49 Reacties

Ik kolf net voor ik na buiten ga. De melk mag 6 uur buiten de koeling dus mocht ze het niet drinken ben ik in de tussentijd weer thuis en zet ik het koud. Anders voed ik met de fles de gekolvde melk

gisteren

Als je met de auto bent kun je eventueel op de achterbank zitten voeden. Wij hebben achterin geblindeerde ramen maar je zou ook van die zonneschermpjes aan de binnenkant van het raam doen voor iets meer privacy.

gisteren

Reactie op AmusanteAnemoon138973

Ik kolf net voor ik na buiten ga. De melk mag 6 uur buiten de koeling dus m ...
Dus als ik het goed begrijp, doe je dus alleen kolven en met de fles geven?

gisteren

Reactie op Tante Ess

Als je met de auto bent kun je eventueel op de achterbank zitten voeden. Wi ...
Dat is ook een goeie! En hoe doe je het dan als baby moet slapen? Laat je hem/haar dan nog even recht op bij je zitten? Of gelijk terug in de wagen?
Tsja... no offense maar dat is het leven met een baby
Ik heb voor als ik buiten ben een linnen coverdoek , wij zijn gisteren gaan eten en heb ons zoontje gewoon aangelegd met doek over hem en doordat het een linnen is was het voor hem ook totaal niet te warm :-) ik vind dat echt een top uitvinding zo kan je kindje toch eten zonder dat je u echt bloot geeft

gisteren

Reactie op JaleesR

Dat is ook een goeie! En hoe doe je het dan als baby moet slapen? Laat je h ...
Ik doe mijn babh a het boertje gelijk weer in de kinderwagen of draagzak maar hangt er een beetje vanaf wat jouw kindje nodig heeft. Sommige moeten nog wat langer rechtop blijven omdat ze anders gaan spugen, dan is de draagzak natuurlijk ook wel een goede optie. Kan je in iedergeval weer verder en heb je je handen vrij.

Reactie op JaleesR

Dus als ik het goed begrijp, doe je dus alleen kolven en met de fles geven? ...
Nee ik geef ook borstvoeding, maar ik kolf erbij soms. En doe ook de melk in de vriezer dan. En verde melk neem ik dan gewoon mee in een medela bakje

gisteren

Reactie op AmusanteAnemoon138973

Nee ik geef ook borstvoeding, maar ik kolf erbij soms. En doe ook de melk i ...
Ohh zo! Dat is ook wel handig! Bedankt!

gisteren

Reactie op GezondeMuzieknoot733284

Klopt! Maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere mensen het doen😊 ik probeer een weg voor mijzelf te kiezen want voor mij is dit alles hartstikke nieuw!

gisteren

Als ik weg wil dan geef ik haar eerst borstvoeding, luiertje verschonen en daarna ga ik gelijk, dan is ze even zoet. Maar als ze honger heeft leg ik haar gewoon aan de borst, waar ik ook ben eigenlijk.. (wel een rustig plekje opzoeken) haha. Ik vond dat eerst wel awkward maar ja het is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vind ik. Ik vind juist wel fijn dat je die vrijheid hebt en nooit hoeft te denken aan flesjes / voeding meenemen. Verder kolf ik en bouw ik een voorraad melk op in de vriezer zodat als ik een keer alleen weg wil mijn vriend gewoon een flesje kan geven. Tip: gebruik een Haakka als je dat nog niet doet, die leg je aan de andere borst als de baby drinkt en dan vang je alle melk op die anders verloren gaat. Als ik dit de hele dag door doe heb ik aan het eind vd dag soms 120 ml melk.

gisteren

Reactie op Sunny93

Als ik weg wil dan geef ik haar eerst borstvoeding, luiertje verschonen en ...
Goeie! Ik ga mij eens verdiepen in de haakka. Ik deel de mening wel dat het de normaalste zaak van de wereld is.. maar ik ben gewoon een beetje ongemakkelijk..🤣 Misschien dat ik er later wel maling aan heb. Baby is ook nog maar een weekje

gisteren

Ik voed wel buiten de deur. Ik heb mijn knop om kunnen zetten en heb schijt aan anderen. Mijn zoontje drinkt rustig, dus dat gaat goed. Heb je een kolf? Dan kun je kolven tegen de tijd dat je baby trek krijgt en dan meteen in een flesje gieten en geven?

gisteren

Reactie op JaleesR

Goeie! Ik ga mij eens verdiepen in de haakka. Ik deel de mening wel dat he ...
Ahhh ja dan is het sowieso nog wennen allemaal. Als de baby ongeveer 4 weken is dan kun je ook af en toe een fles gekolfde melk geven he! Dan kun je dat bijvoorbeeld doen als er bezoek is. Maar je zit nog volop in de kraamtijd nu dus heel normaal dat je alleen nog maar met de baby bezig bent 🤪. Komt allemaal goed vanzelf. Mijn baby is nu bijna 6 weken en ik merk dat ik langzaam weer wat meer tijd voor mezelf krijg en er een beetje aan gewend bent. Je vindt je weg er vanzelf in❤️

gisteren

Ik ben 2 weken geleden bevallen van mijn derde kind. Persoonlijk vind ik buiten borstvoeding geven ook niet fijn. Wat ik dan doe is: thuis live voeden(en heel soms flesje moedermelk als dat beter uitkomt; bezoek, vermoeidheid of gewoon geen zin) en buiten flesje met moedermelk. Ik kolf dan net voor vertrek met een dubbele draadloze elektrische kolf. Die hoef ik dan ook niet op te warmen. Mag 8 uur lang op kamertemperatuur blijven. Dus mocht de kleine honger hebben kan ze het zo opdrinken. Dan wel lauw. Ook daar wennen ze aan. Voor de rest is het een kwestie van tijd om een ritme hierin te vinden, om te ontdekken wat wel en niet werkt voor jullie. Geef jezelf en de kleine wat tijd. Borstvoeding geven wordt echt met de tijd makkelijker. Ze drinken steeds korter en minder vaak. Even volhouden! Succes!

