en geven hoofdzakelijk 1 groente. Houden de portie normaal omdat we niet willen dat het nu al invloed op de bv heeft. Hebben nu een grip lepel gekocht en daarmee is hij zelf aan het oefenen. Dat vindt hij heel leuk. En ook water uit een theeglas gaat top. Wij zetten vooral in op de ervaring van het zelfstandig doen en dan krijgt hij vanzelf meer binnen 😃

2 dagen geleden

Ik geef overdag nog iets van 5/6 keer en snachts ook 2/3 keer. Ze slaapt nog niet door en is nu 6 maanden. Daarnaast krijgt ze 's ochtends een fruithapje en 's avonds groentehapje met daarnaast een beetje brood en water.

2 dagen geleden

Dit stelt me echt gerust! We zijn met 6 maanden begonnen met hapjes, ze is nu ruim 7 maanden en het gaat helemaal niet geweldig. Ze vindt het volgens mij maar niks, laat het meer op haar tong liggen en stikt er vervolgens bijna in 😖 Blijf het wel standaard 2 keer per dag aanbieden (1 keer fruit en 1 keer groenten) maar maak me er inmiddels een beetje zorgen om. Ze krijgt net als velen hier nog wel 5-6 voedingen overdag plus nog 2-3 nachtvoedingen ofzo. Onze oudste kreeg kunstvoeding, begonnen met 4 mnd met hapjes en dat ging heel vlot en makkelijk. Apart dat dat zo werkt.

2 dagen geleden

Onze dochter is ruim 7 maanden en krijgt 4 voedingen per dag. Sinds 6 maanden zijn dit 2 flesvoedingen en 2 borstvoedingen. Voorlopig houd ik dit zo aan. Vanaf 5 maanden geven we oefenhapjes, maar dit vind ze nog helemaal niets. Ze eet hooguit een lepeltje. Ik verwacht dat dit gewoon goed komt☺️

2 dagen geleden

Dit is zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik geef ook nog borstvoeding en overdag ook zo’n 5 keer en snachts 2-5 keer. Nog nooit doorgeslapen en hapjes moet hij echt niets van hebben. Drukt het net zo hard weer naar buiten als dat het naar binnen kwam. Hij is vandaag 7 maanden en ik begon me er ook wel zorgen om te maken. Maar melk blijft hoofdvoeding tot ze 1 jaar zijn. Dat is letterlijk nog 5 maanden 🙏

2 dagen geleden

Hier ook nog vaak borstvoeding. Ze is nu 27 weken en we zijn net gestart met hapjes maar ze moet er nog weinig van hebben. Ze krijgt meestal live borstvoeding en op verzoek. Afhankelijk van hoe de nacht is ongeveer tussen de 7 en 9 keer. 😊

2 dagen geleden

Hee, ook mijn dochter van 7mnd krijgt nog steeds bv. Overdag ongeveer 5x en snachts 2/3x. Hapjes probeer ik, maar het meeste gaat er nog niet echt goed in. Ik wil straks wel beginnen met kv combinatie, omdat ik het kolven op werk intensief vind. Dit vind ik wel een dingetje … maar ik hoop dat het mij een beetje lucht gaat geven.

2 dagen geleden

Ohh gelukkig!! Word vanzelf wel minder denk ik dan maar😅🙈 ik ben gastoude ...
Met de nachten mee gerekend zit ik ook soms wel aan 10🤣 overdag is het ongeveer 5x. Ze eet dan wel een fruithapje en een groentehapje maar dat is niet meer dan 5 lepels max

2 dagen geleden

Reactie op SaraP

Ik geef overdag nog iets van 5/6 keer en snachts ook 2/3 keer. Ze slaapt no ...
Jaa hier precies hetzelfde! Hoe bied jij het brood aan? Ik doe nu nog alleen getoast

2 dagen geleden

Bij ons wordt het ineens een stuk minder. Als je dit twee weken geleden had gevraagd was het een heel ander verhaal geweest haha. Ze is nu 7 maanden. Als ze ‘s nachts niet komt zit ik op overdag rond de 3 keer. We zijn met 5 maanden begonnen met hapjes en dat gaat goed! Sochtens fruithapje (100 gram) met thee Lunch een hele boterham met water ‘s avonds een groentehapje van ong 100 gram met water Tussendoor geef ik soms een maisvinger. Ik doe voeden op verzoek, maar overdag komt ze eigenlijk niet meer. Dus dan bied ik het zelf maar aan. Ze vind het eten heerlijk overdag dus ik merk ook echt dat ze dan al snel klaar is met de borst en dat ze denkt geef mij maar brood haha.

2 dagen geleden

Reactie op Laulau1987

Dit stelt me echt gerust! We zijn met 6 maanden begonnen met hapjes, ze is ...
Dit doet mijn dochter precies hetzelfde met haar groente puree! Ze doet er niks mee in haar mond