184 Reacties

vorige maand

Last van rechter rib iemand hier ervaring mee nu 40+2 Doet echt mega veel zeer.

vorige maand

Reactie op wonder2025

Last van rechter rib iemand hier ervaring mee nu 40+2 Doet echt mega veel ...
Ik heb al een tijd last van mijn ribben, omdat de baby daar erg tegenaan drukt en soms er zelfs een voetje achter lijkt te haken. Het wordt natuurlijk steeds krapper in je buik. Een andere houding helpt bij mij dan vaak, zodat de baby ook wat verschuift. Bij twijfel kun je het altijd even aan je vk vragen!
Gebruiken jullie een wipstoel?

vorige maand

Reactie op RationeleZonsopgang814754

Ja! Super handig. Even dutje, even om zich heen kijken, straks fruit/groente.

vorige maand

Ja! Die van baby bjorn is erg fijn ☺️

vorige maand

Reactie op Queenie97

Ja! Die van baby bjorn is erg fijn ☺️
Ja echt! Als ze iets groter zijn vermaken ze zichzelf er in. Dan wiebelen ze zich zelf met hun voeten 😆 vond dat altijd hilarisch om te zien bij mijn zoontje😆

vorige maand

Reactie op annaniempje

Ja echt! Als ze iets groter zijn vermaken ze zichzelf er in. Dan wiebelen z ...
Ja haha dat is zo leuk om te zien hè! Mijn jongste dochter werd er ook zo fanatiek van 🤣

4 weken geleden

Bij de eerste niet veel tot niet gebruikt. Het is ook beter om ze lekker plat te laten liggen. Nu bij de tweede even aankijken, heb hen er wel bijgepakt, maar gaat ook vlot weer naar zolder als ik merk dat ik hem weer niet gebruik.
Wat zijn jullie beste tips tegen krampjes? Me hart breekt elke keer als hij krampjes heeft 🥺

4 weken geleden

Hi Dames, ik heb zoiets fijns ontdekt en wil het graag met jullie delen! https://www.opkraambezoek.nl/ Je kan dan je kraambezoek helemaal inregelen. Ik heb hierdoor geen over-en-weer communicatie met mensen. En de info heb ik heel duidelijk genoteerd. Voor inspiratie, zie mijn pagina! http://www.opkraambezoek.nl/page/be52394s

4 weken geleden

Mijn baby van een maand oud is verkouden geworden doordat mijn andere dochter haar heeft aangestoken. Vind het zo sneu om te horen hoe ze nu door haar neusje ademt.. heeft iemand tips om haar te helpen of kan ik überhaupt iets doen bij zo’n kleintje van die leeftijd? 🥺

4 weken geleden

Reactie op ATPNfam

Mijn baby van een maand oud is verkouden geworden doordat mijn andere docht ...
Je zou baby-zoutoplossing kunnen geven of met zo een neus-pompje haar neusje leeghalen. Ik zou eerst de tweede proberen, voordat je 'medicatie/hulpmiddel' gaat gebruiken. Andere kant wordt ze ook sterk van, lekker dr immuunsysteem opbouwen.

4 weken geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

Wat zijn jullie beste tips tegen krampjes? Me hart breekt elke keer als hij ...
Borstvoeding, lekker buidelen. Volgende stap kan hulpmiddeltjes van de drogisterij worden.

4 weken geleden

Bewegingen! Zorgen dat de buik van de baby beweegt. Fiets bewegingen maken of de buik masseren oid. Ik heb ooit gehoord dat het gas in de buik zorgt voor de kramp, dat had moet eruit en dat gebeurt alleen door de darmen letterlijk te laten bewegen.

4 weken geleden

Mijn vliezen zijn een half uurtje geleden gebroken en ik heb heel af en toe een wee. Ik heb nog best wel trek, is het verstandig om wat te eten (voedingsstoffen en kracht voor de bevalling) of niet meer (vorige bevalling alles eruit gespuugd)? Als de kleine zich niet voor donderdag aan zou dienen zou ik een geplande keizersnede krijgen en daarvoor moet je 6 uur nuchter zijn. Nu hij spontaan komt, wil ik het eerst zelf proberen.

4 weken geleden

Reactie op wonder2025

Last van rechter rib iemand hier ervaring mee nu 40+2 Doet echt mega veel ...
Dat heb ik ook heel erg... Bh uit helpt wel.. Al kan dat overdag vaak niet als ik aan het werk ben. Liggen is de fijnste houding.. En verder heb ik helaas ook geen oplossing. De ene dag gaat beter dan de andere.. Maar het is erg vervelend.

4 weken geleden

Reactie op OpperMama

Mijn vliezen zijn een half uurtje geleden gebroken en ik heb heel af en toe ...
Zolang je nog trek hebt, zou ik wel wat lichts eten voor de kracht. Het kan.nog best even duren. En stel het gaat toch opeens snel en er komt weer wat uit, heb je toch wat extra opgenomen al daarvan.

4 weken geleden

Beentjes bewegen, de buik zachtjes masseren rond de navel met de klok mee, laten zuigen op borst/vinger, in houdingen leggen met buikje op je arm.

4 weken geleden

Wij gebruiken Inflacol (dat wordt overigens niet door het lichaam opgenomen dus komt er gewoon weer uit) 'fiets bewegingen maken met de beentjes en rondjes draaien met de beentjes' Speentje en haar vast houden voor troost. Op de buik op de onderarm helpt ook goed. (Nooit alleen laten liggen op de buik dat is gevaarlijk). Bij ons op de buik , ook fijn Een warm badje vindt onze dochter ook fijn. Blokje om met de kinderwagen, of de auto (hobbelen). Wat extra voeding aanbieden

4 weken geleden

Weet iemand waar men voedingsbeha's in de buurt van Groningen kan kopen (vooral als je niet meer weet wat jouw cup maat is🥲)? Bedankt alvast :)!