gisteren

Mijn ervaring is dat een baby onderweg in de auto of in de kinderwagen juist goed en lang slaapt en dat de baby meenemen daarom best makkelijk is (makkelijker dan wanneer ze wat ouder zijn en je echt aan slaapjes aan huis gebonden zit). Een baby is super flexibel en past zich makkelijk aan. Het is echt een kwestie van proberen. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? En wat betreft voeden zou ik proberen om stapje voor stapje steeds je grenzen te verleggen. Het maakt het zo veel makkelijker als je overal kan voeden. Dus probeer eens naar een vriendin te gaan met de baby met de auto, en daar te voeden. En inderdaad met een coverdoek. Zoek eens op of er borstvoedingsplekken zijn in jouw buurt. Bij ons op het stadhuis hebben ze bijvoorbeeld borstvoedingsplekken. Dat zij een soort grote treinwagons die je kan afsluiten en waar je rustig kan voeden. Dat is bij ons midden in de stad dus als ik in de stad ben en de baby wil voeden, ga ik daar regelmatig heen. Maar inmiddels ben ik, nu met m'n tweede baby, zo comfortabel met voeden in het openbaar dat ik gerust, zonder doek, midden op een druk terras voed. Dat geeft je echt veel vrijheid. O en wat betreft het slapen: als de baby niet in de wandelwagen wil slapen kan je ook een draagzak proberen. Dan heeft de baby jouw geborgenheid en de meeste baby's slapen heerlijk in een draagzak.

gisteren

Reactie op GezondeMuzieknoot733284

Hier ben ik het niet mee eens. Je hoeft echt niet aan huis gekluisterd te zitten en je leven on hold te zetten als je een baby hebt. Je moet alleen wat handigheid en vertrouwen krijgen in het leven met een baby en als je dat hebt dan merk je dat je eigenlijk heel veel kan juist met een baby!
Hoi! Dit vond ik destijds bij baby 1 het moeilijkste om aan te wennen. Dat je niet meer vrij ben om te gaan en staan wanneer je wilt. Inmiddels baby 4 en heb ik dit niet meer omdat ik Inmiddels weet dat het over gaat. Nu is het allemaal op de klok en plannen. Met een paar weken gaat hij meer tijd tussen de voedingen laten en wordt het makkelijker om weg te gaan. Bij mijn eerste ben ik hierom met 6 weken overgegaan naar fulltime kolven. Ik vond dat altijd aan staan, dat je hele wereld om de baby draait zo heftig. Daar wordt je niet op voorbereidt tijdens je zwangerschap. Alleen bij mij betekenden dit dat ik met 8 weken helemaal gestopt ben met borstvoeding. Fulltime kolven is ook heel zwaar namelijk en zorgt er niet voor dat je minder met hem bezig bent. Ik denk juist meer omdat je naast het voeden en in slaap wiegen nu ook nog moet kolven. Het is pittig, maar met een paar weken wordt het beter, echt waar! Dat gaat niet van de ene op andere dag. Ineens realiseer je je dat je sommige dingen weer kan oppakken. Misschien kan je beginnen met een uurtje sporten of een ochtend met een vriendin weg. Dat je partner dan een flesje geeft. Hier is mijn man op woensdag altijd vrij. Dan ga ik wat voor mijzelf doen. Van de week was dat de kapper. Aanstaande woensdag kleding kopen voor een aanstaand feestje. Hierdoor vind ik het beter vol te houden. Of op bezoek gaan bij familie of een goede vriendin en dan vragen of je daar mag voeden. Bijvoorbeeld op de slaapkamer zodat je wat langer (met baby) van huis kan. Hou vol! Het wordt beter.

gisteren

Reactie op OnbevreesdeLicht197142

Hoi! Dit vond ik destijds bij baby 1 het moeilijkste om aan te wennen. Dat ...
Dit doet mij goed🤎 dankjewel voor je tips en woorden ! Ik weet dat de eerste weken zwaar zijn, maar ik vind het fijn om te horen van een ervaren mama hoe zij het doet😊

gisteren

Reactie op Sunny93

Ahhh ja dan is het sowieso nog wennen allemaal. Als de baby ongeveer 4 weke ...
Bedankt!🤎 Ik zit inderdaad midden in mijn kraamtijd haha! Ik vind het ook echt lastig te plannen met bezoek🫣 iedereen wilt hem eigenlijk vast houden maar hij is gewoon dood op na het voeden dus hij ligt eigenlijk gewoon in de wieg als er bezoek is..🤣