7 Reacties
2 dagen geleden
Hoi hoi,
Ik kijk zelf ook een beetje op tegen de kerstdagen!
Maar ik heb mezelf voorgenomen ik ga het proberen lukt het niet gaan we lekker naar huis.
Misschien is dat voor jullie ook een optie?
Kijk wat er lukt die dag en zo niet begrijpen mensen absoluut dat je weggaat
Fijne dagen!
2 dagen geleden
Ook misschien handig om te vermelden, we kunnen niet eerder weggaan want naderhand is er altijd nog een activiteit bij een van de familieleden thuis!
Hebben jullie bijvoorbeeld speelgoed wat je standaard mee brengt naar een restaurant waar kindje zichzelf goed mee kan vermaken?
2 dagen geleden
Reactie op RR
Kan je misschien al wat eerder naar het huis van dat familielid?
Dat is wel een goed idee!
gisteren
Vooral veel bij andere familieleden op schoot laten zitten (als je kindje niet te moe is en het leuk vindt), kan iedereen even kiekeboe spelen, de kleine heeft veel te kijken en jullie kunnen hopelijk rustig eten ;)
gisteren
Go with the flow!
Kinderwagen mee, zodat kind ook even kan liggen als hij moe wordt. Of je maakt buiten even een wandeling met hem en misschien is er wel een speeltuin(tje) in de buurt.
Is er een speelhoek in het restaurant?
Als jullie een beetje achteraf of in een hoek zitten, kan je een kleedje neerleggen op de grond, om op te spelen (uiteraard rekening houdend met het bedienend personeel).
Zorg dat hij alvast wat gegeten heeft. Dan heb je niet direct die hectiek met een kind dat honger heeft.
Neem wat eten voor hem mee, waar hij zichzelf ook even mee kan vermaken.
Als het niet gaat , inderdaad naar het huis van familielid of je eigen huis als het in de buurt of op de weg naar ....... ligt.
Of een keuze maken, niet lunchen, wel activiteit of visa versa.
Of jij of je partner gaat naar huis.
13 uur geleden
Gewoon gaan doen.
Nee wat kleine speeltjes mee, dan kun je af en toe afwisselen.
Ga ook gewoon af en toe lekker van tafel even wat beweging.
En in het ergste geval zullen jullie eerder moeten vertrekken. Ach. Dat is toch ook oké?