13 Reacties

Hoi, ik heb precies het zelfde min de seks 🙃 werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een bloedtest en daar kwam ook niks uit. Bij aanhoudende hogere bloeddruk word ik gelijk overgedragen aan het ziekenhuis.. donderdag komen ze hier thuis voor een bloeddruk meting en urinetest. Heb jij ook hele zwangerschap al hogere onderdruk?

2 dagen geleden

Reactie op ZelfbewusteKaketoe196960

Hoi, ik heb precies het zelfde min de seks 🙃 werd gelijk doorgestuurd naar ...
Klote he! Ik maak me meteen zorgen waardoor ik juist hoofdpijn krijg.. zo vervelend.. mijn bloeddruk is de hele zwangerschap 140/80 geweest ej nu 140/90, niet extreem dus, maar zodra ik denk aan het hoge bloeddruk raak ik meteen in paniek. De verloskunde maakte zich geen zorgen omdat het niet extreem afwijkt van de 'normale' waarden. Hoe hoog is jouw bloeddruk doorgaans en nu?

2 dagen geleden

Reactie op Xferti

Klote he! Ik maak me meteen zorgen waardoor ik juist hoofdpijn krijg.. zo v ...
Ik krijg ook altijd paniek met bloeddruk meten en wat bij mij helpt is echt goed op je ademhaling letten en vragen of ze je bloeddruk handmatig willen meten ipv met zo’n elektrische. Ik krijg al stress als ik het piepje hoor van de machine hahahaha. Nu elke keer perfecte bloeddrukken en veel minder spanning. Wel vervelend dat je bloeddruk aan het stijgen is maar probeer er rustig onder te blijven en let op dat je geen andere evt symptomen krijgt (hoofdpijn etc.)

Reactie op Xferti

Klote he! Ik maak me meteen zorgen waardoor ik juist hoofdpijn krijg.. zo v ...
Ik heb de hele zwangerschap al 130-140/75-90, dus niet heel bijzonder dat het nu wat hoger wordt. Moest dus gisteren naar het ziekenhuis en het voelde allemaal zo gehaast alsof er spoed achter zat, daar ging ik heel slecht op. Bij mij meten ze wel altijd handmatig dus geen stress van het piepje 😅 wel valt nu ieder pijntje en piepje op en ben ik bang dat ik er wat mee moet. Gelukkig beweegt de kleine meid gewoon lekker door dus daar maak ik me dan weer minder zorgen om.

2 dagen geleden

Ik heb de hele zwangerschap al 130-140/75-90, dus niet heel bijzonder dat h ...
Ah jaa je wordt heel erg bewust van alles inderdaad. Hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel en gaat hij niet verder stijgen dan de bovenmarges ☺️

Reactie op 💜

Ah jaa je wordt heel erg bewust van alles inderdaad. Hopelijk blijft je blo ...
We hopen hier net zo hard mee! Toch wel een angst om opgenomen te worden oid, thuis bevallen is wel de wens dus we duimen🤞🏻

2 dagen geleden

We hopen hier net zo hard mee! Toch wel een angst om opgenomen te worden oi ...
Ik duim voor je dat je bevalling alles wordt wat je wenst ✨🤞🏻

2 dagen geleden

Ik duim mee dat alles goed komt! Ik heb zelfs ook een soort "witte jassen hypertensive", dus bij de vk of ha is mijn bloeddruk altijd hoger omdat ik al gespannen wordt als ik dat apparaat zie, haha. Ik heb nu deze zwangerschap een eigen bloeddrukmeter aangeschaft. Een goed merk (Omron) heb je al voor 30€. Nu meet ik altijd zelf thuis en dat scheelt veel mij heel veel stress. Dus als je vaker moet meten, is dat misschien een overweging. Soms kun je ze ook huren bij de huisarts of zorgwinkel.

gisteren

Reactie op 💜

Ik krijg ook altijd paniek met bloeddruk meten en wat bij mij helpt is echt ...
Ze meten altijd handmatig gelukkig. Ben vanmiddag terug geweest (voor de zekerheid) en de onderdruk was weer gedaald naar 86. Dat geeft me toch wat meer rust. Vrijdag nog een keer en als deze goed is, word ik wekelijks gecontroleerd

gisteren

Reactie op KleinWonder88

Ik duim mee dat alles goed komt! Ik heb zelfs ook een soort "witte jassen ...
Ik heb er thuis een, maar die meet altijd veel hoger dus die gebruik ik nooit. Daarbij maakt het me juist gek, omdat het binnen handbereik is. Naar de dokter/verloskunde is voor mij daarom beter

gisteren

Ik heb de hele zwangerschap al 130-140/75-90, dus niet heel bijzonder dat h ...
Ze kijken inderdaad ook naar wat je bloeddruk voorheen was. Als je bijvoorbeeld altijd 120/60 hebt, is 90 extreem hoog. Maar omdat ze bij ons al best wat schommelen, maken ze zich niet direct zorgen. Wel fijn dat we extra in de gaten gehouden worden. Ik voelde me vandaag niet fit, maar zodra er over bloeddruk gepraat wordt, krijg ik paniek en angst gevoelens, wat weldegelijk tussen mijn oren zit. Om die reden toch de verloskunde gebeld en kon direct komen voor een meting. Onderdruk gezakt naar 86, dus iedereen (weer) blij en ik voel me herboren 🤣🤣🤣

Reactie op Xferti

Ze kijken inderdaad ook naar wat je bloeddruk voorheen was. Als je bijvoorb ...
Wat fijn dat die weer gezakt is en je zo snel terecht kon! Ik duim voor je dat het zo blijft, blijf vooral rustig want de paniek zal zeker niet helpen om het laag te houden 😅

gisteren

Wat fijn dat die weer gezakt is en je zo snel terecht kon! Ik duim voor je ...
Precies. Al zorgt paniek/angst etc vooral voor een verhoogde bovendruk, maar wonder boven wonder blijft die stabiel. Ik duim voor ons!